„Washington Post“ paskelbtame Richardo Morino straipsnyje teigiama, jog Th. S. Dee padarė kelis įdomius atradimus: vyriškos lyties mokytojas padeda sušvelninti gimtosios kalbos ir literatūros žinių atotrūkį vyresnių nei 13 metų berniukų amžiaus grupėje (mergaitės šioje srityje juos akivaizdžiai lenkia). Bloga žinia, kad ši taisyklė galioja tik berniukams. Mergaitėms teigiama vyriškos lyties mokytojų įtaka nepastebėta.
O kokia situacija su tiksliuosius mokslus dėstančiomis mokytojomis? Vėlgi – teigiamą įtaką mokytojos daro mergaitėms. Esant tokiomis pačiomis sąlygomis, berniukų mokymosi rezultatai nepagerėjo.
Pradžių pradžia - vaikų darželis
Tiek berniukams, tiek mergaitėms darželyje sekasi panašiai. Tačiau jau trečioje pradinės mokyklos klasėje berniukams ima labiau sektis matematika, bet tampa sunkiau mokytis gimtosios kalbos. Atskirtis ateityje tik gilėja.
Vidurinė mokykla
Vidurinėse mokyklose daugiausia dirba būtent mokytojos, o ne mokytojai – tokia situacija turėtų pasitarnauti mergaitėms. Tiesą sakant, net 80 proc. iš visų vidurinių mokyklų kalbos ir literatūros mokytojų – moterys. Toks disbalansas neigiamai veikia berniukus.
Problemos sprendimas
Th. S. Dee siūlo tokį problemos sprendimo būdą – mergaites turėtų mokyti moterys, o berniukus – vyrai. Specialisto teigimu, toks mokymo modelis padėtų abiejų lyčių moksleiviams pasiekti geriausių mokymosi rezultatų. Klausimas, kurį reikėtų užduoti, skamba taip: „Iš kur gauti tiek vyriškos lyties mokytojų, norinčių dirbti už tokį nedidelį atlyginimą?“ Mokytojų stygius – viena opiausių šių dienų problemų.
Universitetas
Universitete vaikinams puikiai sekasi tikslieji mokslai, tačiau humanitariniai dalykai ir toliau kelia problemų. „National Bureau of Economic Research“ pasirodžiusiame straipsnyje specialistas teigia, jog dėl moteriškos lyties mokytojų berniukai vidurinėse mokyklose gimtosios kalbos ir literatūros pamokose net 1,5 metais atsilieka nuo mergaičių. Th. S. Dee mano, jog tokia situacija ne juokais menkina berniukų galimybes pasiekti gerų rezultatų universitete.