Tam, kad mokiniai geriau suprastų pamokas, ėmėsi jas filmuoti
Kiekvienas turime savų gabumų, tačiau ne visus dalykus galime taip pat greitai suvokti – su tuo kasdien susiduria ir mokytojai, matantys, jog vieni mokiniai jų žodžius perpranta iškart, o kai kuriems reikia papildomo paaiškinimo. Stebėdamas, jog kai kuriems mokiniams fizika nėra lengvai suprantamas dalykas, A. Storta kalba apie įvairias priemones, kurių imasi tam, jog mokiniams būtų lengviau.
Fizikos mokytojas prisipažįsta dažnai susimąstantis: kodėl taip yra, kad mokytojas ir mokinys ne visuomet vienas kitą supranta?
„Aš realiai galvoju tada, ką darau ne taip. Vaikas manęs nesupranta, aš jo nesuprantu. Tada sėdžiu ir galvoju, ką padaryti. Gal praktikos daugiau, gal uždaviniai? Kaip tuos uždavinius padėti jam išspręsti? Vienu momentu buvo taip, kad specialiai susirinkau savų lėšų nusipirkti grafinei planšetei. Nusipirkau grafinę planšetę, pradėjau filmuoti video pamokas ir kelti į „Google Drive“, kad jie galėtų žiūrėti“, – teigia A. Storta.
Vis dėlto, fizikos mokytojas teigia, jog ši priemonė negalėjo pasiteisinti visu 100 proc., mat tokiai sėkmei pasiekti būtina ir visų vaikų vidinė motyvacija, noras išmokti.
„Filmuodamas pamoką, aiškinu viską nuodugniai ir tai užtrunka 10–15 minučių. Ir aš suprantu, kad tos 10–15 minučių yra vagystė iš vaiko, nes jis turi skirti dienos laiko tam ir paskui dar spręsti, įsigilinti. Bet tai – viena iš pagalbinių priemonių. Manęs nėra, bet aš esu „online“ režimu“, – aiškina fizikos mokytojas.
Vertina mokinių rodomą susidomėjimą: mokytojui feisbuke jie gali rašyti bet kada
A. Storta prisipažįsta, jog visų savo moksleivių kvietimus draugauti feisbuke yra priėmęs ir jam atrodo natūralu, jog, kilus klausimams, mokiniai jam rašo per feisbuką – nesvarbu, koks metas tai bebūtų.
„Feisbuke jie gali man rašyti į mesendžerį. Vakar rašo – ką reiškia šita formulė? Aš, knygą baigęs skaityti, rašau, ką tai reiškia. Kitą kartą vaikai sako: aš jums nerašau, nes galvoju, kad jūs man neatrašysite. Sakau – taip, gali būti, kad dabar tau neatrašysiu, bet galiu ir vidury nakties atrašyti, jei būsiu atsikėlęs. Tu parašyk, kad tau įdomu, aš tai žinosiu ir atrašysiu. Ne dabar gal, gal po valandos, gal po dviejų – bet žinosiu, kad tu stengeisi. Ir aš tau atleisiu arba, kitaip sakant, nekreipsiu dėmesio, kad tu namų darbų neatlikai. Bet tu stengeisi, tu manęs paklausei, tu padarei pirmą žingsnį – tu norėjai“, – teigia fizikos mokytojas.
Daugiau apie tai, ką reiškia būti mokytoju – vaizdo įraše su A. Storta. Naujų ugdymo metodų taikymą, tinkamo emocinio klimato kūrimą, mokytojų kvalifikacijos tobulinimą skatina ES fondų finansuojamos priemonės - „Kokybės krepšelis“, „Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklų veiklos tobulinimas“, „Mokytojų ir kitų švietimo sistemos darbuotojų kvalifikacijos tobulinimas“ ir kt.