„Doohoo“ prekiauja originaliomis, nematytomis, specialiai augintiniams pagamintomis dovanomis ir jų rinkiniais, – atlaužti skiltelę šokolado ar kartu išgerti bokalą alaus su savo keturkoju draugu.
„Galime patikinti, kad visi mūsų asortimento produktai labai kruopščiai atrenkami ir saugūs vartoti augintiniui, net padeda pagerinti sveikatą“, – atsakingai sako Dobilė.
Pirma idėja nepasiteisino
Paklausta, prieš kiek laiko ir kaip kilo idėja pradėti būtent tokią veiklą, Dobilė atsako, kad verslą vysto kiek daugiau nei metus, bet viskas prasidėjo nuo kitos idėjos – programėlės, kuri turėjo būti skirta susirasti keturkojų draugų pasivaikščioti, žaisti drauge: „Su šia idėja pradėjome dalyvauti inovacijų agentūros „TechHub“ akceleravimo programoje, tačiau po savaitės supratome, jog tokia idėja negalėtų būti įgyvendinta dėl viešosios tvarkos pažeidimo. Gaunamas teorines žinias iš akceleratoriaus norėjome pritaikyti praktiškai, tad reikėjo greitai sugalvoti naują verslo modelį, nesinorėjo nutolti nuo šuniukų temos. Taip gimė mintis sukurti ką nors panašaus į cheat day with your dog, tai reiškia ypatingus skanėstus, kuriais augintinis retkarčiais galėtų pasilepinti kartu su savo šeimininku.“
Sugalvojusios idėją Dobilė su sese pradėjo ieškoti, kokių ypatingų skanėstų yra rinkoje: „Baltijos šalyse neradome beveik nieko išskirtinio, daugiausia produktų yra JAV, UK ir Australijoje.
Parsisiuntėme kelis pavyzdžius pamėginti, atsirinkome prekes ir pradėjome šį verslo eksperimentą.“
Nuo idėjos iki verslo pradžios – 2 mėnesiai
„Pirmasis mūsų el. parduotuvės variantas buvo paleistas 2023 m. spalio pabaigoje, tad gyvuojame beveik metus. Šis verslo modelis su fiziniu produktu gan palankus, nes pirminį idėjos patikrinimą galima padaryti labai greitai ir be didelių investicijų – sukurti el. svetainę, leisti reklamą ir nusipirkti produktų“, – sako Dobilė.
Nuo idėjos pradžios iki el. svetainės paleidimo užtruko apie du mėnesius, nes, pasak Dobilės, neturėjo jokios patirties el. prekybos srityje ir darė tai pirmą kartą, tačiau šis etapas gali būti ir kur kas greitesnis, jeigu žmogus jau turi patirties.
„Žinoma, nereikia nuvertinti visų kitų plika akimi nematomų net ir tokio mažo verslo koridorių – nuo buhalterinės apskaitos specialistų iki pakavimo dėžių tiekėjų paieškos, prekės ženklo kūrimo ar kontakto su gamintojais užmezgimo“, – atkreipia dėmesį Dobilė.
Pridarė klaidų samdydamos pigius buhalterius ir IT
„Abi su sese visu etatu dirbome kituose darbuose, tad verslas gimė vakarų po darbo, savaitgalių ir atostogų sąskaita. Nesame kilusios iš verslininkų šeimos, nematėme verslo virtuvės iš arti, tad viskas buvo nauja ir klaidų neišvengėme. Pradžia buvo sunki.
Kaip ir daug pradedančių verslų, norėjome sutaupyti, samdėme pigiausias buhalterines paslaugas siūlančią įmonę, taip pat ir IT specialistus, tačiau tokie sprendimai nepasiteisino. Buhalterėms gerokai permokėjome už jų pačių klaidų taisymą, IT specialistų darbą reikėjo iš pagrindų perdaryti ir sumokėti dvigubai“, – neslepia Dobilė.
Paklausus, kada pradėjo lydėti sėkmė, verslo įkūrėja sako, kad tik pradėjus prekiauti, nes buvo metų pabaiga, o ji, kaip žinia, visiems mažmenininkams yra palanki.
„Viena pirmųjų mūsų prekių – advento kalendorius šunims ir katėms, visus juos pardavėme greičiau, nei planavome, buvome maloniai nustebusios, kad net ir Lietuvoje radome bendraminčių augintinių superherojų. Taip pat padėjo barteriu sutikę dirbti influenceriai, tokie kaip Mantas Katleris ar Rolandas Mackevičius, jiems tokio tipo produktai buvo naujiena, – geranoriškai sutiko pasidalinti apie mus savo socialiniuose tinkluose“, – Dobilė dėkinga garsiems žmonėms, padėjusiems pasiekti didesnę auditoriją.
Prekes atrenka analizuodamos rinką
Į klausimą, kiek keitėsi prekių asortimentas nuo pat pradžių iki dabar, Dobilė atsako, kad jų asortimentas nuolatos keičiasi, – vienus produktus iš jo išima, kitus prideda, analizuoja rinką, kuo domisi klientas.
„Didžiausias pokytis, kurį pristatėme rugpjūčio pabaigoje, tai skanėstų ir žaislų prenumerata šunims: anksčiau būdavo galima nusipirkti tik pavienių prekių. Socialinėse paskyrose nuolat klausiame savo klientų, ką jie norėtų išmėginti, atsižvelgiame į tai. Taip pat turime nemažai verslo klientų, sudarome meniu jų augintiniams, tad laikui bėgant asortimentą papildėme prekėmis, kurios būtų patrauklios tiek verslams, tiek ir individualiems pirkėjams, – pavyzdžiui, šoninės skonio keksiukais, šokoladais, gruzdintomis bulvytėmis“, – apie naujoves pasakoja Dobilė.
Paklausiausios prekės
„Pastebime tam tikrą sezoniškumą: vasarą daugiausia parduodame ledų ir glotnučių (vadinamųjų smoothies, iš jų galima daryti ledus šuniui), kitais metų laikais populiarūs alaus, šokolado, gimtadienio rinkiniai, turime ir valgomų atviručių šunims įvairioms progoms.
Šiuo metu pats populiariausias produktas – skanėstų ir žaislų prenumerata, kuomet kas mėnesį klientams pristatome naujų skanėstų, atitinkančių tam tikrą temą, pavyzdžiui BBQ vakarėlio, filmų ar žygio temomis. Klientai vertina šias prekes, nes jiems tai ne ką mažesnė staigmena nei augintiniui, nori turėti naujų veiklų su šeimos nariu, palepinti jį, o mes visa tai suteikiame.
Verslo klientai dažniausiai renkasi mažai vietos užimančius, ypatingų laikymo sąlygų nereikalaujančius produktus – keksiukus, gruzdintas bulvytes, alų. Šiemet mūsų produktus išbandė daugiau nei 30 Lietuvoje veikiančių kavinių, restoranų, viešbučių“, – verslo sėkme džiaugiasi sesės.
Linksmų istorijų su klientais netrūksta
Paklausus, kokie žmonės lankosi ir perka, galbūt pastebėjo jų panašumų su pačiomis savimi ir tai, kas imponuoja, viena iš startuolio įkūrėjų šypsosi, kad visa tai irgi kitaip įsivaizdavo: „Buvome nustebusios, kai pradėjome gauti užsakymų iš tokių mažų miestelių kaip Baisogala ar Vilkija ir supratusios, kad klientas nori nusipirkti šuns šokolado ar alaus ir tiek pat sumokėti už jo transportą iki paštomato.
Daugiausia pas mus apsiperka moterys, tačiau sulaukiame ir vyrų pirkėjų, jie dažniau renkasi gimtadienio rinkinius. Taip pat sunku išskirti specifinę gyvūnų veislę, kuri dominuotų, – skanėstų ir žaislų prenumeratos užsakomos tiek mišrūnams, tiek retų veislių, tokių kaip Bedlingtono terjerai ar basendžiai (basenji), šunims.“
Dobilė pasakoja, kad dažnas klientų klausimas – ar mes esame patys ragavę, ar gali šeimininkas paragauti šių skanėstų, nes jie atrodo tikrai labai skaniai ir gundo išmėginti: „Sulaukiame pasidalinimų tiek iš influencerių, kurie patys paragauja mūsų valgomų atviručių ar šuns šokolado, tiek individualių pirkėjų istorijų, kokius skonio receptorius jiems sužadino [juokiasi, aut. pastaba].
Pradžioje į siuntas dėjome meduoliukų šeimininkui kaip padėką už užsakymą, tačiau daug kas ignoruodavo užrašą ir atiduodavo šuniui ar katei manydami, jog čia dar vienas „žmogiškai“ atrodantis desertas, skirtas augintiniui. Tad jau kuris laikas nebededame šių meduolių, o į kiekvieną siuntą įdedame po mažą dovanėlę augintiniui iš mūsų asortimento“, – šypsosi Dovilė.
