Rusijos sukurta KLUB-U lokomotyvų valdymo sistema praeityje buvo įdiegta į daugelį Lietuvoje naudojamų lokomotyvų sistemų. Tačiau 2018 metais tyrimą atlikęs Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas paskelbė išvadą, kad KLUB-U yra nesuderinama su Lietuvos nacionalinio saugumo interesais.

Geležinkelio tiesimo centras yra pasirašęs sutartį su Estijos bendrove „SLD Consult“, gaminančia alternatyvą rusiškai KLUB-U sistemai. Estijoje sukurta VEPS sistema skirta užtikrinti traukos ir savaeigių riedmenų sąstatų judėjimo ir manevravimo eismo saugumą, naujoji sistema įdiegta 4 skirtingo tipo riedmenyse.

„Bendradarbiavimas su GTC parodė VEPS sistemos pranašumą prieš kitas anksčiau naudotas sistemas, kai naujoji platforma buvo įdiegta labai skirtinguose riedmenyse. Naujoji sistema buvo pritaikyta bendradarbiaujant su galutiniu vartotoju, atsižvelgiant į vietinę infrastruktūrą ir užtikrinant nacionalinio saugumo interesus“, - sako Indrekas Süldas, „SLD Consult“ įkūrėjas bei VEPS sistemos autorius.

„Mūsų bendrovei, nors ir žinančiai VEPS sistemą ir jos svarbą, tai buvo visiškai naujas projektas, į kurį sėkmingai įžengėme. Vien pasirengimo ir projektavimo darbai trunka apie mėnesį neskaitant pačios įrangos gamybos ir komplektavimo terminų. Visi darbai daromi skirtingiems riedmenų tipams atskirai. Montavimas taip pat kėlė nemažai iššūkių tiek mūsų, tiek ir estų specialistams, nes susidurdavome su tam tikros dokumentacijos, brėžinių trūkumais ar netikslumais. Tačiau visais atvejais naujoji sistema veikia be priekaištų. Džiaugiamės puikiu komandiniu darbu tiek su gamintoju, tiek su užsakovu“, - teigia Darius Sunklodas, „Teknom“ vadovas.

VEPS sistemos istorija prasidėjo 2002 metais – tada lokomotyvuose Estijoje sumontuotas pirmasis prototipas. Sprendimas užpatentuotas 2004 m. 2016 metais tarptautinei rinkai pristatyta jau trečioji sistemos karta. Ji sukurta bendradarbiaujant su Europoje gerai žinomais riedmenų gamintojams – „Stadler AG“, „Bombardier“ ir „Alstom Transportation“. Trečiosios kartos sistema diegiama naujuose Estijos traukiniuose, ji pradedama naudoti ir Lietuvoje.

Visi VEPS sistemos komponentai gaminami Europoje ir Japonijoje. Programinę įrangą kuria bei pagal užsakovo poreikius pritaiko „SLD Consult“ specialistai.

VEPS gali būti naudojama lokomotyvuose ir nepriklausomos traukos riedmenyse bei elektriniuose traukiniuose. Ji skirta naudoti geležinkeliuose, kuriuose yra įrengti automatinės lokomotyvo signalizacijos (ALS) kelio įrenginiai.

Šaltinis
Temos
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją