„Vėstant orui – padangos guma kietėja, todėl net jei lauke šviečia saulė ir kelio danga sausa, bet yra dešimt laipsnių šalčio, vasarinės padangos bus per kietos ir neužtikrins saugaus važiavimo“, – aiškina „Goodyear“ produktų specialistas Baltijos ir Šiaurės šalims Ernestas Čejauskas.

Norint išvengti papildomų nepatogumų ir saugiai jaustis kelyje bet kokiu oru, artėjančiam darganų sezonui siūloma ruoštis iš anksto. E. Čejausko teigimu, oro temperatūrai nukritus iki septynių laipsnių šilumos patariama pradėti rūpintis turimų žieminių padangų būkle.

Pasak specialisto, žiemines padangas būtina keisti ne rečiau kaip kartą per penkerius metus, tačiau tik specialistai gali įvertinti, kokia yra tikroji padangos būklė. Agresyviai stabdantys, staigius posūkius atlikinėjantys, bekele ar neasfaltuotais keliais dažnai važinėjantys vairuotojai padangas turėtų keisti dažniau, kartą į trejus – ketverius metus.

Vis dar taupo saugumo sąskaita

Specialistas taip pat pastebi, kad Lietuvoje gyventojai nors ir skiria daug dėmesio savo automobiliams: juos tvarko ir prižiūri, dėmesio padangoms – stokoja.

„Šiaurės šalyse didžioji dalis vairuotojų domisi bei perka „premium“ klasės padangas. Kas ketverius – penkerius metus išleidžia dviejų tūkstančių litų ir didesnes sumas pinigų, ir tai suvokia kaip investiciją į savo šeimos saugumą. Tuo tarpu Lietuvoje vis dar populiaru padangoms taupyti. Didžioji dalis vairuotojų ieško ekonominės klasės padangų, neretai perka dėvėtas ar restauruotas“, – pastebi E. Čejauskas.

Nors naudotos padangos iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti pigesnės nei naujos, tačiau, įsigydamas naudotas padangas, vairuotojas turėtų įvertinti padangų būklę: kada jos buvo pagamintos, kiek sezonų tarnavo, kaip buvo naudojamos, kokiomis sąlygomis laikomos bei prižiūrimos. Dažniausiai tokios informacijos tiesiog nėra galimybių patikrinti.

Pasak specialisto, plika akimi vairuotojas naudotų padangų būklės nėra pajėgus įvertinti. Įsigijus nekokybiškas žiemes padangas slidžiame, drėgname ar snieguotame kelyje automobilis gali greit prarasti savo manevringumą, imti slysti, padidėja kuro sąnaudos.

Kas trumpina padangų gyvenimą?

Populiariausias būdas pačiam pasitikrinti padangos būklę prieš žiemą – protektoriaus gylio matavimas. Rekomenduojamas protektoriaus gylis žieminėse padangose 8-4 mm. Tačiau specialistai perspėja, kad net jei protektoriaus gylis yra pakankamas, padangos guma bėgant laikui ima prarasti reikalingas savybes.

Dažniausia ir pavojingiausia vairuotojų klaida – netinkamas slėgis padangose (dažniausiai per mažas). Tai pagrindinis veiksnys trumpinantis padangos tarnavimo laiką ir tuo pačiu didinantis automobilio kuro sąnaudas, pastebi E. Čejauskas. Jis pataria automobilio padangų slėgį tikrinti kaip galima dažniau. Geriausia – kiekvieną kartą pilantis kurą, nes keičiantis oro temperatūrai kinta ir slėgis padangose.

„Vairuotojai turi savo vairavimo įpročius, važinėja skirtingos kokybės keliais, gyvena skirtingose vietose. Natūralu, kad visa tai atsiliepia ir jų automobilių padangoms. Dalis vairuotojų padangų nekeičia ir ištisus metus naudoja žiemines padangas. Tokios padangos dyla itin greitai, net jei plika akimi ir atrodo tinkamos naudoti“, – aiškino E. Čejauskas.

Kitas žalingas vairuotojų įprotis – tai neteisingas padangų laikymas. Specialistas įspėja, jei šiltuoju metų laiku žiemines padangas laikysite drėgnoje patalpoje arba ant tiesioginių saulės spindulių, tuomet jau po pirmo sezono žieminės padangos praras taip svarbias saugumą kelyje užtikrinančias savybes: suprastės sukibimas kelyje, pailgės stabdymo laikas ir nukentės automobilio valdymo savybės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)