Tradicija prasidėjo praktikos metu
Ši tradicija, „The Campanile“ pasakoja jaunasis žurnalistas Ethan Chan, prasidėjo praėjusiais metais, kai A. Dade dar buvo mokytojas studentas programoje, kurios dėka karjerą pradedantys mokytojai tobulina savo įgūdžius dirbdami su patyrusiu mentoriumi klasėje. Mokslo metų pabaigoje, programai besibaigiant, jis išsiuntė mokiniams apklausą: „Kitais metais turėsiu savo klasę. Ką ir toliau turėčiau tęsti?“ Maždaug pusė mokinių atsakė: „Tęskite „Savaitės albumo“ apžvalgą (su sąlyga, kad joje turėtų būti mažiau pop ir EDM žanrų muzikos)“.
Mokytojas A. Dade teigia, kad „Savaitės albumo“ diena mokykloje padeda jam užmegzti ryšį su mokiniais. Be to, kai kuriems mokiniams ši praktika, kuomet kartą per savaitę mokytojas demonstruoja savo klausomą muziką su išsamia tai savaitei parinkto albumo apžvalga, tapo galimybe pirmą kartą išgirsti atlikėjų albumus, atrasti mėgstamą dainą, galbūt ir visą albumą ar grupę. Tai – tik dalis to, ką duoda muzikos klausymasis pamokose.
„Tai atveria daug galimybių mokiniams, kurie jaučiasi nedrąsiai ar neužtikrintai“, – sako A. Dade. „Tai atveria jiems duris pasakyti: o, Dieve, vaikystėje man labai patiko „Arcade Fire“ albumas. Be to, tai suteikia man galimybę klasėje groti muziką. Manau, kad muzika yra galinga priemonė tvirtiems ryšiams užmegzti.“
A. Dade sako bandantis rasti kūrybiškų būdų, kaip į kiekvieną pamoką įnešti savo asmenybę ir pasidalinti savo pomėgiais, kad sukurtų atmosferą, leidžiančią mokiniams atsiverti.
„Savo meilę žmonėms rodau kažkuo dalydamasis“, – sako matematikas. „Suteikti žmonėms galimybę ką nors patirti pirmą kartą – tai vienas iš būdų, kaip per daugelį metų išsaugojau visus savo draugus. Todėl, kai pradėjau mokytojauti, pagalvojau: kodėl viskas turi būti apie matematiką?“
Įkvėpė pavyzdžiai
Prieš keletą mėnesių Stanfordo universitetą baigęs A. Dade sako, kad jo dėstymo stilius paremtas jo, kaip studento, patirtimi: „Viskas, kam jaučiame aistrą, turi tam tikrų trūkumų, kuriuos reikia įsisąmoninti. Aš jaučiu aistrą matematikai, bet taip pat puikiai suprantu ir jos keliamus iššūkius mokiniams, galinčius kelti nusivylimą. Tad padėti mokiniams tai įveikti ir kartu suteikti jiems priežastį tai pamėgti yra didelė mano mokymo stiliaus dalis.“
A. Dade pasakoja, kad mokydamasis mokykloje jis jautė, jog mokytojai jo neįvertina, nesupranta. Todėl jis siekia būti atsvara tokioms mokinių patirtims.
„Kai nusprendžiau, kad noriu būti mokytoju, kartu įstrigo ir siekis nenutolti nuo mokinių“, – pasakoja jis.
Nors daugelis pedagogų stengėsi išlikti dalykiškais, A. Dade prisimena keletą anglų mokytojų, kurie netradiciniais būdais kūrė ryšį su savo ugdytiniais. Tai padėjo suformuoti ir dabartinį jo požiūrį į mokinių ir mokytojų santykį.
„Jie kūrė tokią atmosferą, kuri skatino mano norą mokytis ne tik todėl, kad tai buvo man įdomūs dalykai, bet ir todėl, kad man rūpėjo žmonės, kurie mane mokė. Nenorėjau jų nuvilti“, – pasakoja pedagogas.
Nors matematika galbūt ir negali kurti tokio asmeninio ryšio, kaip anglų kalba, kurioje mokytojai su mokiniais dažnai diskutuoja ir pasakoja įvairias istorijas iš savo gyvenimo ir patirčių, A. Dade sako, kad jis yra pasiryžęs skatinti mokinius atsiverti ir dalytis nepaisant to, ar vyktų „Savaitės albumo“ aptarimas, vienoks ar kitoks kūrybinis procesas ar kiti interaktyvūs projektai: „Manau, kad muzika yra galinga priemonė tokiems ryšiams užmegzti. Dėl jos jie dar labiau džiaugiasi, kad yra čia, trokšta gerai dirbti, o man lengviau jiems padėti. Triskart laimėjimas!“
Straipsnis verstas ir parengtas pagal šią „The Campanile“ publikaciją: https://thecampanile.org/30629/showcase/new-math-teacher-uses-passion-for-music-to-interact-with-students-grow-community/