Tačiau šiauliečiui verslininkui Remigijui Lauručiui būtent tiek užtenka pasirinkus kelionę ekonomišku ir gamtą tausojančiu elektromobiliu „Chevrolet Volt“.
Pasak savininko, tai – vienintelis Šiauliuose ir vienas iš kelių Lietuvoje esančių egzempliorių – ateities automobilių, išstumsiančių įprastas transporto priemones. Vairuodamas elektromobilį gali nesibaiminti sustoti vidury kelionės net išsekus baterijai, pakrauti jį užtenka įprasto elektros lizdo, o detalių galima įsigyti ir Lietuvoje.
Pakrauti tereikia elektros lizdo
„Tai tas pats, kas 100 km nuvažiuotum įsipylęs 1,5 l benzino, – Etaplius.lt žurnalistams aprodydamas „Chevrolet Volt“ automobilį pasakoja R. Laurutis. - Visiškai pakrautomis baterijomis, neteršiant gamtos, automobiliu galima nuvažiuoti kiek daugiau nei 70 kilometrų, paskui jau benzininio variklio pagalba automobilis nesustodamas judės toliau. Tokiu principu galima keliauti po Europą“.
Automobilis, išsekus jo baterijų energijai, vairuotojui nesukels didelių nepatogumų ieškant specialios, elektromobiliams krauti vietos. „Chevrolet Volt“ baterijos kraunamos tiesiog įstatant kištuką į standartinį 220 voltų elektros lizdą. Dinamiškas, labai manevringas, o galia prilygstantis didelės galios varikliams, automobilis visiškai įsikrauna per 6 valandas. Automobilį vairuojantis R. Laurutis juokauja, kad tai tas pats, kaip elektrinis virdulys.
„Chevrolet Volt“ vienu šūviu nušauna du zuikius – „Voltec“ elektrinė pavara varo automobilį visą važiavimo laiką, o pagrindinis elektros energijos šaltinis yra skysčiu aušinama arba šildoma ličio jonų baterija.
Vietoje sėdynės – baterija
Elektromobilis unikalus tuo, kad išsekus baterijai, akimirksniu sklandžiai įsijungia 1,4 litro itin ekonomiškas benzinu varomas generatorius, generuojantis elektros energiją ir prailginantis elektromobilio nuvažiuojamą atstumą net iki 600 km.
Baterijos yra sumontuotos automobilio viduje ir jų net nesimato. „Dėl baterijų yra paaukota viena keleivio sėdynė, tad automobilyje telpa keturi žmonės. Bagažinė gana talpi ir turi visus hečbeko privalumus. Čia, ko gero, atvertus sėdynes, galima būtų vežti ir kelių metrų ilgio vonią,“ – šypsosi R. Laurutis ir priduria, kad neseniai hečbeku iš Vilniaus parsivežė 3 metrų ilgio spintą.
Patogu eksploatuoti Lietuvoje
Tokius elektromobilius gamina didžiausia JAV automobilių gamintoja bei antra pagal dydį pasaulyje – „General Motors“, kuriai priklauso „Opel“, „Buick“, „Cadilac“, „Chevrolet“ ir „GMC“ automobilių prekiniai ženklai.
„Tai Amerikoje gamintas modelis, kaip ir „Opel Ampera“, – Etaplius.lt sako R. Laurutis. – Šie modeliai gaminami tame pačiame fabrike. Tai beveik tas pats automobilis, tik dedami skirtingi gamintojų ženklai. Elektromobilį labai patogu eksploatuoti Lietuvoje, nes šalyje yra ir „Opel“, ir „Chevrolet“ atstovybės, tad tai nėra kažkokia ypatinga mašina, kurios nebūtų galima techniškai pas mus prižiūrėti“.
Nuo baterijos nepriklauso
Tiesa, „Chevrolet Volt“ nėra nei hibridinis modelis, nei elektromobilis, kuris visiškai priklauso vien nuo baterijų energijos. Šis automobilis puikiai suderina elektromobilio vairavimo malonumą. Vairuotojas žino, kad nėra priklausomas vien nuo baterijų įkrovos.
Automobilio savininkas pabrėžia, kad elektromobilis pasižymi labai gera aerodinamika ir taupo kurą: „Įvairiais skaičiavimais, automobilis, važiuodamas apie pusę kuro naudoja tam, kad nugalėtų oro pasipriešinimą. Variklis yra 1,4 l tūrio ir jo vairuotojas visiškai nevaldo. Variklis dirba optimaliom apsukom, kad naudotų kuo mažiau degalų“.
Kas slypi po variklio dangčiu?
Atidarius automobilio variklio dangtį nesimato nieko ypatingo – ten pūpso elektrinis variklis ir benzininis generatorius. Viena antifrizo sistema skirta aušinti arba šildyti akumuliatoriams, kita – elektriniam, o trečia – benzininiam varikliui aušinti.
Verslininkas sako, kad puiki automobilio garso izoliacija ir tolygus generatoriaus veikimas vairuotojui nesukels jokių papildomų neigiamų emocijų, nes jis vargu ar pastebės, kaip išsekus baterijos energijai, pradeda veikti automobilio generatorius.
Kadangi „Chevrolet Volt“ visą laiką yra varomas elektrine pavara, keičiasi tik varomasis energijos šaltinis. Vairuotojas apie pasikeitusį šaltinį sužinos tik iš skystųjų kristalų ekrane parodyto pranešimo.
Akumuliatorius kraunasi ir stabdant
R. Lauručiui kartais net keista girdėti dirbančio automobilio garsą, kai jis tiesiog stabteli sankryžoje. „Jei akumuliatorius būna tuščias, jis dirba beveik pilnom apsukom, mat reikia jį pakrauti, – paaiškina jis. – Be to, automobilyje yra gerai apgalvotas akumuliatorių šildymas ir aušinimas. Akumuliatorių efektyvumas smarkiai sumažėja šaltyje.“
Visų baterijų savybes gali paveikti ypač karšto ar šalto oro sąlygos. „Skirtingai nei kitas elektromobilių baterijas, pažangiąją elektromobilio ličio jonų bateriją valdo skysčio šiluminio valdymo sistema. Ši sistema pasirūpina, kad baterijos temperatūra neviršytų optimalios temperatūros intervalo ribų, ir taip užtikrina geriausią baterijos veikimą bei didžiausią baterijos gyvavimo laiką, net kai automobiliu nesinaudojate“, – Etaplius.lt paaiškina šiaulietis.
Anot jo, elektromobilis naudoja regeneruojamąją stabdymo energiją, t. y. atgauna energiją tada, kai mažinamas greitis, ir perduodamas baterijai. Taip padidinama naudingoji baterijos energija ir „Chevrolet Volt“ nuvažiuojamas atstumas. Nepaisant visų šių naujovių ir pažangių technologijų, vairuoti elektromobilį nereikia jokių ypatingų įgūdžių – automobilis veikia taip, kad vairuotojui būtų paprasta ir patogu.