Pamokų neįsivaizduoja be juoko: linksmos akimirkos padeda užmegzti su vaikais ryšį
Molėtų pradinės mokyklos pradinių klasių mokytoja Eugenija Bužinskienė vaikams pamokas veda jau 27 metus, o šiuos metus ji vadina ypatinga, neatsiejama gyvenimo dalimi.
Mokytoja nominuota projekte „Ačiū už pamokas“. Sužinojusi apie vykstantį konkursą ir didelį mokinių ir jų tėvelių aktyvumą balsuojant už ją, mokytoja prisipažino, jog patyrė lengvą šoką. „Rimta staigmena, privertė apie daug ką pagalvoti, prisiminti ir susimąstyti“, – džiaugiasi ji.
„Mokytoja norėjau būti nuo vaikystės. Šeimoje turėjau rimtų pavyzdžių, mama ir dvi tetos dirbo mokytojomis. Turėjau puikią klasės auklėtoją, dalykų mokytojas. Baigusi Vilniaus pedagoginį universitetą įgijau rusų kalbos ir literatūros mokytojos bei auklėjamojo darbo instruktorės kvalifikaciją.
Dažnas mūsų savo mokytojus prisimename su tam tikra nuotaika: vienas galbūt buvo griežtas ir reiklus, kitas kiekvieną pamoką sugebėdavo prajuokinti visus mokinius. Apibūdindama savo, kaip mokytojos, charakterį, E. Bužinskienė mano, jog pamoka su pradinukais be juoko yra neįsivaizduojama.
„Aš, greičiausiai, esu ta mokytoja, kurios darbe humoras ir rimtas darbas keliauja šalia. Neįsivaizduoju savęs su pradinukais tik rimtos. Būtent per linksmąsias akimirkas atsiranda ryšys su vaikais, jie tampa laisvesni, artimesni ir atviresni. Rimtam darbui taip pat skiriu garbingą vietą, esu pakankamai reikli“, – save apibūdina mokytoja.
Norėdama rasti bendrą kalbą su šiuolaikiniais vaikais, pasinėrė į IT
Nors šiuolaikiniai vaikai dažnai mokytojų kritikuojami dėl priklausomybės išmaniems telefonams ir kitoms technologijoms, mokytoja pastebi, jog kiekvienas laikmetis ugdo savąją kartą ir tai yra natūralu.
Šiuolaikinei mokinių kartai reikalingi ir šiuolaikiniai mokytojai, todėl E. Bužinskienė įsitikinusi, jog mokytojas privalo mokytis visą gyvenimą. Paklausta, kaip jai sekasi tai daryti, ji šypteli ir prisipažįsta, jog jos mintyse suskamba Stano dainos „Mokytojas mokosi“ žodžiai, kuriuos su mokiniais dainavo per Mokytojų dieną.
„Noriu, kad darbas pamokose mokiniams būtų patrauklus, kad atitiktų jų poreikius. Plačiausias galimybes atveria IT. Šiuo metu esu labai rimtai „panėrusi“ į šią sritį. Mokausi, tobulinu savo asmeninius gebėjimus, dalyvauju įvairiuose kursuose, projektuose, įgytas žinias pritaikau pamokose, – vardija ji.
Stebint konkurse už mokytoją aktyviai balsuojančius vaikus ir jų tėvelius, nekyla abejonės, jog E. Bužinskienė – mylima mokytoja. O kaip tampama visų mėgstamu mokytoju?
„Ypatingo recepto, ko reikia norint būti vaikų mylima mokytoja, neturiu. Viskas vyksta natūraliai, savaime. Gal tai priklauso nuo charakterio? Manau, su vaikais svarbu bendrauti kaip su lygiaverčiais. Nebijau parodyti pagarbą, skiriu neapsimestinį dėmesį. Nesvarbu, koks jis bebūtų: apkabinimas, padėka ar griežtesnis žodis. Svarbu, kad vaikai jaustų, jog nesu jiems abejinga… O gal paslaptis žodžiuose, jog tikra mokytoja – ne specialybė, o diagnozė?” – juokais svarsto ji.
Mokytoja teigia norinti, kad vaikai mokykloje patirtų ir vaikystės malonumus, ir pasiektų tikslus, kuriuos kelia pradinio ugdymo bendroji programa, o viskam suspėti kartais paroje valandų mažoka.
„Norėčiau, kad išėję iš mokyklos mokiniai būtų išsiugdę gebėjimą gerbti kitą žmogų. Jau pirmoje klasėje, pasitikusi mokinius, cituoju auksinę taisyklę: elkis su kitais taip, kaip norėtum, kad su tavimi elgtųsi. Kodėl? Pagarbos kitam žmogui pas mus visuomenėje labai trūksta – pradedant kiemsargiu, baigiant Seimo nariu“, – pastebi E. Bužinskienė.
Mokinio mamą žavi tai, jog mokytoja nuo mažens vaikus skatina siekti tikslų
Savo sūnaus mokytoją konkurse „Ačiū už pamokas“ nominavusi Vaiva Raišytė teigia, jog šia mokytoja žavisi jau ketvirti metai. Moteris prisimena, jog pirmaisiais metais mokytoja pasirodė labai reikli, tačiau tuo šiandien Vaiva labai džiaugiasi.
„Šiemet mokytoja nustebino sukvietusi vaikus ir tėvelius į rugsėjo susirinkimą. Kadangi vaikai jau ketvirtokai, laukia standartizuoti testai. Vaikams buvo paruošti tikslų išsikėlimo lapai pirmajam pusmečiui: vaikai surašė, kokių nori pasiekti rezultatų. Pasirašė ir tėvai, ir mokytoja, ir vaikai. Tai mūsų visų atsakomybė: vaikams – mokytis, mokytojai – mokyti, o tėvams – kontroliuoti ir padėti pasiekti užsibrėžtų tikslų. Galime galvoti, kad vaikai, kam jiems tikslai, juk visas gyvenimas jiems prieš akis, tačiau aš manau, kad tai labai gerai, to jie turi mokytis jau dabar“, – įsitikinusi Vaiva.
„Ši mokytoja visada su šypsena, visada visus apkabins, visiems atsakys. Ji suburia visą klasę šokiams ir užklasinei veiklai. Moko vaikus ne tik mokslo, tačiau ir būti atsakingais, aktyviais ir organizuotais“, – prideda ji.
Lietuvos pradinėse mokyklose vaikai mokosi prasmingai naudoti informacines technologijas, suprasti jų veikimo principus, ne tik vartoti, bet ir kurti skaitmeninį turinį, spręsti problemas naudojantis IT. Įgyvendinant ES finansuojamą projektą „Pradinio ugdymo informatikos programos rengimas, išbandymas ir diegimas“, mokiniai ir mokytojai pamokose pritaiko integruotą informatikos turinį. Pradinių klasių mokytojai tobulina savo skaitmeninius gebėjimus ir kompetencijas ugdyti mokinių informatikos gebėjimus.