Ar galite nors dieną pabūti be mobiliųjų telefonų?
Nereikėtų neigti, kad prie to prisideda ir išmaniosios technologijos. Pažiūrėkime, kaip tėvai mažus vaikus nuramina, lengviausia jiems paduoti telefoną į rankas“, – kalba mokytoja.
Būtent taip mokytojai kilo mintis kartu su mokykla organizuoti žygius be telefonų, kuriuose vaikai atitrūktų nuo virtualaus pasaulio ir pasinertų į tikrą gamtą. „Tikriausiai kiekvienas mokytojas yra paklausęs mokinių – ar jūs galite vieną dieną praleisti be mobiliųjų telefonų“, – kaip užgimė „nemobilių žygių“ idėja, pasakojo mokytoja.
Plutiškių gimnazijos direktorė Irena Kašauskienė pridėjo, kad nemobilių žygių organizavimą paskatino ne tik noras, kad vaikai būtų fiziškai aktyvesni, bet ir siekis, kad mokiniai bendrautų daugiau tarpusavyje.
Į žygį – visa mokykla kartu
„Kadangi esame sutarę, kad nepamokinės veiklos dienos bus visai mokyklai, todėl ir veiklas organizuojame, kad jos tiktų įvairaus amžiaus vaikams“, – teigia I. Kašauskienė.
Prie nemobilaus žygio organizavimo prisijungia skirtingų dalykų mokytojai. Kartais jau prieš išeidami į vieną dieną trunkantį žygį mokiniai gauna užduotis, ką jiems reikėtų nuveikti žygio metu, pavyzdžiui, stebėti tam tikros rūšies medžius, paukščius, kuo daugiau užfiksuoti, įsiminti, pabendrauti. Grįžę po žygio jie turi paruošti pristatymą pagal gautą užduotį.
Padeda užmegzti ryšį
„Per patį žygį įveikiame apie 16–18 km. Einame neskubėdami, kad vaikai turėtų laiko atidžiai stebėti gamtą, bendrauti tarpusavyje. Taip pat pasistengiame, kad žygio metu vaikai sutiktų miškininką ar ūkininką, kurie daugiau papasakotų apie gamtoje matomus augalus, vabzdžius, gyvūnus ar gamtos reiškinius“, – kalba direktorė.
Būtent ir parengiame užduotėles taip, kad, pavyzdžiui, jaunesni mokiniai galėtų klausti vyresniųjų, jau turinčių tam tikrų žinių. Pastebime, kaip ir tarp bendraklasių žygio metu vyksta bendravimas. Nors viskas prasideda nuo užduočių, iš tiesų vaikai žygio metu pradeda kalbėtis, tarp jų atsiranda gilesnis ryšys“, – pastebi mokyklos vadovė.
Naujų ugdymo metodų taikymą, mokymąsi nestandartinėse erdvėse skatina ir ES fondų finansuojamos priemonės – „Kokybės krepšelis“, „Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“ ir kt.