Nuo savadarbės įrangos iki pažangių mikroskopų

Naujomis gamtos ir technologijų dalykams skirtų mokymosi priemonėmis gali pasidžiaugti dauguma šalies mokyklų – iš viso net 672 pradinio ir 533 pagrindinio ugdymo įstaigos. Modernizuojant gamtos mokslų įrangą, mokykloms buvo pristatyta daugiau nei 11 tūkst. vnt. nešiojamųjų ir 33 tūkst. vnt. planšetinių kompiuterių, taip pat ir kitos tyrimams naudojamos įrangos.

Viena iš įrangą gavusių mokyklų – VDU Ugnės Karvelis gimnazija. Jos pavaduotoja ugdymui Agnetė Dambrauskienė teigia, kad mokykla gausiai pasipildė įvairia nauja įranga, padėsiančia mokiniams labiau įsitraukti į gamtos mokslų pažinimą.

„Anksčiau mokykloje naudojome savadarbius preparavimo įrankius, trūko demonstracinių priemonių. O dabar mokiniai gali tyrinėti, analizuoti, eksperimentuoti. Įsigijome pažangesnių mikroskopų, tyrėjo rinkinių, termometrų, svarstyklių, cheminių medžiagų“, – pasakoja ugdymo specialistė.

Anot jos, šios priemonės sudarė galimybes mokiniams dirbti tiek individualiai, tiek porose ar grupėse, taip pat padaugėjo ir praktikos darbų.

„Gamtos mokslų teorija neatsiejama nuo praktinės veiklos. Tai – ir praktiniai, ir laboratoriniai, ir gamtamoksliniai tyrimai. Jiems atlikti reikiamų priemonių labai trūko“, – tikina mokyklos atstovė.

Mokyklų aprūpinimas gamtos mokslų priemonėmis – tik vienas iš ES fondo investicijų dėka įgyvendintų projektų. Šiuo metu vykstančiame interaktyviame žaidime „Atrask pokyčius“ kviečiama susipažinti ir atrasti pokyčius savo mieste bei aplankyti kuo daugiau objektų visoje Lietuvoje. Prisijungti prie žaidimo gali kiekvienas: tereikia užpildyti registracijos formą www.atraskpokycius.lt ir prisijungti prie savo žaidimo profilio. Tuomet interaktyviame žemėlapyje atrasti savo miesto bei visos Lietuvos objektus, atlikti nesudėtingas užduotis ir turėti galimybę laimėti šaunius prizus.

Projekto metu mokyklos buvo aprūpintos ne tik įranga, bet ir metodine medžiaga mokytojams – sukurti pamokų veiklų aprašai, vaizdo medžiaga, kurioje patariama, kaip nupirktas priemones tinkamas išnaudoti pamokose.

Gamtos mokslai – patrauklesni nei anksčiau

A. Dambrauskienės teigimu, mokyklai atsinaujinus įrangą, pastebėtas ir padidėjęs mokinių susidomėjimas gamtos mokslais.

„Pastebime, kad 5-8 klasių mokinius pradėjus mokyti pagal STEAM programą ir suderinus tai su atnaujinta įranga, patys mokiniai daug labiau įsitraukia į įvairius gamtos mokslų projektus. Gimnazijos vidurinio ugdymo klasių mokiniai geriau pasiruošia brandos darbams ir egzaminams“, – teigia specialistė.

Anot jos, mokiniai dabar turi galimybę dalyvauti trumpalaikiuose ir didesniuose, ilgalaikiuose, projektuose, tyrinėti gamtos mokslų įvairovę pasitelkiant naujai įsigytas priemones.

„Priemonės puikiai pasitarnauja gimnazijos mokiniams atliekant įvairius projektus gamtos mokslų srityje – sėkmingai naudojami pH, vandens kietumo ir temperatūros matuokliai, taip pat džiaugiamės galimybe gautomis priemonėmis tyrinėti vandens ir vaisių bei daržovių užterštumą nitratais, fosfatais, nustatome jų rūgštingumo rodiklį“, – apie vykdomus projektus pasakoja VDU Ugnės Karvelis gimnazijos pavaduotoja ugdymui.

Šiuo metu yra įsibėgėjęs naujasis ES investicijų etapas Lietuvoje, kuris truks iki 2027 m., o per jį ekonominės ir socialinės gerovės auginimui bus skirta beveik 8 mlrd. eurų. Visos investicijų programos suplanuotos taip, kad būtų mažinami šalies regioniniai skirtumai, skiriant didžiausią dėmesį inovatyvesnei, žalesnei ir pažangesnei Lietuvai kurti. Norinčius savo akimis įsitikinti, kaip ES lėšomis keičiasi miestai, kviečiame dalyvauti „Atrask pokyčius” ir žaisti ČIA. Išsamiau susipažinti su ES investicijomis ir jų teikiama nauda galite ČIA.