Vienas numeris – dėl praktinių priežasčių
Pasak bendrovių atstovų, naudojimasis dviem telefonais pamažu nyksta – net ir tie, kurie nori turėti asmeninį numerį, vis dažniau naudojasi vienu aparatu. Tarp jų – ir komunikacijos srityje dirbantis Tomas. Pasak jo, turėti vieną mobilųjį telefoną jam paprasčiausiai patogiau.
„Per visa savo gyvenimą turėjau gal du telefono numerius. Pradėjęs dirbti dabartinėje darbovietėje nenorėjau atsisakyti senojo numerio, tad jis tapo ir darbiniu“, - pasakojo Tomas. Vaikino teigimu, jam nesuprantama, kam žmonėms reikalingi du telefono aparatai. „Pats turiu dar vieną mobilųjį, tačiau jis beveik nenaudojamas, skirtas ekstra atvejams“, - kalbėjo jis.
Tado manymu, tas pats numeris ir aparatas tiek darbui, tiek asmeniniam gyvenimui turi daugybę privalumų – taip daug paprasčiau, nes intensyvus darbo tempas jau yra sumažinęs atskirtį tarp kolegų ir draugų, be to, tai patogu ir finansiškai. Darbe vaikinas turi tam tikrą limitą mobiliojo ryšio paslaugoms, tad pačiam mokėti už telefoną, jei šiuo naudojasi saikingai, nebereikia.
Telefonų kiekį lemia finansai
Mobiliojo ryšio bendrovių atstovų teigimu, finansai – viena iš priežasčių, kodėl žmonės renkasi vieną ar du telefonus. „Vis mažiau žmonių turi du telefonus skirtinguose tinkluose arba darbo ir asmeniniams reikalams. Anksčiau tam buvo daugiau pagrindo, nes skyrėsi pokalbių į skirtingus tinklus kainos, o ryšio kainoms mažėjant, nebėra ir prasmės nešiotis du telefonus, - teigė „Tele2“ pardavimų vadovė Vaida Pagalytė. - Dabar siūlomi mokėjimo planai yra labai lankstūs, tad galima nesunkiai susikomplektuoti paslaugų paketą pagal savo poreikius ir nebėra priežasties iš vieno telefono skambinti, o iš kito rašyti žinutes. Sutaupyti paprasta ir be to“.
Panašią poziciją išdėstė ir „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys. „Operatorių tarifams suvienodėjus skambinant į visus tinklus, nebėra dėl ko keisti korteles norint pigiau kalbėtis su vienu ar kitu draugu“, - teigė P. Kuisys. Tiesa, jis pastebėjo, kad turint specialų paslaugų planą kai kurie būtent dėl jo lieka dviejų telefonų naudotojais. „Mūsų klientai, kurie renkasi turėti du telefonus ir atskirus numerius darbui ir asmeniniams skambučiams, dažnai taip elgiasi, nes nori nemokamai kalbėti su šeimos nariais ir draugais“, - paaiškino jis.
Tai, ar klientas susies darbinį ir asmeninį numerius lemia ir bendrovės, kurioje jis dirba, politika. Jei darbdavys sutinka apmokėti telefono sąskaitą, tuo pasinaudoti verta ne vienam mobiliojo telefono naudotojui. „Kiek klientas pasirenka telefonų, priklauso nuo bendrovės, kurioje jis dirba, sprendimo: ar riboti pokalbius darbo telefonu, ar ne. – kalbėjo P. Kuisys. - Net jei įmonė yra nustačiusi darbuotojams pokalbių telefonu limitą, nėra ribojamas skambučių srautas, bet prakalbėta suma. Tokiais atvejais, kai darbuotojas viršija nustatytą sumą dėl ne su darbu susijusių priežasčių, yra prašoma skirtumą padengti“.
Pasak V. Pagalytės, kaip atskirti asmeninius ir darbinius pokalbius, jų verslo klientai sprendžia patys – pasitaiko atvejų, kai nėra nustatomas darbinių pokalbių limitas ir darbuotojai patys nurodo, kiek išleido asmeniniams pokalbiams.
Dvi kortelės vienu metu veiks ne visada
Žmones atsisakyti dviejų telefono aparatų ragina ne tik finansai, bet ir patogumas: vieną telefoną tiesiog paprasčiau nešiotis nei du. Tiesa, tai nereiškia, jog privalu naudotis tuo pačiu numeriu. Šiuo metu beveik visi telefonų gamintojai siūlo telefono modelius, kuriuose galima naudoti dvi SIM korteles iš karto. Tai reiškia, kad net ir turėdamas vieną aparatą, klientas galės turėti du atskirus numerius – darbinį ir privatų.
