Gyvenamoji vieta ir keliai, kuriais dažniausiai važinėjate. Tai yra esminiai aspektai renkantis tarp kieto ir minkšto mišinio padangų. Jeigu kasdien tenka susidurti su prastai valomais ir apledėjusiais keliais, vertėtų gerai pagalvoti apie dygliuotas padangas. Jos praverčia dažnai važiuojant apledėjusiu keliu, tuomet jų stabdymo kelias, palyginti su kieto arba minkšto mišinio padangomis, yra trumpiausias.
Kita vertus, nereikėtų pamiršti, kad tokios padangos turi ir minusų. Jos yra gerokai triukšmingesnės už visas kitas, jų taip pat geriau nepirkti jei žinote, kad teks važiuoti į užsienį, mat yra nemažai valstybių, kuriose eksploatuoti tokias padangas uždrausta.
Padangų ir ratlankių prekybos kompanijos „Melga“ generalinis direktorius Erlandas Gintneris atskleidė, kad naujų galingų automobilių savininkai, kuriems prie širdies sportiškas vairavimo stilius, minkšto mišinio padangų dažniausiai neperka. „Jei daug važinėji, tokios padangos greičiau susidėvės. Be to, tokių geriau nesirinkti ir sportinio stiliaus mėgėjams. Jiems minkšto mišinio padangos irgi ilgai nelaikys“, - teigė pašnekovas.
Važinėjantiems atokesniais provincijos keliais, nereikėtų rinktis kieto gumos mišinio, kadangi atokesnių vietovių keliuose gali dažniau pasitaikyti ledo, o minkšto mišinio padangos geriau sukimba esant apledėjusiai dangai.
Kietas mišinys skirtas geriau nuvalytiems keliams. Tad jei kelio danga apledėjusi, kietu mišiniu geriau pernelyg nepasitikėti, kadangi palyginti su minkšto mišinio ir dygliuotomis padangomis, stabdymo kelias bus ilgesnis.
Restauruotos, naudotos, o gal universalios padangos?
Kiekvieną litą skaičiuojantys vairuotojai neretai nusprendžia, kad galima sutaupyti padangų sąskaita ir prieš žiemos sezoną žvalgosi į restauruotas, naudotas ir universalias padangos. Vis dėlto tokius pasirinkimus galima pateisinti tik tuo atveju, jei žiemą važinėjama labai retai ir tik gerai nuvalytomis miesto gatvėmis.
„GoodYear/Dunlop“ pardavimų vadovo Lietuvoje Mindaugo Jasiūno teigimu, universalios padangos yra kompromisas tarp kainos ir kokybės. Todėl, anot jo, esant finansinėms galimybėms, visada geriau turėti du atskirus žieminių ir vasarinių padangų komplektus. Vyro teigimu, vasarą važiuoti universaliomis padangomis blogiau nei vasarinėmis, o žiemą – blogiau nei žieminėmis.
Susiruošę pirkti naudotas ar restauruotas padangas labai rizikuoja. Jų protektorius jau būna gerokai nusidėvėjęs, todėl jos bus tinkamos naudoti neilgai. Be to, yra didelė tikimybė, kad guma per ilgus tarnavimo metus yra praradusi savo stangrumą.
Specialistai pataria prieš žiemos sezoną negailėti pinigų kokybiškoms padangoms, nes šaltuoju metu keliuose būna itin daug pavojingų sąlygų. Be to, ekspertų teigimu, priklausomai pagal nuvažiuojamus kilometrus, su geromis padangomis galima važinėti apie 3 sezonus.