Socialinė veikla neišmatuojamai naudinga verslui
Galbūt apie tai nekalbama dažai, tačiau didelės įmonės turi etinę pareigą prisidėti prie visuomenės gerovės. Tam pasitelkiamas socialinių iššūkių, tokių kaip nelygybė, skurdas ir klimato kaita, mažinimas, dažnai pasitelkiant iniciatyvas, suderintas su pačių verslų bei jų darbuotojų vertybėmis ir misijomis. Kuomet įmonės vertybės suderinamos su darbuotojų lūkesčiais, pastarieji noriai prisideda ir padeda įgyvendinti numatytus tikslus.
Virš 20 metų veikiančios „Norcurrent“ vadovė Viktorija Trofimova sako, kad be finansinės paramos, stengiamasi įtraukti ir komandą – organizuojamos savanorystės akcijos, darbuotojai kviečiami aktyviai dalyvauti įvairiose socialinėse veiklose. Puikus to pavyzdys – bėgimas kartu su Ukrainos „Caritas“ organizacija. Jo metu renkamos lėšos vaikams, kuriems reikia pagalbos pasiruošti mokslo metams. Ši veikla ne tik parėmė kilnią misiją, bet ir sustiprino kolektyvo bendruomeniškumo jausmą.
Pasak jos, verslo sėkmė nėra matuojama vien finansiniais rodikliais – tikrasis pasiekimas slypi gebėjime padėti ir kurti vertę už verslo ribų. Įsitraukimas į bendruomenių veiklą leidžia prisidėti prie pokyčių, kurie iš tiesų keičia gyvenimus. Tai suteikia veiklai gilesnę prasmę ir tikslą. „Šios iniciatyvos leidžia mums augti ne tik kaip įmonei, bet ir kaip atsakingam bendruomenės nariui, kuris supranta, kad sėkmė – tai gebėjimas palikti teigiamą pėdsaką pasaulyje. Lietuviški verslai nuo nepriklausomybės atkūrimo parodė puikių pavyzdžių, kaip galima aktyviai prisidėti prie socialinės veiklos. Per šį laiką matėme daugybę iniciatyvų, kuriose verslas tapo stipria bendruomenių ir visuomenės pokyčių dalimi“, – sakė V. Trofimova.
Kurdamos vertę bendruomenėms, įmonės gali suderinti savo verslo tikslus su socialine gerove. Jei socialines problemas pavyksta spręsti taip, jog tuo pat metu būtų padidintas konkurencingumas, laimi abi pusės. Negana to, moderniame pasaulyje klientai, darbuotojai, investuotojai ir net reguliavimo institucijos tikisi, kad įmonės vaidins aktyvų vaidmenį visuomenės gyvenime. Tad socialinių iniciatyvų palaikymas tampa naudingu visais aspektais.
Tiesa, ne visi verslai prisideda prie neatlygintinų veiklų savanoriškai – tarptautinės organizacijos dažnai reikalauja, kad įmonės laikytųsi taisyklių ir standartų, skatinančių socialines iniciatyvas, pavyzdžiui, mažinti anglies dvideginio išmetimą arba prisidėti prie bendruomenės gerovės.
Socialinės iniciatyvos dažnai susijusios su ilgalaike verslo sėkme, mat žmonės prisimena gerus darbus, projektus bei iniciatyvas. Investuodamos į tvarią praktiką ir bendruomenės plėtrą, įmonės kuria geros valios praktiką, didina lojalumą prekės ženklui ir mažina riziką.
Rūpinasi vaikų ateitimi
Nemažai didžiųjų Lietuvos verslų ypatingą dėmesį skiria vaikų gerovei užtikrinti bei padėti jiems sukurti geresnę ateitį. Tam tikslui rengiamos akcijos, o kai kurios bendrovės pačios organizuoja projektus ir stengiasi padėti kuo daugiau vaikų augti geresnėje aplinkoje bei turėti didelių tikslų.
Itin daug dėmesio šeimoms su vaikais skiria ir „Maxima“. Įmonėje sugalvotos kelios programos būtent šiam tikslui. „Maxima“ turi mokinių pažangumo programą „Maximalistas“, kurios tikslas – skatinti įmonės darbuotojų vaikus siekti puikių rezultatų mokykloje: už gerus pažymius skiriamos stipendijos. Visi programos dalyviai mokslo metų pabaigoje kviečiami dalyvauti vasaros stovykloje.
„Įmonės viduje minime ir Vaikų gynimo dieną, kurios metu kviečiame jaunuosius ekspertus praleisti dieną su tėvais biure – organizuojame įdomiąsias pamokas, pažindame su mažmenine prekyba. Išskirtinio dėmesio darbuotojų vaikai sulaukia mokslo metų pradžioje ir kalėdiniu laikotarpiu: dovanojame ugdančias ir lavinančias dovanas. Daugiavaikėms arba vaikus su negalia auginančioms kolegų šeimoms prieš mokslo metų pradžią, Kalėdas ir Velykas dovanojame dovanų korteles, kad pasiruošimas šventėms būtų lengvesnis“, – sakė „Maxima“ Vidinės komunikacijos vadovė Snieguolė Valiaugaitė.
Jai antrino V. Trofimova, teigdama, kad socialinė atsakomybė yra svarbi jos vadovaujamos įmonės veiklos dalis: „Aktyviai siekiame prisidėti prie gerovės kūrimo visuomenėje ypatingą dėmesį skirdami jaunimo ugdymui, švietimui ir galimybių kūrimui. Šiuo metu vykdome labdaros projektą „Įkvėpti ateičiai“, kuriuo siekiame palaikyti mažesnes regionų iniciatyvas, dirbančias su jaunimu, susiduriančiu su socialiniais iššūkiais. Skiriame paramą jų švietimui, savirealizacijos galimybėms ir geresnės ateities kūrimui“.
Prisideda prie bendruomenių stiprinimo
Neretai regionuose įsikūrusios įmonės tampa kertiniu vietos bendruomenės akmeniu. Jose dirba daug vietos gyventojų, verslai prisideda prie savivaldybių planų gražinti miestelius bei nepelno oraganizacijų, kurioms būtina finansinė ar kitokia parama.
Anot V. Trofimovos, šiandien vos vienas kitas verslas lieka nuošalyje – daugelis prisideda prie svarbių iniciatyvų, remdami jas finansiškai, suteikdami praktinę pagalbą ar aukodami savo laiką. Kiekvienas indėlis, nesvarbu – ar didelis, ar mažas, yra reikšmingas, nes prisideda prie teigiamų pokyčių.
„Remdami įvairias organizacijas, siekiame sukurti prasmingus pokyčius vaikų ir jaunimo gyvenime, suteikdami jiems galimybes švietimui ir vystymuisi. Ypatingą dėmesį skiriame regionuose esančioms organizacijoms, kurioms kartais sunkiau pritraukti dėmesio bei paramos. Mūsų remiami projektai – patys įvairiausi – nuo vaikų dienos centro gerbūvio pagerinimo, iki specialių mokymosi priemonių jaunimui su specialiais poreikiais, futbolo treniruočių finansavimo pažeidžiamam jaunimui ir net pagalbos socialiniam centrui įsirengti savo piceriją, iš kurios pajamų toliau galėtų finansuoti savo veiklą“, – sakė „Norcurrent“ vadovė.
Tuo tarpu „Maximoje“ sukurta tradicija „Kolegos kolegoms“, kurios metu pildomos kolegų vaikų svajonės. Pasitariant su darbuotojais sudaromas šeimų ir slaptų dovanų sąrašas, juo pasidalinama įmonės viduje. Tuomet kiekvienas iš darbuotojų gali pasirinkti, kurią vaikų svajonę nori išpildyti. Šventėms artėjant, dovanos surenkamos, supakuojamos, prie jų pridedama saldžių linkėjimų ir prieš Kalėdas išsiunčiama darbuotojų šeimoms, kad šios spėtų šventines staigmenas padėti po eglute.
Didžios idėjos prasideda nuo mažų žingsnių – jei jūsų organizacija dirba su jaunimu ar bendruomenėmis, teikite paraišką „Nordcurrent“ paramai jau dabar – https://nordcurrent.com/parama/.