Tikriausiai ne vienas Trakų miesto gyventojas ar svečias spėjo pastebėti Galvės ežere plaukiojančius juodą ir baltą katamaranus, žavinčius šiuolaikišku dizainu ir inovacijomis. Tai saulės energija varomi laivai, kurių stogus puošia keturi 1120 W galingumo kolektoriai, generuojantys pakankamai energijos nepertraukiamam 16–18 valandų plaukimui, vandenį skrodžiant net 12 km/val. greičiu. Šiais katamaranais galima plaukti ne tik saulėtomis, bet ir apsiniaukusiomis dienomis, nes dalį plaukimui reikalingos energijos generuoja saulės kolektoriai, o jos pritrūkus, baterijas galima įkrauti iš krante esančio elektros tinklo.
Kaip rašoma pranešime spaudai, saulės energija varomi katamaranai yra ne tik ekonomiški, tylūs bet ir ekologiški, nes atitinka visus aplinkosauginius reikalavimus. Jiems nereikia degalų, nereikalauja tiek priežiūros kiek įprastu kuru varomos transporto priemonės, lengva valdyti, o dėl mažo galingumo variklio yra priskiriami prie nesavaeigių motorinių transporto priemonių.
Dėl šių priežasčių tokiais katamaranais galima plaukioti ne tik bet kokią laivybą leidžiančiose upėse, ežeruose, marių ar jūros pakrantės zonoje nutolus iki 2 jūrmylių nuo kranto, bet ir griežtai valstybės institucijų saugomų teritorijų vandens telkiniuose, tokiuose kaip: Nacionaliniame Žemaitijos parke plytinčiame Platelių ežere, Trakų istorinio nacionalinio parko ežeruose, Verkių regioniniame parke esančiuose Žaliuosiuose ežeruose, Kuršių mariose ir kitur. Šie katamaranai idealiai tiks visiems norintiems išbandyti pramoginius pasiplaukiojimus saugomose teritorijose, užsiimantiems turizmu, teikiantiems susisiekimo paslaugas ar, tiesiog, ieškantiems ramios vietos žvejybai.
Pirmaisiais Lietuvoje saulės energija varomais katamaranais prekiaujančios „Solliner“ kompanijos atstovas Artūras Lavrinovičius džiaugiasi, kad tokiais saulės energija varomais laivais stebisi, net ir visko matę turistai iš užsienio: „Jiems didžiausią įspūdį kelia ramus ir tylus pasiplaukiojimas istorinėje vietoje, kuri, atrodytų, visiškai nedera su naujausiomis atsinaujinančius energijos šaltinius naudojančiomis technologijomis.
Džiugu, kad šiandien tai stebina, tačiau tikiuosi, kad kelių metų bėgyje tokių pavyzdžių atsiras ir daugiau. Šitaip mes norime parodyti, kad saugomos teritorijos ir transporto priemonės gali gyventi darnoje, jeigu jos neteršia aplinkos, nekelia triukšmo ir yra tinkamai prižiūrimos. Tuomet džiaugiasi ir gamta, ir žmogus, galėdamas gėrėtis nuo taršos atsigaunančia aplinka.“
Trakų miestas yra pirmasis Lietuvoje, kurio vandenyse jau plaukioja elektros energija varomi laivai. Tai puikus pavyzdys, kaip gali būti suderinti du, iš pažiūros skirtingi dalykai: istorinė atmintis ir naujausios technologijos, prisidedančios prie gamtos išsaugojimo, ekologiškumo ir visuomenės sąmoningumo didinimo.