Klasikinių automobilių kolekcionavimas dažniausiai yra daug investicijų reikalaujantis užsiėmimas. Štai neseniai buvo sumuštas aukcionų rekordas, kai už „Ferrari GTO“ buvo sumokėta net 38 mln. dolerių.
Vis dėlto nereikia būti susikrovus turtų, norint pradėti kolekcinius žaidimus. Tam yra viena priežastis: ateina nauja klasikinių modelių banga su keliais vokiškais ir japoniškais modeliais iš devintojo XX amžiaus dešimtmečio. Pastaraisiais metais jų vertė itin pakilo ir ekspertai prognozuoja, kad ji tik kils.
„Rececijos metu klasikinių automobilių rinka buvo stabili ir išliko stipri paskui. Brangūs „Ferrari“, „Mercedes“ ir „Porsche“, pagaminti 6-ajame ir 7-ajame dešimtmetyje, sulaukė daug dėmesio per pastaruosius penkerius metus, bet mes pastebime, kad kainos pastebimai auga įvairių markių modelių“, – tvirtina „Hagerty“ kompanijos, draudžiančios ir vertinančios klasikinius kompanijos, prezidentas McKeelas Hagerty.
Žemiau išvardinti penki automobiliai, kurių vertė per pastarąjį penkmetį pakilo dvigubai, ir dar vienas penketukas, kurį „Hagerty“ įvardijo kaip „sumanią investiciją“.
Vis dėlto pirkėjai turi įsidėmėti, kad itin svarbu tai, iš kur automobilis yra perkamas bei tai, kiek kainuos jo restauracija. Automobiliai, kurie nėra geros būklės, dramatiškai pinga, o rūdys yra kiekvieno mašinų kolekcionieriaus priešas.
„Hondos“ superautomobilis NSX koks buvo tuomet, toks yra ir dabar. Jo gamyba truko nuo 1990 iki 2005 m., pirkėjai iš viso įsigijo 18 000 automobilių. Per šį laikotarpį pasirodė tik kelios kukliai atnaujintos jo versijos ir tik pastaraisiais metais japonai paskelbė kuriantys NSX įpėdinį. Skaičiuojama, kad geros būklės NSX 2010 m. kainavo 35 200 dolerių, o dabar – jau 52 300 dolerių. Tad lieka nebedaug iki 1991 m. šio modelio kainos, kai už naująjį NSX buvo prašoma 60 000 dolerių.
1984-ųjų „Ferrari Testarossa Coupe“
Serialas „Majamio policija“ „Testarossa“ pavertė pop kultūros ikona, o dabar kylančios šio modelio kainos žada atgimimą. Dėl populiarumo „Ferrari Testarossa“ kaina paskutiniame XX amžiaus dešimtmetyje buvo pakilusi nuo 90 000 dolerių iki šešiaženklės sumos, vis dėlto 2005 m. jį jau buvo galima įsigyti už 50 000 dolerių. Dabar jo vertė siekia 60 000 dolerių, vis dėlto tikrąjį šio modelio potencialą rodo skaičiai aukcionuose. Štai 2012 m. Monterėjuje už 1989-ųjų „Testarossa“ buvo sumokėta 264 000 dolerių.
1993-ųjų „Porsche 928 GTS Coupe“
„Porsche“ modelių manija pakrypo į 1990-ųjų modelius, į erą, kai taršos standartai grasino dėl 911 modelio ateities. GTS pakeitė GT ir S4 modelius 1993-aisiais. Pradinė jo kaina buvo 28 000 dolerių, tačiau dabar atsižvelgiant į jo sportiškas galimybes, puikios būklės automobilio vertė pakilo iki 68 700 dolerių, teigia M. Hagerty.
Pirmos kartos „Mitsubishi 3000GT“ (kurio originalus pavadinimas Japonijoje – „Mitsubishi GTO“) buvo tiesiog „kabrioletas-žudikas“, turėjęs pažangias technologijas iš ateities. Jis kainavo 64 000 dolerių, tačiau gamyba buvo gana apribota, todėl retas modelis turi potencialą atkreipti kolekcionierių dėmesį.
XX amžiaus 7-ojo dešimtmečio pabaigoje pasirodęs rodsteris, Japonijoje turėjęs „Fairlady“ pavadinimą, iš „Nissan Z“ serijos paveldėjo kėbulo linijas. Pirmaisiais metais gamyba buvo apribota. Visiškai naujas „Datsun 2000“ tuomet kainavo 3 000 dolerių. O labai panašus 1968-ųjų „Datsun 1600“ šį kovą viename aukcione parduotas už 50 000 dolerių.
5 garsūs klasikiniai modeliai
Jeigu biudžetas leidžia, verta pasvarstyti apie šiuos modelius, kurie šiuo metu yra geidžiami aukcionuose.
SL rodsteris tarsi sugrąžina į svajonių kabrioletų erą, kai „Mercedes-Benz“ sukūrė šį modelį norėdamas įtikti amerikiečių skoniui. 190SL 2007-aisiais dar kainavo 76 000 dolerių, o „RM Auctions“ toks pat modelis buvo parduotas už 143 000 dolerių. Vis dėlto tai dar ne riba. M. Hagerty nuomone, dabar „Mercedes-Benz 190SL Roadster“ vertė siekia 226 000 dolerių.
Ne paslaptis, kad Lietuvoje ir visoje EuropojeBMW M3 E30 labai geidžiami, tačiau Amerikoje jie dar didesnis deficitas dėl vienos paprastos priežasties – anuomet BMW tiesiog neįvertino šio modelio galimybių ir už Atlanto eksportavo tik labai mažą dalį produkcijos. O šis 3-serijos modelis yra tikras hitas tarp sportiškų automobilių entuziastų. Skaičiuojama, kad dabar už automobilį galima gauti apie 67 500 dolerių, t.y. trigubai daugiau nei 2007 m.
Miesto vardu, kuriame debiutavo kaip koncepcija, pavadintas „Alfa Romeo“ modelis 2007 m. buvo vertas 39 500 dolerių. Vis dėlto dabar „Hagerty“ skaičiuoja, kad už puikios būklės egzempliorių galima prašyti apie 128 000 dolerių.
1989-ųjų „Porsche 911 Turbo 930“
Per pastarąjį penkmetį turbininiai „Porsche“ įgavo ikonos statusą ir trigubai padidino savo vertę. Skaičiuojama, kad už geros būklės, idealia spalva nudažytą ir aukštos kokybės medžiagas turintį „Porsche 911 Turbo 930“ galima gauti apie 150 000 dolerių. Verta pažymėti, kad dar 2007 m. toks pat modelis kainavo 59 800 dolerių.
1966-ųjų „Sunbeam Tiger Covertible“
„Sunbeam“ – tai mažai mums girdėta, tačiau turiningą istoriją turėjusi markė. Trumpai gyvavusį „Tiger“ kabrioletą padėjo sukurti genialusis automobilių specialistas Carollas Shelby. Jo įkvėpimo šaltinis buvo legendinis „Shelby Cobra“. 2009 m. „Sunbeam Tiger Covertible“ vertė siekė 58 100 dolerių, tačiau dabar ji siekia 95 700 dolerių.
Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.