Rekonstravo nestabdant keltų darbo
Šis pripažinimas akcentuoja sėkmingai įgyvendintus sprendinius, užtikrinančius efektyvesnį, operatyvesnį ir saugesnį susisiekimą su Kuršių nerija naujojoje Smiltynės perkėloje.
„Perkėlimas per Kuršių marias yra svarbus nemažai Lietuvos daliai, ypač šiltuoju sezonu, kai gyventojų, besikeliančiųjų į Kuršių neriją, srautas stipriai išauga. Pasiekti kitą krantą visi norime sklandžiai ir saugiai. Uosto direkcija, būdama atsakinga už uosto vystymą, uosto krantines, jų būklę, prisideda ir prie tos infrastruktūros, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Tai yra investicija į žmones, jų laiką ir patogumą“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.
Pagal trišalę sutartį įgyvendinto projekto bendra darbų vertė siekė 5,8 mln. Eur. Iš jos Uosto direkcijos finansuojama dalis – 3,34 mln. Eur, o AB Smiltynės perkėlos – 2,47 mln. Eur. Rangovas – UAB „Tilsta“.
„Naujosios Smiltynės perkėlos krantinės statytos maždaug prieš keturis dešimtmečius, tad rekonstrukcija, siekiant efektyviau ir saugiau švartuoti keltus, buvo būtina. Noriu padėkoti visiems prisidėjusiems ir įgyvendinusiems šį projektą – Uosto direkcijos darbuotojams, rangovams, projekto partneriams – kad jis buvo įgyvendintas sklandžiai, nestabdant perkėlos darbo ir šiandieną jau galime matyti rezultatą. Esame dėkingi, kad šios investicijos buvo pastebėtos ir įvertintos“, – teigia Klaipėdos uosto vadovas.
Įgyvendinant šį projektą, buvo rekonstruota dalis naujosios Smiltynės perkėlos naudojamų krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje. Projekto sprendiniai apėmė krantinių rekonstravimą bei rampos konstrukcijų keitimą naujomis hidraulinio tipo rampomis. Hidraulinės rampos į Klaipėdos uostą atplukdytos baržomis Nemunu. Krantinėse taip pat atnaujinta danga, įrengta apšvietimo infrastruktūra.
Tam, kad nebūtų trikdomas keltų darbas, visi kratinių rekonstrukcijos darbai buvo suskirstyti į du statybos etapus ir vykdyti nuo rugsėjo iki gegužės mėnesio, tokiu būdu užtikrinant sklandų mažiausiai trijų keltų darbą vasaros metu.
Didesnis saugumas, efektyvumas ir greitis
Vienintelis reguliarus susisiekimas su Kuršių nerija yra keltai, kurie atlieka kelio tąsos funkciją, tad esminis rekonstrukcijos darbų tikslas buvo užtikrinti nuolatinį sklandų ir saugų perkėlimą.
Įgyvendintas projektas ne tik pagerino darbo sąlygas, bet ir užtikrino saugesnį bei greitesnį įvairių transporto priemonių, ypač autobusų ir sportinių automobilių, pakrovimą ir iškrovimą, keleivių įlaipinimą ir išlaipinimą. Tai ypač svarbu vasaros sezono metu, kai išauga keleivių ir transporto priemonių srautai.
Naujoji krantinių infrastruktūra leidžia efektyviau organizuoti perkėlos darbą, o inovatyvūs, iš kelto vairinės valdomi hidrauliniai tilteliai, kurių aukštį galima reguliuoti nuotoliniu būdu, suteikia galimybę lengvai ir saugiai vykdyti pakrovimo procesus, nepriklausomai nuo vandens lygio svyravimų.
AB Smiltynės perkėlos duomenimis, 2023 m. abiejose perkėlose perkelta 725 398 transporto priemonės ir 2 984 196 keleiviai.