„Pastaruoju metu Savanorių pr. pastebėjau, kad prie sankryžų atsirado po kelias „Stop“ juostas: viena arčiau perėjos, kita – toliau. Visada stoju prie tos, kuri toliau, bet žmona ragina privažiuoti arčiau perėjos ir netrukdyti iš paskos važiuojančioms mašinoms, ten ir taip „kamščių“ daug, automobiliai vos spėja pravažiuoti per „žalią“. Tad kaip reikia elgtis pagal taisykles?“, – klausdamas į DELFI redakciją kreipėsi vilnietis Konstantinas.
Paprašytas pakomentuoti šią dviprasmišką situaciją, Kelių eismo taisyklių (KET) specialistas Rolandas Balkė sakė: „Dviguba „Stop“ linija greičiausiai atsirado dėl tobulinamo sankryžų saugumo – didesnio matomumo „Stop“ linija yra atitraukiama toliau, o dėl taupymo pirmoji apsitrynusi linija nenugremžiama“.
Kreipusis į Vilniaus savivaldybę paaiškėjo, kad problema iš tiesų egzistuoja, tačiau jau greitai esą jos turėtų nelikti.
„Įsigaliojus naujoms ženklinimo taisyklėms, šiuo metu sankryžose yra tikslinamas eismo organizavimas („Stop“ linijų, šviesoforais reguliuojamų pėsčiųjų perėjimų ženklinimas, eismo juostų sankryžose brūkšninės linijos). Senų nusitrynusių ženklinimo tvarkymo-nutrynimo darbai numatyti balandžio-gegužės mėnesiais“, – DELFI sakė Vilniaus savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vyr. specialistė Inga Simanonytė.
KET specialistas R. Balkė pataria vairuotojams, kaip išvengti galimų nemalonumų.
„Visiems vairuotojams reikia sustoti prieš pačią pirmą „Stop“ liniją, pamatytą pagal važiavimo kryptį“, – sakė jis.
DELFI primena, kad KET 165 punkte nurodyta, jog „esant draudžiamajam šviesoforo ar reguliuotojo signalui, vairuotojas privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, o jeigu jų nėra, – prieš šviesoforą, kertamą važiuojamąją dalį, pėsčiųjų perėją taip, kad nekliudytų transporto ir pėsčiųjų eismui.“
Nesilaikant šiame punkte numatytų reikalavimų, vairuotojams gresia bauda nuo 28 eurų, tačiau toks pažeidimas piniginę gali patuštinti ir beveik šimtine – nuobauda gali siekti ir 86 eurus.