Vyras nėra sukėlęs nė vieno eismo įvykio, jam pavyko išvengti daugybės kitų vairuotojų sukeltų avaringų situacijų. Bet apie tai pasakodamas alytiškis prietaringai nusispjauna per petį.
Alytiškio įsitikinimu, bene 80 procentų vairuojančiųjų įsitikinę, kad sankryžoje, kurioje eismas vyksta ratu, pirmumo teisę visada turi ja važiuojantis eismo dalyvis, o įvažiuojantis į sankryžą turi ja važiuojančius praleisti. Deja, daug žmonių klaidingai vertina ženklo „eismas ratu“ sampratą.
„Alytuje vairuotojai daro daug klaidų, ypač „žiedinėse“ sankryžose. Diskutuojant šia tema, man dažnai tenka įrodinėti, kad kelio ženklas „eismas ratu“, jeigu daugiau nėra kitų ženklų, žiedu važiuojančiam vairuotojui nesuteikia pirmumo teisės nesuteikia prieš į ją įvažiuoti ketinantį automobilį. Pirmumo teisę turi į sankryžą įvažiuojantis vairuotojas, šioje situacijoje galioja „dešinės rankos“ taisyklė“, – įsitikinęs alytiškis.
Jam pritarė ir Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) prezidentas, Alytaus autoklubo vadovas Rimvydas Anusauskas. Tačiau jis pastebėjo, kad Alytuje, kaip ir visoje Lietuvoje, žiedinių sankryžų, kuriose būtų tik vienas ženklas „Eismas ratu“, ko gero, nėra.
„Tokių sankryžų pasitaiko kai kuriose užsienio šalyse, kuriose keliaujantiems lietuviams iškyla sunkumų, nes jie įpratę, kad pirmenybę turi važiuojantis žiedu. Dėl to sukelia eismo įvykius. Jeigu sankryža yra pažymėta ženklu „Eismas ratu“ ir daugiau nėra jokių kitų ženklų, važiuojantis žiedu vairuotojas turi vadovautis „dešinės rankos“ taisykle. Tai reiškia, kad pirmumo teisę turi į sankryžą įvažiuojantis vairuotojas, o ne ja važiuojantis“, – sako jis.
R. Anusausko pastebėjimu, vairuotojai, kurie turi nemažai metų vairavimo patirtį, sankryžose, kur eismas vyksta ratu, klaidas daro dažniau, nes yra primiršę Kelių eismo taisykles (KET).
„Tenka pastebėti, kad važiuodami per sankryžas, kuriose eismas vyksta ratu, vairuotojai klaidingai naudoja įspėjamąjį posūkio signalą. Būtent šioje situacijoje dažnai daro klaidas ir praktinio vairavimo egzaminą laikantys būsimieji vairuotojai“, – sakė R. Anusauskas.
Pasak jo, įvažiuojant į žiedinę sankryžą, posūkio signalas gali būti rodomas tik išvažiuojant į pirmą išvažiavimą. Kitais atvejais įvažiuojant posūkio rodyti nereikia. Išvažiuojant iš žiedinės sankryžos rodomas dešinysis posūkio signalas.
Alytiškis A. Dragašius pastebėjo, kad vairuotojai dažnai nežino teisingų atsakymų į diskusijose kylančius klausimus. Klausimus, dėl kurių ginčijasi vairuotojai, pakomentavo R. Anusauskas.
Iš kurios eismo juostos galima išvažiuoti iš žiedo, jeigu nėra jokių nurodančių ženklų?
KET 13-to skyriaus 106 punkte nurodoma, kad vairuotojas, pasukdamas į dešinę, privalo iš anksto persirikiuoti prie pat važiuojamosios dalies dešinio krašto.
Ar galima važiuoti žiedu pirmąja juosta (esant dviem ar trims juostoms) iki paskutinio išvažiavimo, jei nėra taip važiuoti draudžiamų ženklų ar ženklinimo?
Įprastai taip eismas organizuotas nebūna. Jeigu sankryžoje, kurioje eismas vyksta ratu, yra dvi arba trys eismo juostos, tai bus įrengtas kelio ženklas 507 „Eismo kryptys sankryžoje“, arba ( ir) nubraižytas ant važiuojamosios dalies horizontalus ženklinimas, nurodantis važiavimo tvarką sankryžoje. Į bet kurį išvažiavimą iš sankryžos, kurioje eismas vyksta ratu, pagal KET reikalavimus išvažiuojama iš kraštinės dešinės juostos, jeigu nėra nukreipiamųjų ženklų arba (ir) kelio ženklinimo linijos.
Į kurią eismo juostą leidžiama išvažiuoti iš sankryžos, jeigu kelio ženklais ir ( ar) ženklinimu išvažiavimo tvarka nenurodyta?
Į bet kurią mūsų važiavimo krypties eismo juostą, kaip ir visose kitose sankryžose sukant į kairę ar dešinę.
Pasak R. Anusausko, nors „žiedinėse“ sankryžose dar važinėjama netaisyklingai, jos labai pasiteisino. Artimiausiu metu Alytuje planuojama jų įrengti dar daugiau.
„Jau seniai nustatyta, kad sankryžos, kuriose eismas vyksta ratu, yra saugesnės, nes artėjant prie jų ir važiuojant jomis, sumažinamas greitis ir, net pažeidus kelių eismo taisyklių reikalavimus ir atsitikus eismo įvykiui, pasekmės būna žymiai lengvesnės – transporto priemonių susidūrimų pasekmės nebūna žymios – dažniausiai atsiperkama nežymiais transporto priemonių apgadinimais. Įprastai eismo tvarka tokiose sankryžose pažymima ženklinimo linijomis arba ( ir) kelio ženklais, kurie padeda orientuotis ir važiuoti tvarkingai“, – pažymėjo R. Anusauskas.
Lietuvos automobilininkų sąjungos (LAS) prezidentas pastebėjo ir tai, kad Alytuje Naujosios, Jazminų ir Vilties gatvių sankirtoje esanti sankryža įrengta techniškai netaisyklingai, salelė turėtų būti didesnė ir panaikinus bent vieną vidurinę žiedo juostą, eismo saugumas šia sankryža pagerėtų. Būtent šioje sankryžoje įvyksta daug eismo įvykių.