Vis dėlto skrydžio baimę, kaip ir daugelį kitų mus gąsdinančių dalykų, retkarčiais tenka įveikti, nes žinome, kad galutinis rezultatas vertas rizikos, o dangintis į kitą pasaulio kraštą verta vien dėl nepamirštamų įspūdžių.
Net ir tie užkietėję keliautojai, kurie iš visos širdies mėgaujasi skrydžio procesu ir romantika, gali patirti šiokių tokių nepatogumų, kurių lengvai išvengtų, jei žinotų tai, ką žino įgulos nariai.
Businessinsider.com pateikia skrydžių palydovės, turinčios ketverių metų patirties, patarimus, kaip pagerinti savo kelionę.
Štai 6 patarimai ir gudrybės:
1. Jei norite sėdėti be kaimynų, į lėktuvą lipkite paskutinis (-ė)
Vienas iš dažniausių klausimų, kuriuos skrydžių palydovams užduoda į lėktuvą lipantys keleiviai – ar lėktuvas pilnas, ir ar bus tuščių vietų. Mes visada atsakome, kad prieš pereinant į tuščią eilę, reikia palaukti, kol sulips visi keleiviai, bus uždarytos durys ir lėktuvas pajudės. O jei įlipsite vienas iš paskutinių, visos laisvos vietos, kurias pamatysite, greičiausiai ir liks laisvos, tad galėsite išsirinkti vietą be kaimynų. Bet nepiktnaudžiaukite šiuo patarimu. Skrydžio sulaikymas kainuoja tūkstančius dolerių, tad jei norėdami laisvos vietos šalia, į oro uostą atvyksite paskutinę minutę, galite rasti uždarytus įlaipinimo vartus, o lėktuvą išskridusį be jūsų. Tad geriausia į oro uostą atvykti laiku, bet atsistoti į eilės galą.
2. Jei nenorite sėdėti šalia verkiančio kūdikio, venkite vietų prie pertvarų
Nors kūdikiai kaip ir visi mes nusipelno keliauti ir tyrinėti pasaulį, ne visiems lengva toleruoti šalia savęs kūdikį, kuris dėl įvairiausių priežasčių kone viso skrydžio metu verkia. Nors niekas kūdikių dėl to nekaltina, vis dėlto galite bent jau sumažinti tikimybę sėdėti visai šalia, jei pasirinksite vietą, esančią toliau nuo lėktuvo pertvaros. Šios pertvaros yra vienintelė vieta lėktuve, kur tėvai gali saugiai pritvirtinti kūdikio lopšį, todėl būtent ten sodinami tėvai su kūdikiais iki metų.
3. Jei norite geresnio aptarnavimo, sėskite į lėktuvo galą
Nors dauguma keleivių linkę rinktis vietą lėktuvo priekyje, kad galėtų išlipti pirmi ir pirmi užsisakytų maistą, lėktuvų palydovai žino, kad jei sėdite toliau gale, jus aptarnaus daug dėmesingiau. Priežastis paprasta: mes linkę nereaguoti į iškvietimus priekyje, nes į priekį gabenamą užsakymą pamatys visi kiti keleiviai. Tai gali sukelti problemų, nes lėktuvuose dažnai nebūna papildomų degtinės buteliukų, pagalvių, ausų kamštukų ir dantų šepetukų, arba, jei skrydis trumpas, nėra laiko nukrypti nuo numatyto grafiko. O štai gale sėdintiems keleiviams daug lengviau slapta paduoti antrą vyno buteliuką.
4. Jei nenorite sušalti, nesisėskite prie lango
Nors tai, atrodytų, yra akivaizdu, dauguma keleivių dažniausiai pamiršta, kaip stipriai gali sušalti lėktuvo fiuzeliažas, skrendant 10 km aukštyje, ir į lėktuvą įlipa su šortais bei sandalais, tiesiai iš paplūdimio. Tad jei nenorite skrydžio metu jaustis nepatogiai, šalti ir desperatiškai pirkti iš oro linijų antklodžių, kurių daugiau niekada gyvenime nepanaudosite, nesirinkite vietos prie lango.
5. Rankinį bagažą pakuokitės iš anksto ir apgalvotai – išvengsite bereikalingų išlaidų
Jei prieš kelionę skirsite laiko kruopščiai apmąstyti, ką susipakuoti į rankinį bagažą, sumažės bereikalingų išlaidų ir galėsite mėgautis net nelabai patogiomis skrydžio akimirkomis. Nešvaistykite pinigų paskutinės minutės pirkiniams oro uoste, nes kainos čia begėdiškai išpūstos. Akių kaukę miegojimui iš anksto įsigykite parduotuvėje – jos nekainuoja daug, telefono kroviklį pasiimkite iš namų, įsimeskite šalį arba skraistę, kad nereikėtų pirkti brangaus oro linijų pledo, taip pat susipakuokite užkandį tam atvejui, jei jums nepatiktų lėktuve patiektas maistas.
6. Užsiregistruokite lojalių klientų sistemoje – padidės tikimybė, kad jus perkels į verslo klasę
Baigėsi tos dienos, kai norint persėsti į verslo klasės vietą, užtekdavo paflirtuoti su skrydžio palydove (-u) arba iškelti sceną. Kai ekonominėje klasėje visos vietos užimtos, o verslo klasėje vietų dar yra, dauguma didžiųjų oro linijų peržvelgia keleivių sąrašo informaciją ir pasirenka keliaujančius po vieną arba tuos, kurie yra užsiregistravę lojalių klientų sistemoje. Tai reiškia, kad net tie keleiviai, kurie sistemoje nėra surinkę daug taškų, vis vien turi daugiau galimybių būti perkelti į verslo klasę vien dėl to, kad yra įtraukti į sistemą. Tad nepatingėkite užsiregistruoti toje sistemoje – tai nemokama.