Pasak M. Kozineco, pirmoji sutartis su Australijos klientais buvo sudaryta dar praėjusiais metais.
„Viskas prasidėjo nuo nuotolinių susitikimų 2022-aisiais, vėliau sekė gyvi vizitai, o jau praėjusį rugsėjį į Australiją išplaukė pirmieji konteineriai. Mūsų pardavimo komanda toliau tęsia derybas su kitais potencialiais klientais šiame regione, taigi neilgai trukus tikimės sudaryti daugiau kontraktų, o ilgainiui – atverti ir N. Zelandijos rinką“, – pranešime sakė M. Kozinecas.
Anot jo, vien šiais metais įmonė Australijai planuoja parduoti apie 2 mln. metrų dvitėjinių sijų (I-joist) ir apie 30 tūkst. kub. metrų sluoksninės lukšto medienos sijų (LVL). Ilguoju laikotarpiu į Australiją eksportuojamos LVL produkcijos kiekį „VMG Lignum construction“ ketina padidinti daugiau nei 60 proc.
M. Kozineco teigimu, potencialo didinti eksporto mastą į Australiją netrūksta, nes ji yra viena didžiausių inžinerinės medienos gaminių naudotojų pasaulyje.
„Australijos rinka mažiau nukentėjo dėl palūkanų normų kilimo Europoje bei JAV, be to, į žemyną gyventi atvykstančių imigrantų kiekis toliau auga, todėl aktyvėja ir gyvenamųjų būstų statyba. Skaičiuojama, kad metinis inžinerinės medienos poreikis šioje rinkoje yra apie 250–300 tūkst. kub. metrų, o vietoje veikia tik vienas tokios produkcijos gamintojas“, – sakė M. Kozinecas.
Anot jo, vidaus pramonei negalint atliepti viso žemyno paklausos, didelė dalis produkcijos yra importuojama.
„Nors beveik ir nereikia konkuruoti su vietiniais gamintojais, tai tenka daryti su pasauliniais – į tokią patrauklią rinką kaip Australija eksportuoja JAV, Kinija ir Europos šalys. Tiesa, pradėjusi karą Ukrainoje, to daryti daugiau nebegali Rusija“, – pastebėjo M. Kozinecas.
Jis pabrėžė, kad šiam žemynui tiekiama inžinerinės medienos produkcija turi atitikti išskirtinius reikalavimus.
„Australijos rinkai neretai reikalingi gaminiai, skirti daugiaaukščių namų statybai, taigi galintys atlaikyti didesnes apkrovas. Be to, šiam regionui skirta mediena turi būti specialiai apsaugota nuo termitų poveikio“, – sakė M. Kozinecas.
M. Kozinecas pasakojo, kad naujai atverta užjūrio rinka pareikalavo papildomų investicijų.
„Produkciją gabename jūriniais konteineriais. Tam, kad krovos darbai neužtruktų, reikėjo įsigyti modernią konteinerių pakrovimo rampą“, – dalijosi M. Kozinecas.
Jo teigimu, transportavimas jūra į Australiją trunka 8–10 savaičių ir visą šį laiką krovinius veikia temperatūrų bei drėgmės pokyčiai.
„Toks gabenimo būdas mūsų produkcijai yra tinkamas, LVL mediena yra ypač atspari, todėl pas klientą atplaukia nepakitusios kokybės. Mažiau užtikrintumo yra kalbant apie transportavimo jūra kainą, ji nuolat svyruoja ir yra priklausoma nuo politinių bei ekonominių pokyčių“, – pabrėžė M. Kozinecas.
Anot jo, nors šiuo metu transportavimo jūra kainos yra palankios, tačiau jas bet kada gali paveikti neramumai Raudonojoje jūroje.