„Palyginti su tuo, kiek klientų aptarnaujame, keli penktadienį sugedę automobiliai yra labai mažai. Be to, problemos jau išspręstos“, - BNS sakė „G4S Lietuvos“ generalinis direktorius S.Tulevičius.
Jo teigimu, objektyvių priežasčių nulemtų trukdžių gali pasitaikyti ir ateityje.
„Tos problemos vienaip ar kitaip gali atsirasti, jei pašals, keliuose susidarys kamščiai ir dėl panašių priežasčių, to neįmanoma išvengti“, - sakė S.Tulevičius. Anot jo, įmonė užima apie 80 proc. rinkos, aprūpinant bankus ir įmones eurais.
Pasak „G4S“ vadovo, įmonė eurus pristato į beveik 200 iš 330 pašto skyrių. Dėl saugos reikalavimų įmonė neskelbia, su kiek klientų dirba ir kokį automobilių parką turi.
„G4S Lietuva“ vykdomasis direktorius Raimundas Bučys BNS teigė, kad penktadienį į kai kurias vietoves pavėluota pristatyti eurus, nes sugedo keli automobiliai. Tačiau bendrovės atstovas tikina, kad iš esmės pinigai išvežiojami laiku ir jų neturėtų pritrūkti.
„Susidarė kelios darbinės situacijos, kurios buvo išspręstos. Eurų netrūksta tikrai, jie yra paruošti, tinkamai surūšiuoti, tačiau penktadienį sugedo keli mūsų automobiliai, ir dėl to pasitaikė vėlavimų“, - BNS sakė R.Bučys.
Jo teigimu, pinigų klientams tikrai nepritrūks.
„Nieko ypatingo nenutiko, vėlavimų yra tik keletas - įvertinant tai, kad eurus pristatome į 189 vietas. Žinoma, dalis klientų gali būti nepatenkinti, tačiau 15-20 minučių vėlavimas nebus esminis, pinigų nepritrūks“, - BNS sakė V.Bučys.
Pašte pinigus daugiausia keičia mažesnių miestelių gyventojai. Vienos operacijos metu čia galima išsikeisti 1000 eurų (3,45 tūkst. litų).
Paštas litų keitimui į eurus iš SEB banko sausį pasiskolino 200 mln. litų (57,9 mln. litų), o vasarį - dar 100 mln. litų (28,96 mln. eurų).
„Eurocash1“ vadovas: intensyvus darbas tęsis iki dviejų savaičių
Vienos didžiausių inkasavimo paslaugų bendrovių „Eurocash1“, kuri eurais aprūpina bankų „Nordea“ ir „Danske“ bankomatus, „Maxima“ parduotuves ir „Lukoil“ degalines, vadovas teigia, kad valiutos pasikeitimas praėjo sklandžiai. Pasak Vytauto Labecko, didesnis grynųjų eurų poreikis bus jaučiamas dar 1-2 savaites, o vėliau viskas turėtų normalizuotis.
„Mes tikrai dirbame pilnu pajėgumu, kaip paskutines dvi savaites, taip manau dar dvi savaites, nes klientui nuvežus per vieną kartą ir palikus pinigų, jam neužtenka ilgam. Mes vežam ir šiandien, ir rytoj, ir poryt, ir dar kurį laiką vešime, kad gyventojai galėtų gauti daugiau“, - BNS sakė „Eurocash1“ vadovas V. Labeckas.
Anot jo, iki gruodžio 31 dienos darbas vyko sklandžiai: „Klientai gavo pinigus ir nebuvo nei vieno atvejo, kad atėjo ir parduotuvę ir parduotuvė neturi eurų. Kas užsakinėjo, kiek užsakinėjo, tikrai visi gavo“.
Anot jo, sklandų darbą lėmė tinkamas bendrovės, bankų ir klientų pasirengimas. Šiuo metu darbas toliau aktyviai vyksta, kadangi klientai nuolat koreguoja naujos valiutos poreikį.
„Dabar visi laukiame korekcijų, nes pirmos dienos parodo, ar per daug užsisakė, ar per mažai. Tas mums dar sunkiau, nes gruodžio mėnesį žinojau jau prieš mėnesį, kad tam klientui reikės nuvežti tiek ir tiek pinigų, o dabar sėdim ant ragelių ir visi nori daugiau eurų“, - kalbėjo V.Labeckas.
Jis pridūrė, kad toks intensyvus laikotarpis dar gali tęstis savaitę, ar 10 dienų, o vėliau nusistovės įprastas darbo ritmas.
Pasak įmonės vadovo, pagrindiniai „Eurocash1“ klientai, kuriems pristatoma daugiausiai naujos valiutos, yra prekybos tinklas „Maxima“, komerciniai bankai „Nordea“ ir „Danske“ bei degalinių tinklas „Lukoil“.