Dizainerės projekto šūkis – antras šansas žmogui ir rūbui. Kaip rašoma pranešime spaudai, Janina stengiasi sujungti madą ir socialiai atsakingą veiklą, taip kurdama socialinio verslo iniciatyvą, kadangi ateityje planuojama kurti naujas darbo vietas socialinę atskirtį patiriantiems ir nuo priklausomybių sveikstantiems žmonėms.
Vilniaus dailės akademijos studijų metais dizainerė turėjo galimybę atlikti praktiką Madrido Agatha Ruiz de la Prada mados namuose, tačiau nuo blizgučių ir prabangos ji perėjo prie savanoriavimo „Betanijos“ valgykloje ir dienos centre, o po to – „Carite“.
„Betanijos valgykloje tepdavau sumuštinius, bendraudavau su darbuotojais, savanoriais, o tada atėjo metas su ten besilankančiais žmonėmis gerti arbatą. Šnekučiavomės, pradėjau piešti jų portretus, nes galvojau, kaip juos pradžiuginti. Po pirmos dienos jie spaudė man rankas, viena moteris net pabučiavo į žandą ir visi kupinom meilės akimis dėkojo. Išėjusi apsiverkiau ir jaučiausi kaip įsimylėjusi. Tada pasiryžau savanoriauti ilgai ir reguliariai, kartą per savaitę“, – pasakojo Janina.
„Lech Lecha Design“ kolekcija sukurta iš senų dėvėtų drabužių, kurie perdirbami ir iš jų sukuriami nauji, į kūrybinį procesą įtraukiant žmones, kenčiančius benamystę, skurdą, nepriteklių, vienatvę, ar sveikstančius nuo įvairių priklausomybių. Pranešime spaudai akcentuojama, „Lech Lecha“ mada ne tik socialiai atsakinga ir palanki gamtai, tačiau dar ir vienetinė – drabužiai ir aksesuarai yra nedauginami, o juos visus po kolekcijos pristatymo bus galima įsigyti.
Tai visai ne niūrus, ne liūdnas ir ne buitinis socialinis projektas, kaip galbūt gali kažkam pasirodyti, atvirkščiai – tai labai spalvotas ir pozityvus visų dalyvių darbas, apie kurį kūrėjai kalba drąsiai, atvirai, linksmai ir nuoširdžiai. Čia nėra gėdos, abejingumo ar nepasitikėjimo savimi jausmo, visi projekto kūrėjai ir dalyviai yra lyg viena didelė šeima, kurioje buvo dirbama nuo rugpjūčio mėnesio. Į kolecijos demonstravimą pakviesti tiek profesionalūs modeliai, aktoriai, tiek ir drąsiausieji, ištikimiausieji projekto dalyviai, kurie taip pat žengs podiumu.
„Mums svarbu ne tik grožis ir mada, mums svarbu istorija, kuri slepiasi už kiekvieno kūrinio. Mums svarbus ne tik galutinis rezultatas, lygiai taip pat svarbus yra ir kūrybos procesas. Jis gal net svarbesnis: kūryba gydo, sujungia, suteikia pasitikėjimo“, – teigia jaunoji dizainerė.
„Lech Lecha“ socialinio verslo modelio tikslas, palengvinti socialinę atskirtį kenčiančių žmonių integraciją, pakelti jų savivertę, leidžiant tiesiog jaustis svarbiais žmonėmis. Leisti kurti, juokauti, kalbėti rimtai ir būti tuo, kuo esi.
„Kadangi rūbų kūrimo procesas nėra eilinis, rūbo nešiotojai taip pat ne paprasti. Jie skirti žmonėms, kuriems rūpi daugiau, kurie nori ne tik gražaus, madingo daikto, bet ir išskirtinės, šiltos, tikros istorijos, slypinčios jo siūlėse. Nešiodamas tokį rūbą klientas nešiosis ir gero darbo antpečius, žinodamas, kad prisidėjo ne tik prie planetos išsaugojimo, bet ir prie žmogaus išgyvenimo šioje žemėje bei stereotipų laužymo“, – savo projekto idėja dalinosi „Lech Lecha“ mados ženklo įkūrėja Janina.
Socialinę atskirtį kenčiančių žmonių integracija, ekologija, vienetinių darbų kūrimas – tai tik dalis socialinio projekto „Lech Lecha Design“ sumanymų, tačiau svarbiausia žinutė visuomenei – bendrystė, draugystė ir mokymasis būti laimingu, nepaisant nei tavo socialinės, nei finansinės padėties, neatsigręžiant atgal į praeitį, o žvelgiant tik į priekį su daug didesnėmis svajonėmis ir tikslais.