Yra du pagrindiniai mokėjimo už mobiliojo ryšio paslaugas būdai: abonentinė sutartis ir išankstinis papildymas. Šiame straipsnyje rasite patarimų kaip išsirinkti planą su sutartimi. Apie alternatyvų būdą – išankstinį papildymą skaitykite kituose DELFI straipsniuose.

Pagrindinis kriterijus – kiek prašnekame telefonu

Renkantis mobiliojo ryšio planą pakanka žinoti, keik vidutiniškai minučių prašnekate telefonu. Operatorių siūlomi pagrindiniai planai skiriasi tik minimaliu mėnesio mokesčiu ir už šį mokestį suteikiamų minučių bei SMS žinučių kiekiu. Aritmetika labai paprasta - kuo daugiau šnekate, tuo brangesnį planą rinkitės.

Pigiausias planas – 4 Lt, brangiausias – 39 Lt

Pigiausi planai prasideda nuo 4 litų mėnesiui. Tiek kainuoja „Tele2“ siūlomas „Planas 50“, už kurį suteikiama labai nedaug – kiek mažiau nei valanda pokalbių. „Bitės“ ir „Omnitel“ startiniai planai prasideda nuo 9 Lt/mėn. Panašiai kainuoja ir „Tele2 Planas 100“. Už šiuos planus gausite dvigubai daugiau pokalbio minučių. Visi jie skirti ne labai mažai šnekantiems žmonėms, o mažai skambinantiems. Tokie klientai gali plepėti kiek nori, jei ne patys susuka numerį, o atsako į skambutį.

Akivaizdu, kad startiniai planai skirti taupantiems pinigus vartotojams – senjorams, vaikams. Paprastai tokie klientai turi artimųjų, kurie naudojasi brangesniais planais ir gali sau leisti numesti įeinantį skambutį ir perskambinti.

Brangiausi planai tinka žmonėms, kurie daug prašneka darbiniais arba asmeniniais reikalais. 1800 arba 2000 nemokamų minučių atitinka daugiau nei 30 valandų pokalbių. Tai labai daug. Žinoma, yra tokių vartotojų, kuriems ir šis limitas yra per mažas, bet dauguma mūsų prašneka iki 500-720 minučių per mėnesį. Dėl to populiariausi planai kainuoja 15-25 litus per mėnesį.

Kuo brangesnis planas, tuo daugiau nemokamų minučių suteikiama. Tačiau padalijus minučių kiekį iš plano mokesčio, gaunasi, kad užsisakę brangesnį planą už vieną pokalbio minutę mokėsime mažiau. Su sąlyga, kad sunaudosime didelę dalį limito. Dėl to taip svarbu žinoti kiek vidutiniškai prašnekame telefonu. Jei lieka daug neprakalbamų minučių, verta pagalvoti apie plano keitimą į pigesnį.

Pagrindiniai didžiųjų operatorių siūlomi mobiliojo ryšio planai ir jų mokesčiai

O kaip su SMS žinutėmis?

Deja, bet dabar operatoriai ne taip ir dažnai siūlo nemokamas SMS. Išimtį sudaro „Bitė“, į kurios visus vidutinius ir brangius planus įtraukta 3000 žinučių, ir „Tele2“, kuri šiuo metu leidžia nemokamai užsisakyti prie brangesnių planų 5000 SMS per mėnesį (neaišku, kiek ilgai ši akcija dar truks).

Visi „Omnitel“ klientai ir kitų operatorių klientai, pasirinkę pigesnius planus, priversti mokėti už kiekvieną išsiųstą žinutę apie 20 ct. Jei SMS rašote retai, tai nedidelė problema. Bet jei esate prie tų žmonių, kurie negali praleisti dienos neišsiuntę šūsnies žinučių, tuomet verta užsisakyti už papildomą mėnesinį mokestį SMS žinučių paketą. Pigiausiai, 5 Lt, jis kainuoja pas „Tele2“, brangiausiai, 15 Lt – pas „Omnitel“ (tiesa, pastaroji bendrovė 10 000 žinučių per mėnesį paketui dabar taiko nuolaidą ir siūlo jį už 4 litus).

Daugiau apie taupymo paslaugas skaitykite šiame straipsnyje

Kaip sužinoti, kiek prakalbate per mėnesį?

