Beveik kasdien užvažiuojama ant vinių

Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ prekybos direktorius Paulius Samėnas laikėsi nuomonės, kad vertinant visus sezonus dažniausiai padangas sugadina perdūrimas vinimi arba kitu aštriu daiktu. Dėl to į įmonės servisų meistrus vairuotojai kreipiasi kone kasdien.

Tačiau pavasariop itin padaugėja kitokio pobūdžio gedimų: „Kai prasideda atlydys ir ima tirpti sniegas, vanduo ar šlapias sniegas užpildo duobes ir vairuotojai dažniau į jas įvažiuoja. Dėl to prakertamos padangos. Kartais žiemą sunkiau pastebimi bordiūrai, o į juos įvažiavus sulankstomi ir ratlankiai arba padangos šone atsiranda prakirtimų.“

Būtent padangos šono prakirtimai, pasak P. Samėno, ir yra patys pavojingiausi. Pašnekovas sakė, kad kai kurie vairuotojai taip sumaitotos padangos nusprendžia nebetaisyti. „Jeigu praduriamas padangos šonas, dažniausiai ją reikia keisti, nes taisymas sudėtingas. Žinoma, sutaisyti įmanoma, bet brangu. Todėl kartais to daryti neapsimoka. Aišku, visuomet reikia įvertinti pažeidimą“, - kalbėjo pašnekovas.

Kiek kainuoja sutaisyti sugadintą padangą? „Melgos“ atstovas sakė, kad jei ji tiesiog pradurta vinimi ar medvaržčiu, dažniausiai užtenka 30 ar 40 litų. O jei sugadintas padangos šonas, paklojama 60-70 litų, o toks remontas užtrunka visą parą. Įvažiavus į duobę kartais prireikia taisyti ir ratlankį. Tai kainuoja nuo 40 iki 100 litų.

„Tokie gedimai yra ganėtinai dažni. Atvejų, kai žmogus užvažiuoja ant vinies, pasitaiko kone kasdien. O gedimai, susiję su įvažiavimu į duobę, dažnesni žiemos pabaigoje, kai lauke pliurza ir nesimato duobių. Apsisaugojimo priemonės kelios – kokybiškos padangos ir budrumas kelyje“, - aiškino P. Samėnas.

Kaip padangomis tinkamai pasirūpinti?

Padangų gamintojo „Continental“ atstovas Lietuvoje Donatas Barcys taip pat teigė, kad dažniausi padangų gedimai – prakirtimas ar pradūrimas, kai įvažiuojama į duobę, užlekiama ant bortelio ar užvažiuojama ant aštraus daikto.

Be to, jis sutiko su P. Samėno nuomone, kad ne visus gedimus įmanoma pataisyti. „Tai priklauso nuo pažeidimo vietos. Taip pat reikia įvertinti koks pažeidimas – didelis ar tik maža skylutė. Viskas priklauso nuo konkretaus atvejo. Bet jei pažeidimas rimtas, pažeistą padangą visada geriau pakeisti nauja“, - kalbėjo pašnekovas, pridėjęs, kad padangos taisymas dažniausiai kainuoja keliasdešimt litų.

Automobilių ir saugaus vairavimo specialistas Artūras Pakėnas DELFI teigė, kad padangų gedimų bus mažiau, jei pirksite kokybiškas padangas. Tiesa, reikia nepamiršti jomis gerai pasirūpinti. Anot jo, padangų montavimas ir balansavimas yra labai svarbus darbas.

„Balansuoti reikėtų ne tik naujai pirktas, bet ir jau naudotas padangas. Tarkime, dabar planuojate keisti vasarines padangas į žiemines – nepamirškite perbalansuoti savo senųjų žieminių padangų. Ir iš karto patikrinkite jų slėgį. Tinkamas slėgis – vienas svarbiausių dalykų. Jis nustatomas pagal automobilio arba padangų gamintojo rekomendacijas. Padangų slėgį reikėtų tikrinti bent vieną kartą per mėnesį“, - kaip prižiūrėti padangas, patarė specialistas.

Jo teigimu, didelį pavojų padangoms kelia duobės bei neatsargus automobilio statymas prie šaligatvio. „Dėl neatsargumo galima pažeisti karkasą ir padangoje gali iškilti gumbas, kuris paverčia ją netinkama tolimesniam naudojimui“, - konstatavo A. Pakėnas.

Dar vienas pavojus padangoms – netinkamas ratų suvedimas ir pakabos detalių (vairo traukių, šarnyrų) susidėvėjimas. Anot jo, prieš naują sezoną ar tik pajutus automobilio „elgesio“ pokyčius, būtina patikrinti šiuos parametrus. Tai padės ne tik ilgiau išsaugoti padangas, bet ir užtikrins saugesnį vairavimą.

Sek svarbiausias automobilių pasaulio naujienas: nuo naujo „Bugatti" modelio iki KET pasikeitimų. Nestabdyk – prisijunk prie DELFI Auto draugų „Facebook“!

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (17)