Pasirūpinti reikia kuo anksčiau
Šaltuoju metų laiku keliai tampa slidūs ir pavojingi. Siekiantiems keliauti ramiai ir saugiai specialistai pataria nelaukti iki paskutinės akimirkos ir kuo greičiau pasikeisti automobilio padangas. O kai jos jau pakeistos, reikia nepamiršti ir kitų dalykų.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Automobilių transporto katedros docentas dr. Alfredas Rimkus įvardija kelis aspektus, kam reikėtų skirti ypatingą dėmesį.
„Ruošiant mašiną patarčiau iš anksto patikrinti variklio, kaitinimo žvakių ir akumuliatoriaus veikimą. Iš tiesų nemalonu, kai spaudžia šaltis, reikia kažkur keliauti, o automobilio taip ir nepavyksta išjudinti. Dar pieš prasidedant žiemai patartina keisti tepalus. Taip pat rekomenduojama įvertinti stabdžius, sureguliuoti žibintus. Sudėtingoms sąlygoms turi būti pasiruošęs tiek vairuotojas, tiek automobilis. Juk jie – viena komanda“, – teigia ekspertas.
A. Rimkaus teigimu, norint, kad kelionės neapkartintų nemalonumai, būtina pasirūpinti ir geru matomumu, stiklų švara: „Pravartu gerai apžiūrėti valytuvus. Jie turėtų būti tvarkingi, nesudilę, gumos negali būti sukietėjusios. Jei valytuvai tinkamai nebe atlieka savo funkcijos, geriau nerizikuoti ir juos pakeisti naujais.“
Šaltuoju sezonu automobilį paliekant ilgesniam laikui valytuvus galima pakelti nuo stiklo. Tai jiems neleis prišalti. A. Rimkus priduria, kad nereikėtų pamiršti ir langų valymo skysčio – vasarinį pakeisti žieminiu.
Geresnį matomumą užtikrina švarūs automobilio stiklai. Jais reikėtų pasirūpinti ne tik iš išorės, bet ir iš vidaus: „Mašinos langai turėtų būti gerai šildomi. Problemų dažniausiai kyla su galiniais stiklais, tačiau pasitaiko atvejų, kai rasoja ir priekinis. Dėl to gali būti kaltas pasenęs oro filtras, netinkamai veikianti salono šildymo sistema“, - pastebi A. Rimkus.
Kova su lietumi, ledu ir sniegu
Termometro stulpeliui nukritus žemiau nulio, gali tapti sunku ne tik vairuoti, bet ir patekti į nuosavą automobilį. Nuotaiką gali sugadinti apledėjusi automobilio spynelė, užšalusi durelių guma. Mokslininko A. Rimkaus teigimu, tokių siurprizų nesunku išvengti.
„Prieš prasidedant šaltajam sezonui į automobilio spyneles galima įpurkšti specialaus skysčio, neleidžiančio į jas patekti vandeniui. Dabar tokių priemonių tikrai nesunku surasti beveik kiekviename prekybos centre. Geriausių rezultatų pasieksime, jei įpurškimo procedūrą atliksime sausu oru ir rinksimės kokybiškus produktus“, - kalbėjo specialistas.
Ekspertas pabrėžia, kad durelių gumas taip pat galima tepti specialiomis, joms pritaikytomis priemonėmis.
Kol vieni automobilio priežiūrai naudoja tam skirtas prekes, kiti renkasi originalesnius problemų sprendimo būdus. Tenka matyti žmonių, link užšalusių automobilių durelių žingsniuojančių su karšto vandens puodeliais. A. Rimkaus klausiame, ar tokios buitiškos gudrybės gali duoti teigiamų rezultatų.
„Tai - tikras „šokas“ automobilio metalui ir dažams, ypač jei tuo piktnaudžiaujama. Nėra garantijų, kad po to neatsiras įtrūkimų, įskilimų. Geriau nerizikuoti ir šitaip neeksperimentuoti“, – nusišypso vyras.
Specialistų teigimu, ruošiant automobilį šaltajam sezonui į bagažinę pravartu įsidėti kastuvą, maišelį druskos ar smėlio. Šios smulkmenos kartais gali išgelbėti slidžiame kelyje ar įklimpus.
A. Rimkus pabrėžia, kad kiekvienas vairuotojas pirmiausia turi įvertinti savo galimybes ir tik tada lįsti prie automobilio.
„Atlikti smulkesnius darbus iš tiesų gali kiekvienas: pasikeisti valytuvus, langų valymo skystį, sutepti spyneles. Sudėtingesnių darbų atlikimas priklauso nuo turimų įgūdžių, žinių, mašinos konstrukcijos ir turimos technikos. Pavyzdžiui, išsukti kaitinimo žvakes gali būti jau gerokai sudėtingiau ir čia klaidos kaina gali būti kur kas didesnė. Todėl rekomenduočiau blaiviai įvertinti situaciją ir kylant abejonėms vis dėlto pasikonsultuoti su specialistais“, - patarė A. Rimkus.