Yra keli būdai. Pirmas – užsukti į savo operatoriaus savitarnos svetainę ir peržiūrėti paskutinių kelių mėnesių sąskaitas arba skambučių išklotines. Jose įprastai būna nurodyta, kiek prašnekate minučių ir išsiunčiate SMS žinutes mobiliuoju telefonu.

Kitas būtas – paskambinti operatoriaus klientų aptarnavimo tarnybai ir suteikti informaciją apie prakalbamas minutes ar išsiunčiamas žinutes. Abu būdai yra labai paprasti ir neužima daug laiko. Tiksliai žinodami, kiek naudojatės telefonu, galėsite lengviau pasirinkti planą.

Iš tiesų, pasitikrinti kiek išnaudojamas telefonas, verta visiems abonentams, ne tik tiems, kas užsisakinėja naują planą. Galbūt paaiškės, kad naudojatės per brangiu planu ir be jokios žalos galėsite pereiti prie pigesnio.

Jei vis dar nežinote kokį planą pasirinkti, galite pabandyti užsukti į operatoriaus saloną ar paskambinti į klientų aptarnavimo centrą ir paprašyti pagalbos.

O ką sako statistika apie prakalbamas minutes? Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, 2011 metais visų trijų didžiųjų mobiliojo ryšio operatorių abonentai per mėnesį vidutiniškai kalbėjo 125,6 minutės (skaičiuojami tik išeinantys skambučiai) ir išsiųsdavo 139 SMS žinutes (daugiau nei 4 žinutes per dieną).

Kas bus, jei viršysite limitą?

Svarbu atminti, kad viršijus pokalbių ar žinučių limitą, iki mėnesio pabaigos mokėsite papildomus litus už kiekvieną prakalbėtą minutę ar SMS. Iš pažiūros šis mokestis nėra didelis, tačiau gana greitai išauga iki apčiuopiamos sumos. Pavyzdžiui, už 100 papildomų minučių jūs sumokėsite daugiau nei 20 litų, kurie prilygsta mokesčiui už vidutinio brangumo planą. Tad patarimas būtų toks: geriau labai smarkiai netaupyti ir užsisakyti planą su šiokia tokia atsarga.

Ar verta pasirašyti ilgalaikę sutartį?

Didžiuma atvejų – ne. Pastaraisiais metais kainos už mobiliojo ryšio paslaugas mažėja greičiau, nei baigiasi dviejų metų terminuota sutartis, teigia telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, Lietuvos rinkoje per du metus pokalbių minutės kaina sumažėja apie 40 procentų. Dėl to klientai, turintys ilgalaikius įsipareigojimus vienam operatoriui, negali pasinaudoti naujomis kainomis ar geresniais mokėjimo planais, o per metus tokių klientų permoka bendrai gali siekti iki 42 mln. litų.

„Privatūs klientai yra viliojami vienkartine mažos kainos akcija su sąlyga, kad pasirašys sutartį dviem metams. Tokiu atveju tikėtina, kad jau po kelių mėnesių jie mokės daugiau nei rinkos vidurkis“ – sako „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas. Jo teigimu, kai kurie operatoriai privatiems klientams vis dar taiko sutartis su ilgalaikiais įsipareigojimais motyvuodami, jog to nori patys vartotojai. Vartotojams „Bitės“ vadovas pataria įvertinti ne kainą konkrečiu metu, o galimybę laisvai migruoti tarp planų, rinktis naujausius pasiūlymus. „Vartotojas daugiausiai sutaupys, kai galės bet kada pasirinkti tą planą, kurio jam reikia. Taip jie bus tikri, kad gaus geriausius pasiūlymus“, – sako Ch. Robbinsas.

Lojalūs klientai sulaukia didesnių sąskaitų ir baudų, o naujiems vartotojams bendrovės negaili ypatingų pasiūlymų. Žurnalo „Times“ cituojamas tyrimas atskleidė, kad aštuonis metus draudimo kompanijai ištikimas vairuotojas draudimo įmokoms sutaupytų 19 proc., jei nuspręstų ją pakeisti.

Svarbi pastaba. Renkant informaciją DELFI neatsižvelgė į šiuo metu operatorių taikomas akcijas ar lojalumo programas. Portalas skaitytojams neteikia garantijos, kad atėję pas operatorių jie gaus lygiai tokį patį pasiūlymą, koks pateiktas lentelėse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (47)