Rekomenduoja įsigyti atsarginį raktą
„Nissan Nordic Europe“ komunikacijos vadovas Mindaugas Plukys teigė, kad raktelių kaina priklauso nuo automobilio modelio, jo amžiaus ir saugos sistemos sudėtingumo.
„Pats paprasčiausias variantas tas, kai reikalingas yra tik raktas. Pavyzdžiui, 1992 metų „Nissan Primera“ modelio rakto kaina yra apie 18 eurų. Raktelio išpjovimas kainuoja apie 15 eurų“, – pavyzdį pateikė pašnekovas.
M. Plukys teigė, kad automobilio raktelyje montuojamos saugos sistemos padeda apsaugoti automobilį nuo vagystės.
„Jeigu pametėte vienintelį turimą raktelį, teks užsakinėti ir užvedimo spynelę ir tai atsieis ne vieną šimtą eurų. Todėl, rekomenduojame iš karto pasidaryti rakto dublikatą, jeigu turite tik vieną raktelį“, – informavo „Nissan“ atstovas.
Tiesa, raktų ruošiniai automobilių savininkams yra pristatomi nuo 4 iki 14 darbo dienų.
Elektromobilių raktams netaupo
Bendrovės „Faktauto“ atstovo Vaidoto Kviklio teigimu, klientai retai užsisako automobilio raktelių. Vieni linkę apsiriboti vienu raktu, kiti – kreipiasi į analogais prekiaujančias bendroves. Tiesa, rakteliams taupyti nelinkę yra elektromobilių savininkai. Pavyzdžiui, elektromobilio „Nissan Leaf“ rakto kaina yra 186 eurai.
Vienos raktų prekybos įmonės vadovas Aurimas Gocentas teigė, kad automobilių, kurie buvo pagaminti nuo 2010 metų, raktų kainos yra nuo 289 eurų. Pavyzdžiui, neseniai gamintas „Audi A4“ automobilio raktas klientui kainavo 278 eurus. Vyras pasakojo, kad lietuviai ne itin linkę pirkti originalius raktus. Toks jų pasirinkimas paaiškinamas paprastai: analogai yra kone dvigubai pigesni. Žinoma, atsiranda tokių klientų, kurie jaučiasi ramesni įsigydami Vokietijoje ar Japonijoje pagamintus raktus.
„Žinoma, pavyzdžiui automobilių „Opel“ vairuotojai dažnai perka originalius raktus, nes jų kaina brangesnė vos 20 eurų, tačiau kitų automobilių markių vairuotojai nori sutaupyti šimtą ar daugiau eurų“, – DELFI pasakojo A. Gocentas.
„Jie nenori papildomų išlaidų ir tikina, kad jiems antro rakto nereikia, tačiau, kai pameta, žmonės nebesigilina į kainą, gali mokėti dvigubai ar trigubai brangiau, kad tik kuo skubiau gautų tą raktą“,– pasakojo A. Gocentas.
Pašnekovas patarė turėti bent jau paprasčiausią rakto variantą: tą, kuris bent jau atrakintų automobilį. Tai, pasak vyro, yra pigiausias variantas.
A. Gocentas teigė, kad jam neteko girdėti žmonių nusiskundimų dėl Lenkijoje ar Kinijoje pagamintų automobilių raktelių.