Projekto lėšomis numatoma sukurti platesnę oro taršos uoste internetinių daviklių sistemą, integruotą į PortGIS skaitmeninį žemėlapį, ir leidžiančią automatiškai nustatyti taršos šaltinius. Kartu su kitais projekto partneriais bus išanalizuotos daiktų interneto ir blokų grandinės (angl. Internet of Things & Blockchain) taikymo jūrų uosto sistemose galimybės, esant poreikiui, bandomieji sprendimai bus realizuoti.
„Esame suinteresuoti, kad aplinkosaugai Klaipėdos uoste būtų skiriamas dar didesnis dėmesys, todėl tokios sistemos įdiegimas oro taršos prevenciją padidins dar labiau. Tikimės, kad šis projektas leis pritaikyti naujausias technologijas, kurios prisidės gerinant oro kokybę Klaipėdos uoste“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos l. e. generalinio direktoriaus pareigas Vidmantas Paukštė.
Kaip rašoma pranešime spaudai, tam, kad Klaipėdos uostas būtų saugus, kad operatyviai būtų galima reaguoti į galimas nelaimes, Uosto direkcija jau ir dabar savo ruožtu yra įdiegusi 3 oro taršos matavimų stoteles, kurios yra pastatytos skirtingose uosto dalyse.
Oro taršos matavimo stotelėse taip pat yra integruotas triukšmomatis su automatiniu duomenų tikrinimu. Siekdama sustiprinti taršos prevenciją, Uosto direkcija galimą taršą matuoja ir įsigyta mobiliąja taršos matavimo įranga. Taip pat pernai šiaurinėje uosto dalyje buvo įdiegta 10 lakiųjų organinių junginių nustatymo / aptikimo detektorių. Oro kokybės monitoringas atliekamas ištisą parą, duomenys skirti vidiniam naudojimui ir prevenciniais tikslais, kad būtų galima operatyviai reaguoti į taršos nuokrypius.
Įgyvendinus ES finansuojamą projektą, oro taršos davikliais apims visą uostą. Kiek tokių daviklių prireiks, paaiškės įsibėgėjus projektui. Šių metų pabaigoje planuojama išbandyti pilotinius variantus, tikimasi, kad davikliai bus įdiegti 2020 metais.