Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos vadovas Vladimiras Jankoit sako, kad pastaruoju metu padaugėjo atvejų, kai automobilių savininkai, siekiantys gauti 1 000 eurų kompensaciją mažiau taršiai transporto priemonei įsigyti, patys imasi ardymo veiklos, nors tą daryti teisės aktai draudžia.
„Norime atkreipti transporto priemonių savininkų dėmesį, kad patys neardyti senų automobilių, nes tokiu atveju ne tik kad negaus kompensacijos, bet ir pati transporto priemonė nebus išregistruota iš „Regitros“, o automobilis amžiams liks neteisėtai jį ardžiusio asmens nuosavybė. Tais atvejais, kai transporto priemonės savininkui reikia automobilio atsarginių detalių, pavyzdžiui, ratlankių, važiuoklės ir pan., galima susitarti su atliekų tvarkytoju, kad apdorojus eksploatuoti netinkamą transporto priemonę, savininkas galėtų įsigyti jam reikalingas ir dar tinkamas naudojimui automobilio dalis ar detales“, – pataria V. Jankoit.
Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkymo taisyklės numato, kad surinkimo ar apdorojimo įmonė gali atsisakyti nemokamai priimti netinkamą eksploatuoti transporto priemonę, jei ji neturi transporto priemonės veikimui būtinų pagrindinių dalių ir agregatų, visų pirma variklio, kėbulo ir panašiai. Surinkimo ir apdorojimo įmonės taip pat gali atsisakyti nemokamai priimti eksploatuoti netinkamą automobilį, jei jame yra pašalinių atliekų.
Būtina laikytis taisyklių
Galimybė gyventojams teikti paraiškas 1 000 eurų kompensacijai mažiau taršiam automobiliui įsigyti atsirado nuo šių metų lapkričio mėnesio. Tvarka numato, kad asmenys privalo taršų automobilį atiduoti sunaikinimui ir gauti eksploatuoti netinkamos transporto priemonės sunaikinimo pažymėjimą. Tarp kitų sąlygų minėtai kompensacijai gauti – sunaikintą automobilį išregistruoti iš „Regitros“ kaip netinkamą eksploatuoti transporto priemonę.
„Pagal teisės aktus eksploatuoti netinkamą transporto priemonę gali ardyti tik asmenys, kurie turi taršos leidimą ir tokių atliekų tvarkymo licenciją. Taigi, pažymas už sunaikintą automobilį išduoda tik legaliai dirbantys ardytojai“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos vadovas.
Anot Gamintojų ir importuotojų asociacijos direktorės Veronikos Masalienės, atliekų turėtojas turėtų eksploatuoti netinkamas transporto priemones perduoti su gamintojų ir importuotojų asociacijomis bendradarbiaujantiems ir aplinkosauginius leidimus turintiems atliekų tvarkytojams.
„Tai užtikrins, kad netinkamos naudoti transporto priemonės bus sutvarkomos laikantis teisės aktų nustatytų reikalavimų, bus tinkamai pasirūpinta ir neigiamą rinkos vertę turinčiomis automobilio atliekomis, kaip padangos, guma, plastikas, salono apdailos dalys ar alyva, kurių pridavimas atliekų tvarkytojams kainuoja“, – teigia V. Masalienė.
Kaip rašoma pranešime spaudai, Gamintojų ir importuotojų asociacija kartu su Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija yra sukūrusi senų automobilių tvarkymo sistemą. Asociacija organizuoja ir finansuoja automobilių ardymo metu susidarančių neigiamą rinkos vertę turinčių atliekų tinkamą sutvarkymą.