Kelialapį į „Eurovizijos“ finalą iškovojo Šveicarija, Slovėnija, Lenkija, Rumunija, Norvegija, Graikija, Malta, Baltarusija, Suomija ir Austrija.
Finale sau vietas garantavusios jau yra didžiosios šalys: Ispanija, Prancūzija, Italija, Vokietija, Didžioji Britanija ir pernai konkursą laimėjusi Danija.
Iš pirmojo pusfinalio į finalą pateko Juodkalnija, Vengrija, Rusija, Armėnija, Azerbaidžanas, San Marinas, Ukraina, Švedija, Nyderlandai, Islandija.
„Labas vakaras, Europa. Mums didelis malonumas matyti jus antrajame 2014-ųjų „Eurovizijos“ pusfinalyje. 15 šalių iš Europos valstybių yra pasiruošusios užkariauti jūsų širdis“, – į sceną įžengę konkurso vedėjai - žavingoji „Eurovizijos“ konkurso vedėjų trijulė Nikolajus Koppelas, Lise Ronne ir Pilou Asbaek'as - pasisveikino su konkurso gerbėjais.
Šalių atstovai prieš pasirodymus pristatomi trumpuose vaizdo siužetuose, kuriuose pačiais netikėčiausiais būdais sukurdavo savo šalies vėliavas. Vilijai tai padaryti padėjo choro „Liepaitės“ merginos, Lietuvos trispalvę sudėliojusios iš geltonų, žalių ir raudonų skėčių Vilniaus universiteto kieme.
Pasirodymas visgi nepraėjo be menkų nesklandumų, vienas dainininkės žvilgsnis praslydo pro šoną, o ne į kamerą. „Pritrūko vienos kameros, tik vienos kameros. Aš į ją žiūrėjau, o ji neišvažiavo laiku. O visa kita labai gerai, esu patenkinta“, – naujienų portalui DELFI pačius pirmuosius įspūdžius nulipusi nuo scenos atskleidė Vilija Matačiūnaitė.
15 dainų maratoną pradėjo Maltos atstovai – folk-pop stiliaus muziką atliekanti grupė „Firelight“. Jauna pietiečių kompanija žiūrovų simpatijų siekė savo paprastumu – grupės lyderis Rochardas Edwardsas į sceną žengė apsivilkęs marškinėliais ir džinsais. Ne ką daugiau išsipustę buvo ir kiti grupės nariai. Tiesa, vietomis jų pasirodymas priminė populiarių grupių „Edward Sharpe and the Magnetic Zeros“ ar „Mumford & Sons“ koncertus. Daina „Coming Home“ skirta visiems emigrantams, kurie yra toli nuo savo namų ir šeimų.
Izraelio atstovė Mei Feinegold užkulisiuose jau spėjo pelnyti europietiškosios Beyonce pravardę. Apnuogintos grakščios kojos, dvi tik triko vilkinčios šokėjos, besisukančios aplink atlikėją – ne viename JAV garsenybės koncerte jau matyti šou elementai. Nors pop rokas nėra pats populiariausias žanras „Eurovizijoje“, tačiau priversti dainuoti verksmingas balades, ko gero, šią atlikėją būtų sudėtinga.
Dūmuose paskendęs norvegas Carlas Espenas, trumpai prisistatantis Carlu E., atliko baladę apie vidines audras. Šią dainą jam parašė pusseserė Josefina Carlui norėdama, kad jo unikalų balsą išgirstų visa Europa. Išvydę rokeriškos išvaizdos atlikėją tatuiruotomis rankomis ne vienas tikėjosi ugningo pasirodymo, tačiau išgirstą melancholišką baladę. Scenoje jam talkino keturios smuikininkės bei pianistas.
Garbanė gruzinė Mariko scenoje pasirodė su grupe „The Shin“. Kaip juokavo užsienio žurnalistai, parašiutas yra naudojamas nelaimės atveju: „Tik gaila, kad jie galėjo įsigyti vieną parašiutą ir visiems išsigelbėti nuo šio pasirodymo jo visiems nepakaks“. Mariko scenai pasirinko vėjavaikišką įvaizdį – besidraikančios garbanos ir vasariškų spalvų suknelė.
Šiais metais Lenkija nusprendė parodyti tai, kuo didžiuojasi kiekviena Rytų Europos valstybė – į Kopenhagą išsiuntė šviesiaplaukes didžiakrūtes gražuoles. Ant scenos užlipusi Cleo lenkų kalba dainavo apie „kerintį slavių grožį, kuris užkoduotas jų genuose“ ir kvietė „pajudinti tai, ką joms davė mama“. Tuo metu šokėjos stilizuotais tautiniais kostiumais scenoje imitavo namų ruošos darbus – viena jų kubile mirkė skalbinius, kita – mušė sviestą su lazda rankose.
