Automobilių pasaulyje pastebima tendencija, jog gamintojai ima montuoti turbininius, mažesnio darbinio tūrio variklius. Žinoma, taip siekiama sumažinti degalų sąnaudas, o Europoje tokiu būdu bandoma atitikti griežtėjančius taršos reikalavimus.
Taigi, žvėriškai dideli jėgos agregatai tampa vis retesni. Tą galima pastebėti ne tik įprastų sedanų rinkoje, bet ir galingų superautomobilių segmente. Pavyzdžiui, „Ferrari 458 Italia“ turi 4.5 l, V8, o „McLaren 12C“ montuojamas dar mažesnis – 3.8 l, V8 variklis.
Vis dėlto dar ne viskas prarasta tiems, kas galvoja, kad kuo didesnis variklio tūris, tuo geresnis ir automobilis. „Motor Trend“ žurnalas sudarė dešimties šiuo metu parduodamų automobilių, kuriuose montuojami didžiausio darbinio tūrio varikliai, sąrašą.
„Lamborghini Aventador“ su 6.5 l, 700 AG V12 varikliu
Galbūt ir keista, tačiau šį sąrašą pradeda „Lamborghini Aventador“. Superautomobilyje montuojamas atmosferinis V12, 700 AG variklis, kurio maksimalus sukimo momentas yra 690 Nm. Nors šiame sąraše jo darbinis tūris ir mažiausias, tačiau pagal galią jis yra antras.
„Rolls-Royce Ghost“ ir „Wraith“ su 6.6 l (563 arba 624 AG), V12 varikliu
Nors 6.6 l, V12 motoras, kurį galima rasti atidarius „Rolls-Royce Ghost“ sedano arba „Wraith“ kupė variklio dangtį, ir turi britų automobilių gamintojo ženklelį, tačiau tai yra šios markės šeimininkų BMW kūrinys.
„Chevrolet Silverado HD“/„GMC Sierra HD“ su 6.6 l, 400 AG, V8 turbodyzeliu
Amerikiečiai vis dar žino, kaip gaminti legendinius V8. „Chevrolet Silverado HD“ ir „GMC Sierra HD“ šiame atsidūrė dėl 6.6 l jėgos agregato. Nors amerikiečiai ir nejaučia didelės meilės „dyzeliams“, tačiau šis variantas „Motor Trend“ taip patiko, kad tradiciniuose šio žurnalo rinkimuose 2011-aisiais „Silverado“ buvo išrinktas metų visureigiu.
„Ford F Super Duty“ į priekį tempiantis 6.7 l variklis nėra didžiausias, montuojamas į didelius pikapus, tačiau jis pasižymi didesniu sukimo momentu (1080 Nm), nei kiti konkurentai iš Detroito.
„Dodge Ram HD“ su 6.7 l (350 arba 385 AG) varikliu
Didelių pikapų rinkoje arklio galios – dar ne viskas, maksimalus sukimo momentas yra karalius. O šio žvėries 6.7 l variklio maksimalus sukimo momentas yra 1150 Nm ir tai yra antras pagal šį rodiklį motoras šiame sąraše.
Nors „Bentley“ šaknys ir yra Britanijoje, kaip ir „Rolls-Royce“ atveju, prie šio prabangaus sedano atsiradimo nagus prikišo ir vokiečiai. Vis dėlto tai nekeičia fakto, kad didžiausių darbinių tūrių variklių sąraše šis modelis atsidūrė ties viduriu.
Tai tarsi automobilių pramonės legenda. Automobilyje montuojamas 6.75 l, V12 variklis, kurio galia siekia 455 AG, o maksimalus sukimo momentas 720 Nm. Tiesa, gamintojai nemėgsta žongliruoti skaičiais ir oficialiai sako, kad variklio galia yra „pakankama“.
„Chevrolet Corvette Z06“ / 427 / „Camaro Z“ su 7.0 l, 505 AG V8 varikliu
Atmosferinis 7.0 l variklis – tarsi senų gerų laikų prisiminimas amerikiečiams. Jis neturi jokių turbinų, tačiau išvysto net 505 AG. Kodinį pavadinimą LS7 turintį motorą „Motor Trend“ vadina tiesiog šlovingu.
„Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse“ su 8.0 l, 1200 AG W16 varikliu
Greičio karalius šiame sąraše atsidūrė per laiptelį nuo viršūnės. W16 variklis turi daugiausiai turbinų ir cilindrų iš visų šioje kompanijoje atsidūrusių motorų, tačiau nuo pirmos vietos jį skiria kiek mažiau nei skardinė alaus (t.y. 0,4 l). Vis dėlto kai šis „Bugatti“ gali skrieti greičiau nei 400 km/val., ar variklio darbinis tūris dar kam nors rūpi?
„SRT Viper“ su 8.4 l, 640 AG varikliu
Tai yra didžiausio darbinio tūrio variklis, montuojamas į lengvąjį automobilį. Amerikiečių pasididžiavimas, „SRT Viper“ superautomobilis turi V10 agregatą, kurio galimybės lenktynių trasoje užima kvapą.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt