Egzamino idėjos sumanytojas ir iniciatorius, Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centro (VAATC) vadovas Tomas Vaitkevičius pastebi – gyventojų sąmoningumas ir žinios šioje srityje nuosekliai auga, o tai rodo ir kasmet vis labiau džiuginantys egzamino rezultatai.
„Nuo pat pradžios, kai tik gimė mintis apie „Atliekų kultūros“ egzaminą, tikėjome šios idėjos prasmingumu, tad mus labai džiugina vis didėjantis dalyvaujančiųjų aktyvumas. Tikime, kad žinojimas keičia pasaulį, o egzaminas yra ne tik vienas iš būdų pasitikrinti jau turimas žinias, bet, pirmiausiai, jas įgyti bei pagilinti“, – sako T. Vaitkevičius.
Tradiciškai didžiausią dalyvių skaičių egzamine sudarė moksleiviai. Šiais metais prie „Atliekų kultūros“ egzamino prisijungė net 640 Lietuvos ugdymo įstaigų moksleiviai – kone dvigubai daugiau, nei praėjusiais metais.
Nors aktyviausiai egzamine dalyvavo Vilniaus savivaldybės gyventojai, prie nuotoliniu būdu vykusio egzamino jungėsi gyventojai iš visos Lietuvos, neaplenkiant ne tik didžiųjų šalies miestų, bet ir mažų miestelių bei kaimo gyvenviečių.
„Nors „Atliekų kultūros“ egzaminas skirtas visiems, didėjantis ugdymo įstaigų bei moksleivių įsitraukimas ypatingai svarbus. Esame dėkingi mokytojams, kurie ne tik skatino savo auklėtinius dalyvauti egzamine, bet ir padėjo jiems pasiruošti. Juk tai yra sritis, kuriai privalome skirti pakankamai didelį dėmesį – domėtis mus supančia aplinka ne kartą per metus, o kiekvieną dieną. Šių metų egzamino rėmėjais tapo Švietimo, mokslo ir sporto ministerija bei beveik visos Lietuvos savivaldybės, jį ir toliau globojo Aplinkos ministerija. Džiaugiamės bendradarbiavimu su partneriais – bendradarbiavimo šviečiant šalies visuomenę idėją konkrečiais darbais palaikančiais Kauno, Klaipėdos, Panevėžio ir Utenos regioniniai atliekų tvarkymo centrais. Tad galiu užtikrintai sakyti, kad šis projektas įrodė savo reikalingumą ir, tęsdamas savo tradiciją, pasitikrinti žinias kvies ir kitais metais, tikiu, pritraukdamas dar didesnį ratą tiek dalyvių, tiek rėmėjų“, – sako VAATC vadovas T. Vaitkevičius.
Sėkmingai įveikė net ir sudėtingiausius klausimus
Šiais metais vykusio egzamino klausimai buvo parengti trims skirtingoms amžiaus grupėms: 1-4 klasių moksleiviams, 5-10 klasių moksleiviams bei 11 klasių moksleiviams ir vyresniems dalyviams.
Su vienais klausimais sėkmingai susidorojo kone kiekvienas egzamino dalyvis, o sudėtingesni klausimai tapo nemenku iššūkiu ir tikriems šios srities ekspertams. Vis tik savo žiniomis atliekų rūšiavimo bei atsakingo vartojimo srityje šiais metais nustebino net 44 dalyviai – jiems pavyko teisingai atsakyti į visus egzamino klausimus.
Vienas geriausių rezultatų pasiekęs ir greičiausiai į visus klausimus teisingai atsakęs vyresniųjų grupės „Atliekų kultūros“ egzamino dalyvis burtų keliu gaus išskirtinę prekybos slėnio „NØRDIKA“ dovaną – gamtai draugišką dviratį, o likusių geriausiųjų „Atliekų kultūros“ egzamino dalyvių laukia gausus diplomų ir prizų lietus.
Ar žinote teisingą atsakymą?
Tuos, kurie į egzaminą laiku nesuspėjo, savo žinias kviečiame pasitikrinti jums patogiu metu. Adresu https://egzaminas.atliekukultura.lt/archyvas/ rasite visus ankstesnių metų „Atliekų kultūros“ klausimus. O dabar kviečiame mesti sau iššūkį ir pabandyti atsakyti į klausimą, kurį įveikti turėjo visų grupių dalyviai.
Kiek konteinerių reikės norint tinkamai išrūšiuoti tuščią stiklinę pomidorų padažo pakuotę?
a) 1
b) 2
c) 3
d) 4
Daugiausiai teisingų atsakymų į šį klausimą pateikė 11 klasių moksleiviai ir vyresni dalyviai – teisingą atsakymą pasirinko 54 proc. Antroje vietoje su 49 proc. liko 5-10 klasių moksleiviai, o jauniausių dalyvių tarpe teisingai į klausimą atsakė 47 proc.
Teisingas atsakymas į šį klausimą – dviejų. Rūšiuojant šią pakuotę reikia atskirti stiklinį indą, kurį rūšiuojame į stiklo konteinerį ir dangtelį, kurį rūšiuojame į atitinkamą konteinerį (priklausomai nuo to jis metalinis ar plastikinis).