Populiariausios atostogų kryptys
„Novaturo“ grupės pardavimų vadovas Kazimieras Jarmalis sako, kad apžvelgus praėjusius metus, netikėtumų nėra.
Nepraranda populiarumo ir kelionės į Madeirą, Barselonos pakrantę, o Ispanijos krypties populiarumą sustiprino ir naujai kitais metais atsirandanti kryptis – Maljorka.
Gaisrai ir karas įnešė sumaišties
Visgi metai tiek kelionių mėgėjams, tiek kelionių organizatoriams nepagailėjo ir sumaišties. Gaisrai ir karas sukrėtė net kelias šalis.
Noras keliauti nedingo
Anot Lietuvos oro uostų Maršrutų plėtros vadybininko Martyno Jaugelavičiaus, sudėtinga apibendrinti praėjusius metus, nes jie buvo įvairūs.
Pašnekovas sako, kad paklausiausios skrydžių kryptys, kaip įvardijo „Novaturo“ atstovas – Turkija, Egiptas, Graikija.
„Lietuvos oro uostuose nauja tendencija – keliautojai nori daugiau pasirinkimo – ar keliauti su kelionių organizatoriais, ar patiems organizuotis. Per pastaruosius keletą mėnesių mūsų partneris „airBaltic“ atidarė tris naujas kryptis, reguliarias ilgojo nuotolio atostogų kryptis: Tenerifė, Dubajus, Gran Kanarija. Džiaugiamės didėjančiu mūsų maršrutų žemėlapiu, kad mūsų keleiviai turėtų daugiau galimybių pasirinkti kaip jie norėtų pasiekti savo atostogų šalis“, – įvardija Lietuvos oro uostų atstovas.
Nematoma kelionių pusė
Krypčių daugėja ne tik iš Vilniaus, bet ir iš Kauno. Anot pašnekovo, Europos aviacijos rinka yra labai konkurencinga, tad derėtis dėl kiekvieno maršruto tenka labai ilgai. M. Jaugelavičius atskleidžia, kad dėl kai kurių krypčių teko derėtis dvejus metus, o dėl kai kurių net penkerius metus.
„Oro linijos planuoja savo sezonus iš labai anksti. Pavyzdžiui, dabar yra baigiamas ruošti kitos vasaros sezonas. Žemų kainų vežėjai, galbūt, dinamiškiau keičia savo maršrutų žemėlapius, tačiau, kaip taisyklė, tas planavimas yra labai į ateitį, nes reikia numatyti įgulas, lėktuvus. Yra tokių maršrutų, kur, galbūt, galėtų atsidaryti iš Lietuvos oro uostų, tačiau ar tai trūksta orlaivių, ar personalo, ar oro uostas į kurį skraidytų iš Lietuvos yra tiek „užkrautas“, kad net nėra laiko, kada lėktuvas galėtų papildomai nusileisti ir pakilti“, – nematomą kelionių pusę atskleidžia M. Jaugelavičius.
„Tai yra pelno siekiančios organizacijos, ir jei konkrečiame maršrute vežėjai pelningumas nėra toks, kokio jo norėtų, tai perkelti lėktuvą į kitą rinką Europos Sąjungoje yra labai paprasta. Kitaip tariant, sentimentų kažkokioms rinkoms oro linijų bendrovės nelabai turi. Jos žiūri pelningumo ir jei „raudonuoja“ tam tiktas maršrutas, nepaisant to, kad buvo daug keleivių, kurie sumokėjo po 20 eurų už bilietą, tai nepadengia kaštų. Pelningumas yra svarbiausias faktorius, o ne skaičius, kiek keleivių keliavo konkrečiame maršrute“, – paaiškina pašnekovas.
Keliones organizuojančios įmonės pardavimų vadovas sako, kad planuoti būtina ir atostogas, ir keliones. Tik taip galimas užtikrintumas, kad tikrai skirsite laiko atostogoms ten, kur norite.
Kokios kainos laukia keliautojų kitais metais?
„Geruoju pranašu nebūsiu. Mes matome pasaulines tendencijas, infliaciją, aviacinio kuro brangimą, maisto, paslaugų brangimą. Mažų mažiausiai infliacijos padengimo kelionių kainų augimas numatomas. Bet didelio kainų šuolio nematome kitais metais“, – pasidalija įžvalgomis „Novaturo“ atstovas.
Paskutinės minutės keliones vis dar renkasi nemažai kelionių entuziastų. K. Jarmalis pastebi, kad net suplanuotas atostogas turėję žmonės, pamatę viliojantį pasiūlymą, mielai vėl pasinaudoja proga paatostogauti. Štai vos keli paskutinės minutės bilietai į Dubajų žmones viliojo vos po 99 eurus, tad tokiems pasiūlymams, galintiems sprukti atostogų, išties sunku atsispirti.
„Prognozuoti yra sudėtinga, bet tikimės tolimesnio srautų atsigavimo. Mūsų tikslas artimesniems metams oro junglumo kokybės gerinimas – mes siekiame turėti daugiau dažnių, siekiame turėti susisiekimą su Europos aviacijos centrais ir, žinoma, šalių sostinėmis. Fokusuosinės į kokybę, o ne kiekybę. Nuo kitų metų aviacijos vasaros sezoną pradės ir „airBaltic“ skrydžiais tarp Palangos ir Amsterdamo. Amsterdame yra vienas didžiausių oro uostų, per kurį galima pasiekti visą pasaulį. Mums svarbu kokybė, kad skrydžiai būtų vykdomi ištisus metus, o ne vieną sezoną – vasaros ar žiemos, kad būtų daugiau skrydžių dažnių, kad žmonėms būtų patogiau pasirinkti ir vienu persėdimu pasiekti visą pasaulį“, – dalijasi M. Jaugelavičius.
Vilniaus oro uoste tęsiamos ir patogesnio išvykimo terminalo statybos, kurį planuojama atidaryti 2025 metų pradžioje. Numatyta ir Kauno oro uosto terminalo plėtra, kur bus diegiami naujausi skeneriai, tad nebereikės atskirai iš lagaminų ištraukti skysčių ir kompiuterių, tad keleivių patikra bus patogesnė ir spartesnė.