Tiesa, dviejų SIM kortelių naudojimas tame pačiame telefone gali būti skirtingas. Paprastesniuose aparatuose, pavyzdžiui, „Samsung E1225“, vienu metu aktyvi būna tik viena kortelė – tai reiškia, kad tuo metu telefono naudotojas yra pasiekiamas tik vienu iš numerių. Naujesniuose telefonuose, pavyzdžiui, „Samsung i9082 Galaxy Grand DUOS“, gali būti naudojama DSDS technologija – tuomet telefone abi kortelės veikia vienu metu, tačiau tik tol, kol nėra paskambinama į vieną iš numerių. Patogiausia – tuomet, kai abi SIM kortelės yra visuomet aktyvios. Tokiu atveju telefone veikia DSFA technologija – šiuo privalumu pasižymi ne vienas HTC telefonas.
Naudotis vienu aparatu ir dviem numeriais mobiliojo ryšių bendrovių atstovai pataria tuomet, kai niekaip nesinori darbo susieti su asmeniniu gyvenimu. „Ko gero, turėti dvi SIM korteles labiausia verta, kai darbinio telefono žmogus negali naudoti asmeniniams pokalbiams. Tokiu atveju naudinga turėti telefoną su dviem SIM kortelėmis. Tai bus tikrai patogiau nei nešiotis du telefonus“, - teigė V. Pagalytė.
Dvi korteles talpinantys telefonai gali būti patogūs ir kelionės metu, kai norima bendrauti vietinės šalies tarifais įsigijus išankstinio papildymo kortelę. Tiesa, telefonus su dviem SIM kortelėmis naudojantys žmonės turėtų žinoti, kad šių aparatų baterija paprastai greičiau išsikrauna.
Dažniau renkasi vieną SIM
Vis tik, pasak mobiliojo ryšio operatorių, vis daugiau žmonių atsisako galimybės turėti du numerius – antrasis reikalingas nebent išskirtiniams atvejams. „Mūsų klientai paprastai renkasi vieną telefoną ir turi vieną SIM kortelę. Kaip rodo patirtis, antru telefonu žmonės naudojasi tik iškilus trumpalaikiam poreikiui, pavyzdžiui, norėdami ką nors parduoti ar pan.“, - teigė „Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė.
Mobiliųjų ryšių bendrovės pritaria dažnėjančiam klientų pasirinkimui ir siūlo turėti tik vieną telefoną su viena SIM kortele. „Manome, kad patogiausia klientui būtų naudotis vienu numeriu ir viena kortele. Taip sumažėja ir gaunamų sąskaitų kiekis, ir draugams bei šeimos nariams paprasčiau – įsiminti ar įsivesti tereikia vieną numerį. O išsirinkus tinkamiausias paslaugas galima suderinti, kad ta pačia kortele būtų galima ir naršyti internete, ir siųsti begales SMS, ir žinoma, kalbėti“, - teigė P. Kuisys.
Išmaniai naudojantis vienu numeriu gali pavykti apeiti ir kai kuriuos dviejų numerių susiejimo minusus, pavyzdžiui, baimę, jog nebepavyks atitrūkti nuo darbo. „Šiuolaikiniai išmanieji telefonai kuo puikiausiai leidžia suderinti darbą ir asmeninį gyvenimą viename įrenginyje. Pavyzdžiui, atskirti darbinį ir asmeniniams reikalams skirtą el. paštą, sukelti kontaktus iš skirtingų šaltinių – darbinių ir privačių. Kai kuriuose išmaniuosiuose telefonuose galima susikurti dvi atskiras aplinkas, tai yra, tarsi turėti du telefonus viename su ta pačia SIM kortele – vieną skirtą darbo reikalams, kitą asmeniniams“, - teigė D. Selickaitė.
Be to, ne bėda tampa ir gauti antrąjį numerį šio prireikus išskirtiniu atveju. V. Pagonytė siūlo išbandyti virtualaus numerio paslaugą. „Tokią paslaugą pasiūlėme liepos mėnesį. Virtualus numeris galioją ribotą laiką ir padeda apsisaugoti nuo nepageidaujamos reklamos siuntėjų bei telefoninių sukčių. Į tokius numerius galima tiktai priimti skambučius ir SMS žinutes, skambinti ar rašyti iš jų neleidžiama“, - teigė ji.