„Maždaug prieš pusantrų metų man kartu su pussesere Edita gimė idėja sukurti siurprizų laboratoriją, kur žmonės galėtų įsigyti vienetinius stebinančius daiktus ir pavadinti ją „Tadam!”. Norėjome, kad gavus tokį daiktą kaip dovaną, veide atsirastų nuostaba ir pasitenkinimas. Šią užduotį atlikti prireikė laiko ir pastangų, kažkiek buvo mėtomasi į šonus, kol galiausiai mano galvoje gimė „Desertų Akims” vizija. Neabejotinai tikėjau tuo, ką sumąsčiau, todėl įsitvėriau šios minties, bet kokiais būdais norėjau ją materializuoti“, - apie verslo pradžią pasakojo D. Litvinaitė.
Iš grafikos dizainerės į papuošalų kūrimą
Prieš pradėdama savo verslą ji dirbo kūrybinėje reklamos agentūroje grafikos dizainere. Dar prieš tai – maketavo mados ir moteriškus žurnalus. Tačiau pajutusi pašaukimą sukurti kažką savo, šiuos darbus metė.
„Kurti iš esmės turbūt yra žmogaus prigimtis. Kiekvienas žmogus turėtų norėti kažką kurti. Tik taip jis įprasmins save kaip aukščiausią gyvybės formą žemėje. Aš pastebėjau momentą, kad kai kuri, tai mažiau vartoji, tau nebeįdomu eiti į parduotuves ir pirkti. Kažkokia sublimacija“, - šyptelėjo dizainerė.
Anot jos, visas kūrybos procesas vyksta bangavimo principu – kartais būna geriau, kartais – blogiau. Tačiau asmeniškai ji stengiasi išvengti kūrybinės desperacijos.
„Žinau, kad būna laikas – siūti, ir būna laikas perplėšti“, - patikino D. Litvinaitė.
Nežinojimas veda prie originalių sprendimų
Nors dažnai ji vadinama naujos papuošalų mados pradininke, pati tokio epiteto baidosi. Anot D. Litvinaitės, pasikapsčius giliau, taip nepasirodytų. Be to, neretai išeiti iš normų ar jų nepaisyti lengviau, kai jų paprasčiausiai nežinai.
„Aš, pavyzdžiui, nežinau, kas yra galima, o kas ne juvelyrikoje. Todėl manęs niekas nevaržo. Gimė idėja – ir darai ją, o tada žiūri – kokio atgarsio ji susilaukia, ar patinka žmonėms. Kažkas Feisbuke buvo išsireiškęs mūsų paskyroje (suprask, su pašaipėle): „nuo kada keramika vadinama juvelyrika?” ar panašiai. Man patiko ši pastaba, nes visada smagu būti kažko pradininku, nors giliau pakapsčius, vargu, ar taip yra“, - patikino papuošalų kūrėja.
Ji pasakojo, kad desertų akims tikslas – vietoj troškimo patenkinimo „įsidėti į burną“, užsikabinti skanėstą ant kaklo ir mėgautis, kažkiek juo kankinant save.
Džiaugiasi lietuvių kūrėjų darbais
Anot dizainerės, kokie papuošalai yra madingiausi Lietuvoje – didis klausimas. Nors asmeniškai ji žavisi Ruta Kiskis, Okkiko ir Sauliaus Vaitiekūno darbais.
„Kai sugalvojau kurti papuošalus, beveik nieko nežinojau apie jų pasiūlą Lietuvoje, nes paprasčiausiai jų beveik nenešiojau“, - prisipažino D. Litvinaitė.
Tačiau pradėjus domėtis papuošalų kūrimo subtilybėmis mada ją tarsi įtraukė.
„Mada valdo – štai ką aš apie ją galvoju. Tai didelis užburtas ratas, kuriame kiekvienas esame. Mūsų kasdienybė pilna mados atributų, netgi jei sakome, kad „ai, aš nesivaikau madų”. „Apple“ kompiuteriai, „Prada“ rankinės, „Ray Ban“ akiniai, „New Balance“ sportiniai bateliai, „Ikea“ baldai – kad mes norėtume šių produktų, didžiulis mechanizmas smarkiai padirbėjo. Bet nieko blogo žavėtis kokybiškais daiktais. Tame ir yra dizaino inteligencija. Džiugu, kai tarp garsių etikečių, troškimų sąraše atsiduria ir vienas kitas lietuviškas prekės ženklas“, - patikino dizainerė.