Austrijos atstovas jau nuo pirmųjų atvykimo į Kopenhagą minučių žinojo, kaip patraukti dėmesį į save. Jam tai pavyko ir lemiamo pasirodymo metu – stiprus vokalas, aukso spalva suspindusi milžiniška scena ir Adelės „Skyfall“ dainos motyvais skambanti baladė jau nuo pat pradžių šiam atlikėjui konkurse žadėjo sėkmę. Atlikėjas į sceną lipo išsipuošęs kaip dera tikrai operos primadonai: vėjyje besiplaikstančios garbanos, ryškus makiažas ir suknelė su beveik metro ilgio šleifu.
Šalių atstovai prieš pasirodymus pristatomi trumpuose vaizdo siužetuose, kuriuose pačiais netikėčiausiais būdais sukurdavo savo šalies vėliavas. Vilijai tai padaryti padėjo choro „Liepaitės“ merginos, Lietuvos trispalvę sudėliojusios iš geltonų, žalių ir raudonų skėčių Vilniaus universiteto kieme.
Jaunuoliai „Softengine“ iš Suomijos scenoje paskleidė geros energijos užtaisą. Indie pop kūrinys „Sometimes Better“ susilaukė gausių ovacijų. Standartiškas vakarietiškos jaunimo grupės numeris. Nors „Eurovizijos“ dainų konkursas jiems buvo pirmasis rimtas išbandymas tarptautinėje scenoje, atrodo, su šiuo iššūkiu jaunieji suomiai susidorojo puikiai.
Buvusi populiarios airių merginų grupės „Wonderland“ narė Kasey Smith scenoje pasirodė su tradicinės airių muzikos atlikėjais „Cann-Linn“. Prabangi suknelė, sijonuoti šokėjai, trankus skambesys – dar vienas tradicinis „eurovizinis“ numeris.
Dešimtuoju numeriu į sceną lipo kaimyninės Baltarusijos atstovas Teo. Savo sceninį vardą sau vaikinas sugalvojo naršydamas internete. Daina “Cheesecake“, kaip sako atlikėjas, skirta jo buvusiai merginai, kurį ji meiliai vadindavo „savo sūrio pyragu“. „Aš nebesu tavo vaikinas“, – dainavo Jurijus Vasčukas-Teo. Scenoje jam pasirodymą kurti padėjo keturi šokantys vokalistai. Užkulisiuose demonstravęs spalvingus rūbų ansamblius į sceną Teo užlipo vilkėdamas kostiumu. Angliškai nekalbantis dainininkas pasirodymo pabaigoje visgi padėkojo savo žiūrovams.
Makedonijos atstovė Tijana – garsi Balkanų atlikėja ir aktorė. Galingo balso savininkė scenoje pasirodė su hip-hopo šokėjų. Moteris pasirodymui pasirinko netradicinį rūbų ansamblį – kelnių ir švarko kostiumą bei hipsterišką šukuosena. Vėliau energingai šėlti scenoje pradėjo ir pritariantieji vokalistai.
Lietuvoje viešėjęs Sebalteras savo „eurovizinį“ numerį pradėjo žaismingai švilpaudamas. Neatidesni žiūrovai galėjo pamanyti, kad kartojamas jau renginio pradžioje matytas ir girdėtas Maltos pasirodymas, nes panašumų tarp šių šou išties nemažai. Įpusėjus pasirodymui Sebalteras į rankas čiupo smuiką ir visus bandė papirkti savo gera nuotaika.
Kiekvienais metais Graikija europiečius bando sužavėti įspūdingais pasirodymais. Šie metai – ne išimtis. Jaunieji reperiai beveik viso pasirodymo metu šokinėjo ant milžiniško batuto scenos viduryje. Kaip sakė atlikėjai, tai buvo sunkiausia pasiruošimo „Eurovizijai“ dalis – užtruko mėnesių mėnesius. Jei Tijana iš Makedonijos kvietė „kilti į dangų“, tai graikai ragino „kilti aukštyn“.
Išskirtinės išvaizdos atlikėja Tinkara, kuri yra profesionali violončelininkė, „Eurovizijos“ užkulisuose buvo praminta Dinsėjaus princese. „Kokie metai be princesių“, – klausė šou stebėję žiūrovai. Kiti šovė tiesiai į taikinį – tai snieguolė! Galbūt dainininkė iš tiesų gabi ir talentinga, bet šou nebuvo įspūdingas.
Gerbėjai šį duetą turėtų atsiminti dar iš 2010-ųjų „Eurovizijos“. Tuomet su daina „Playing with Fire“ jie finale liko treti. Šiemet pasirodymas kiek santūresnis – nešaudė ugnies stulpai, daugiau dėmesio skirta dainai. Tačiau ekstravagantiškas muzikos instrumentas scenoje – vizitinė šio pasirodymo kortelė tiek 2010, tiek ir 2014 metais.
„Eurovizijos“ užkulisiai - specialiame DELFI vaizdo siužete: