Apie įprastus ir netradicinius būdus atsirakinti bei užvesti automobilį neturint raktelių, DELFI kalbina Lietuvos raktininkų asociacijos (LRA) prezidentą ir bendrovės „Dijosa” direktorių Jaroslavą Chontą, patyrusius mechanikus ir vairuotojus.

Automobilio raktelius pameta kasdien, tačiau apsidrausti nenori

Vairuotojai J. Chontui automobilinių raktelių gamybos klausimais skambina kiekvieną dieną. LRA prezidento teigimu, vieni tik nori gauti konsultaciją arba daugiau informacijos, kiti tik sužinoti pakaitinių raktelių bei spynų gamybos kainas, norėdami jas palyginti tarp raktų gamintojų, ir automobilių gamintojų atstovų.

„Skambina ir tie, kuriems reikalinga greita pagalba. Iš 10 skambinančių, tik 1 realus klientas. Kiti 9 tik pašnekovai. Iš realių klientų - pusė entuziastai-mėgėjai, kurie bando automobilius atsirakinti savo jėgomis. Taip jie pridaro dar daugiau problemų, nori viską sutvarkyti už mažesnę kainą. Blogiausia, kad niekada nesako, kas iš tiesų buvo daryta su automobiliu. Būna klientų, kurie perka pigų automobilį be raktų arba su defektais, o po to ieško, kas pigiai sutvarkys. Galiausiai pardavinėja kaip gerai veikiantį. Ne visi automobilių savininkai supranta, kad raktą galima pagaminti ir užprogramuoti tik kai visa automobilio elektronika tvarkingai veikia, nėra automobilio kompiuteryje klaidų”, - pastebi J. Chontas.

Anot raktininko, tik labai nedaug žmonių iškart po automobilio įsigijimo arba praradus vieną iš dviejų ieško galimybės pagaminti antrą ir taip apsidrausti nuo galimų nemalonumų. Dažniausiai vairuotojai naudoja vieną raktą ir mano, kad niekada jo nepraras ir tas vienintelis raktas veiks be sutrikimų.

Tačiau situacija apsiverčia aukštyn kojomis, kai turėtas raktas sugenda, arba vairuotojas tiesiog jį pameta ir nebeturi kuo atrakinti automobilio durelių, bei užvesti variklį.

Automobilio be dokumentų – neatrakins

Sąžiningi raktininkai, sulaukę pagalbos skambučio, pirmiausia patikrina automobilio nuosavybės dokumentus. Jei vairuotojas jų neturi, laukia, kol juos gaus. Tik po to raktininkas atrakina automobilį, nuima spyną, gamina mechaninį raktą pagal tą spyną ir jį programuoja.

„Klientas pats išsirenka, koks raktas jam reikalingas, pultelinis arba be pulto. Jeigu įdėta signalizacija ir atrakinimui bei užrakinimui klientas naudoja pultą nuo signalizacijos, tada dažniausiai gamini raktai be pulto. Jei signalizacija buvo surišta su rakto pultu, tada gaminami raktai su pultu. Visada lengviau pagaminti rakto kopiją, kai yra veikiantis raktas ir rakto kodo kortelė. Veikiantis raktas iškart leidžia patikrinti automobilio sistemas. Šiuo atveju programavimas užima gana nedaug laiko. Rakto gamyba ir programavimas užima nuo pusės valandos iki dienos. Tai priklauso nuo visų aplinkybių”, - sako bendrovės J. Chontas.

Rakto gamyba gali kainuoti iki 300 eurų

Nuo 1995 m. dauguma automobilių gaminami su rakto galvutėje paslėptu radijo bangų siųstuvo-imtuvo mechanizmu – imobilizatoriumi (angl. transponder). Naujesnių automobilių parkas jau turi apsčiai elektroninių pultelinių raktų, o mechaninis raktas yra paslėptas pulte ir skirtas tik avariniam atrakinimui. Automobilinio rakto gamyba su programavimu kainuos nuo 40 Eur iki 300 Eur.

Senesnius automobilius atrakins ir sulenktas atsuktuvas

Sutaupyti naujų raktų gamybos kaštų dažniausiai bando itin senų automobilių savininkai, kuriems vizualus automobilio durelių, spynų gadinimas nekelia rūpesčių. Anot Visagine dirbančio mechaniko Anatolijaus, netrūksta vairuotojų, kurie skambina norėdami pasiteirauti, ar internete rasti buitiniai automobilių spynelių atrakinimo metodai suveiks.

„Savarankiškai atsirakinti automobilį be rakto dažniausiai bando senesnių automobilių, kaip „Vokswagen Golf”, „Audi 100” ar „BMW 325” ir panašių vairuotojai. Ne paslaptis, kad išmanant senos gamybos automobilio durų sandarą ir netausojant durelių, jas atsirakinti gali pavykti naudojant sulenktą plokščią atsuktuvą, iešmą, ar storas geležines žirkles. Teko matyti ir atvejų, kai automobilius vairuotojai atsidarydavo pro durų ar lango plyšį pravėrę langą, o užvesdavo automobilį pasiskolinę kito automobilio raktus. Tačiau tokie fokusai tikrai neveiks naujesniuose automobiliuose – šie eksperimentai dažniausiai baigiasi dar didesnėmis išlaidomis nei kainuotų profesionalaus raktininko paslaugos”, - dalinasi patirtimi Anatolijus.

Nepataria užvedinėti automobilio „junginėjant laidelius”

DELFI skaitytojas Tomas Giržadas, vairuojantis 20 metų senumo „Audi” automobilį, pasakoja, netyčia žvejybos metu nuskandinęs automobilio raktelį. Jis teigė variklį užvedęs be didelio vargo – pasitaręs su pažįstamu mechaniku - tiesiog tinkamai sujungė reikiamus laidelius, esančius po vairo skydu.

„Išsamesnės laidelių sujungimo schemos tikrai nepasakosiu, tačiau žinant, kokius laidus su kuriais jungti, prireikė tik kelių sekundžių iš pradžių užkurti, o vėliau ir užvesti automobilį. Juk ne veltui automobilių vagysčių Lietuvoje nutinka tikrai nemažai – likau apstulbęs, kai suvokiau, jog taip pat lengvai, kaip pats užvedžiau savo automobilį, jį galėtų užvesti ir vagišius”, - baisisi T. Giržadas.

Tiesa, šiuo užvedinėjimo metodu vėliau bandė pasinaudoti ir jo draugas, tačiau savo automobilio jis ne tik neužvedė, o ir nepataisomai sugadino užvedimo sistemas.

Tomas pasakoja, kad pačias dureles atsirakino iš vielos pasidaręs kilpą, kurią prakišęs tarp durų ir stogo plyšio (kilstelėjus prilaikančią gumą) elementariai kilpą užkabino ant vidinio durų užrakto ir jį kilstelėjęs savo dureles sėkmingai atsidarė. Raktininkai, prisiklausę tokių sukimosi iš nepatogios padėties būdų, nesutrinka. Jie sako, kad jei norite rizikuoti savo automobilio gerove, galite bandyti. Juk nepavykę eksperimentai naudos atneša ne automobilių vairuotojams, o mechanikams, kurie vėliau tuos apgadintus automobilius taiso.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (65)