Nuostoliai gali būti dideli
Skirtingose įmonėse, nuostoliai dėl žmogiškos ar techninės klaidos gali svyruoti nuo kelių dešimčių eurų iki kur kas didesnių, keliaženklių sumų. Kaip įvardija UAB „Klaipėdos kranai“ generalinis direktorius Edvinas Ivanauskas, daugiausiai nuostolių galinčios sukelti rizikos, kurių prevencijai šiame versle būtina skirti didelį dėmesį – krano griuvimas ir krovinio kritimas.
„Dirbant su bokštiniais kranais, krano griuvimas ir krovinio kritimas yra du aktualiausi dalykai, galintys sukelti didelę žalą. Taip pat tokiame versle būtina apsisaugoti nuo rizikų, susijusių su darbuotojų sveikata, nes, atliekant darbus, gali būti nenumatytų rizikų susižeisti. Pavyzdžiui, vieną kartą, griuvus kranui, nuostolių buvo nei daug, nei mažai – 30 tūkst. eurų“, – nurodo E. Ivanauskas.
Tam, kad netikėtos nelaimės atveju įmonei netektų patirti didelių nuostolių, E. Ivanauskas įvardija, jog įmonė draudžiama bendrosios civilinės atsakomybės draudimu, taip pat draudžiami darbuotojai nuo nelaimingų atsitikimų bei įmonės transporto priemonės.
„Nelaimingų atsitikimų prevencijai imamės papildomų apmokymų, nuolatos žiūrime gamintojo nurodytas instrukcijas. Taip pat vieni kitus tikriname – vienam darbuotojui atlikus kokį nors darbą, kitas jį turi patikrinti. Tai irgi yra labai svarbu, nes paskui gali nutikti taip, kad neišeis kažkokios klaidos ištaisyti“, – sako E. Ivanauskas.
Anot jo, todėl, esant žalos rizikai, didelės svarbos turi ir įmonės pasirūpinimas tinkamu draudimu.
„Jei kažkas atsitiks ir bus sugadintas turtas, turint draudimą, kitiems būtų atlyginti nuostoliai, kuo mažiau nuostolių patiriant ir patiems. Lygiai taip pat, jei darbuotojai darbo metu susižeistų, jiems būtų skiriama išmoka“, – teigia jis.
Žalos tretiesiems asmenims dažniausiai sutinkamos paslaugų sektoriuje
Tam pritaria ir BTA Bendrosios civilinės atsakomybės draudimo produkto vadovas Eugenijus Bulavas patvirtindamas, kad pagrindinė rizika versle – galimi finansiniai sunkumai, kai padaroma žala tretiesiems asmenims.
Pasak jo, nėra nei vienos verslo srities, kurioje draudimo įmonė nebūtų turėjusi draudžiamųjų įvykių, kuriais padaryta žala tretiesiems asmenims.
„Dažniausiai tokios žalos sutinkamos paslaugų sektoriuje: statybų paslaugos, daugiabučių administravimas, autoservisai, apsaugos įmonės, valymo paslaugų bendrovės, projektuotojai, nemokumo administratoriai, auditoriai, turto ir verslo vertintojai ir kt.. Dažniausiai žalos kyla dėl žmogiškojo veiksnio – klaidingų darbuotojų veiksmų“, – nurodo E. Bulavas.
Atvejų, kuriais tenka atlyginti žalą, pasitaiko iš tiesų įvairių: nuo nekokybiškų paslaugų ar žalos atliekant paslaugas iki klaidų dėl išorinių aplinkybių. E. Bulavas pateikia kelis sutinkamus pavyzdžius.
Taip pat E. Bulavas pastebi, kad visi įvykiai yra kasdieniški, kuriuos gali sukelti skirtingo sektoriaus įmonės. Lygiai taip pat ir nuostoliai – vieni kitiems nelygūs. Pavyzdžiui, įmonėje kilus gaisrui – gali būti milijoninė žala. Kitu atveju, jei, pavyzdžiui, plovykloje ar autoservise yra apgadinamas kliento automobilis, žala gali būti gana nedidelė.
O pagal ką verslui reikėtų apsispręsti, koks draudimas yra reikalingas – į kokius kriterijus reikėtų atkreipti dėmesį?
„Kalbant apie bendrosios civilinės atsakomybės draudimą, įmonės turėtų gerai įsivertinti savo rizikas. Nuo nenumatytų atvejų gyvenime ir veikloje niekas nėra apsaugotas, tad šiuo atveju bendrosios civilinės atsakomybės draudimas įmonėms padeda sunkesniu ir netikėtu laikotarpiu, sumažina finansinius sunkumus. Draudimo bendrovė taip pat padeda visame administraciniame procese, kuris kartais gali pasirodyti klampus ir sudėtingas“, – teigė E. Bulavas.