2010 metais Obamos administracija pakeitė „Corporate Average Fuel Economy“ (CAFE) standartus, reikalaudama, kad automobilių gamintojai iki 2025 metų atitiktų minimalius degalų sunaudojimo standartus – 1 galonas degalų 54,5 myliai – mums įprastu skaičiavimo metodu būtų 4,32 litrai degalų 100 kilometrų.
Pasak EPA prognozių, įprasti automobiliai, kurie nuo 2012 metų iki 2025 metų atitiktų šiuos standartus, galėtų sumažinti šalies naftos produktų suvartojimą 1,9 trilijonais litrų ir tuo pačiu sumažinti į aplinką išskiriamų šiltnamio reiškinį sukeliančių CO2 dujų. Tačiau panašu, kad naujoji administracija nėra nusiteikusi siekti šių tikslų.
EPA atstovas spaudai patvirtino, kad agentūros vadovas Scottas Pruittas nusiuntė į Baltuosius rūmus 16 puslapių apimties naujo plano projektą, kuriame kalbama apie Obamos standartų peržiūrėjimą. Du skirtingi šaltiniai, kurie yra susipažinę su šiuo projektu, „The New York Times“ teigė, kad šis „planas iš esmės sugrąžintų prieš Obamą buvusius standartus“. „Siūlomas naujasis planas yra gana nemažas žingsnis atgal“, – sakė „Competitive Enterprise Institute“ direktorius.
Automobilių gamintojai visad siekė sumažinti CAFE standartus, kuriuos jie laikė per daug išlaidų reikalaujančia našta ir netgi sunkiai įgyvendinamus. Panašu, kad tokiai pozicijai pritaria ir dabartinis JAV vadovas D. Trumpas bei jo administracija. „Mano administracija dirbs nenuilstamai, kad pagaliau pašalintų pramonę žudantį reguliavimą“, – šių metų kovo mėnesį automobilių gamintojams kalbėjo Trumpas.
Dabar, kai Pruittas pristatė naująjį planą, Trumpas priartėjo prie savo pažado įgyvendinimo, o tai itin neramina aplinkosaugos ekspertus. „Tai – reikšmingas įvykis“, – sakė Harvardo aplinkosaugos programos direktorius Robertas Stavinsas.
„Galutinis rezultatas (priėmus naująjį Pruitto planą – aut. past.) bus toks, kad kelyje bus dar daugiau transporto priemonių, kurios naudos daug degalų, o tai automatiškai didins bendrą degalų sunaudojimą visoje šalyje ir tuo pačiu žymiai išaugins anglies dioksido išmetimus į aplinką.“
Kaip teigia „The New York Times“ šaltiniai, Pruitto plano detales dėl išmetamųjų teršalų standartų pakeitimų turėtume sužinoti kiek vėliau. Visgi, dar nėra tiksliai žinoma ar naujoji administracija tiesiog panaikins Obamos įvestus standartus, ar netgi dar labiau sušvelnins reikalavimus. Kad ir koks būtų pasirinkimas, nei aplinkai, nei gyventojams dėl prastėjančios oro kokybės nuo to nebus geriau. Žinoma, automobilių pramonės atstovai turi kitą nuomonę.