Į klausimą, kaip iš esmės verslas sekasi šiandien ir kokie planai artimiausioje ateityje, ji atsako, kad
būna visokių dienų, tačiau džiaugiasi, kad jau atranda savo klientų, turi nemažai lojalių, sugrįžtančių apsipirkti, atsirenka partnerius ir gamintojus: „Gyvuojame jau virš metų, to, deja, nepavyksta padaryti daug naujai pradedančių verslų. Planuose, žinoma, plėtra – tiek Lietuvoje, tiek ir užsienyje, norime pasiekti kuo daugiau gyvūnų mylėtojų, nustebinti juos ir jų keturkojus šeimos narius.“
Pataria, kaip pritraukti investicijas
„Mūsų kelionė su investicijomis nėra tradicinė, nes baigiantis „TechHub“ akceleravimo komisijoje mus pastebėjo investicinio fondo FIRSTPICK partneris Marijus Andrijauskas. Po renginio priėjęs papasakojo apie galimybę dalyvauti jų fondo preakceleravimo programoje ir gauti nedidelę investiciją idėjai validuoti. Sėkmingai užbaigę šią programą galėjome prisijungti prie FIRSTPICK akceleravimo programos ir gauti didesnę investiciją. Taigi, mūsų kelionė su investicijų pritraukimu iki šiol vystėsi organiškai, iš vieno akceleratoriaus pereinant į kitą“, – pasakoja Dobilė.
Popierizmo, pasak verslo įkūrėjos, daug bijoti nereikia, jį padeda sumažinti patys fondai, kurie
suinteresuoti, jog investicijos startuolius pasiektų kaip galima greičiau.
„Naujiems verslams patarčiau pradėti ne nuo idėjos, bet nuo problemos išsigryninimo ir suvokimo, kiek ji aktuali, kaip sudėtinga ar lengva bus ją pristatyti plačiajam pasauliui, kokių kaštų tai pareikalaus. Jau ankstyvoje stadijoje investuotojai mėgsta konkretumą, skaičius, atliktus namų darbus ir degančias verslo steigėjų, turinčių energijos ir įgūdžių verslą vesti į priekį, akis“, – pataria Dobilė.
Į startuolį investavo 50 tūkstančių eurų
Į klausimą, kodėl investavo ir patikėjo šiuo startuoliu, investicinio fondo FIRSTPICK partneris, investuotojas Marijus Andrijauskas atsako, kad, visų pirma, tai yra auganti pet care (liet. augintinių priežiūros) rinka: „Grand View Research“ duomenimis, gyvūnų priežiūros rinka nuolat auga. Prognozuojama, kad ji iki 2028 metų pasieks didžiulį – 232,3 mlrd. JAV dolerių – vertės lygį.
Didėja susidomėjimas ir pačiais augintiniais: naujoji karta (Z) labiau nei bet kada anksčiau vertina gyvūnus kaip kompanionus. Ji nori suteikti savo augintiniams aukščiausios kokybės pašarą ir priežiūrą. Keičiasi ir pats požiūris, atsiradęs terminas pet humanization bei besikeičianti gyventojų nuostata – augintinių savininkai tampa vis atsakingesni, siekdami jų gerovės ir sveikatos, o tai lemia aukštos kokybės bei specializuotų maisto produktų paklausą, kartu augintiniui suteikiama ir pramoga.
Taip pat mums buvo įdomus kitoks požiūris: ši įmonė pasižymi netradiciniais maisto produktų sprendimais ir gebėjimu pritaikyti produktus pagal konkrečių augintinių poreikius (subscription boxes) kiekvieną mėnesį, o tai būtina šiame augančiame sektoriuje.
Ir dar vienas labai svarbus dalykas, nulėmęs mūsų sprendimą investuoti, yra komanda: tai aistringa ir patyrusi komanda, kuri pasiryžusi revoliucionizuoti šio sektoriaus būklę.“
Vienos formulės, kodėl investuoja, nėra
„Investuojame ir į jaunus, pirmą kartą kuriančius verslus, ir į pasikartojančius. Teisingos ir vienos formulės čia nėra.
Tam mes turime labai išdirbtas akceleravimo programas – ypač ankstyvoje stadijoje startuoliui pasiūlome preakceleratoriaus programą, suteikiame finansinę paramą, padedame pasitikrinti idėjos validumą, poreikį rinkoje. Vėliau pasiūlome akceleravimo programą, kurios metu stipriname pardavimo ir verslo auginimo žinias bei investuojame į tokius verslus nuo 50 iki 250 tūkstančių eurų, kaip pirminę investiciją“, – atsako paklaustas apie tai, kaip atsirenka, į ką investuoti, M. Andrijauskas.