Kaip rašoma pranešime spaudai, SEB banko užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 12 proc. gyventojų šiemet dovanoms planuoja išleisti iki 50 eurų – tokį atsakymą pasirinko 13 proc. vyrų ir 11 proc. moterų. Didžiausia dalis – kas antras – artimiesiems įteiks dovanas, kurios kainuos nuo 100 iki 250 eurų (51 proc. apklausoje dalyvavusių vyrų ir 57 proc. moterų). Kas septintas planuoja dovanų krepšelį, kurio vertė yra didesnė negu 250 eurų. Vėlgi dažniau tai – moterys (11 proc.), o ne vyrai (9 proc.) Vos 2 iš 10-ies dar nėra suplanavę biudžeto dovanoms arba nieko nedovanos.
Sigita Strockytė-Varnė, SEB banko asmeninių finansų ekspertė, nurodo, kad moterys teikia didesnį dėmesį dovanoms, šventei kurti – tai matyti ir planuojant išlaidas. „Vyrų, planuojančių nieko nedovanoti per šventes, yra dvigubai daugiau negu moterų. Tai rodo, kad moterys dovanoms skiria gerokai didesnį dėmesį. Šis požiūris atsispindi ir dovanų biudžete – moterų planuojama suma yra didesnė negu vyrų“, – teigia ji.
Kaip pastebi ekspertė, didesnės sumos dovanoms dažnai susijusios ir su pasidalintomis pareigomis šeimoje, kas atsakingas už vaikų dovanas. Tyrimas parodė, kad daugiau moterų negu vyrų skiria didesnę dalį savo dovanų biudžeto vaikams. Daugiau negu 50 proc. dovanų biudžeto vaikams skiria atitinkamai 17 proc. moterų ir tik 13 proc. vyrų, nuo trečdalio iki pusės dovanų biudžeto vaikams skiria 14 proc. moterų, kai vyrų 12 procentų.
Skirtumai matyti ir lyginant prekybos vietas, kur vyrai ir moterys dažniau įsigyja dovanas. Nors tarp abiejų lyčių populiariausia vieta dovanoms pirkti yra prekybos centrai (atitinkamai vyrai 63 proc., moterys 60 proc.), tačiau moterys gerokai dažniau renkasi ir mažesnes prekybos vietas bei dažniau yra linkusios dovanas pagaminti pačios. Kalėdinėse mugėse bent vieną iš dovanų planavo įsigyti kas penkta moteris ir kas aštuntas vyras. Moterys gerokai dažniau rinkosi ir amatininkų kuriamus daiktus (atitinkamai 11 proc., kai vyrų 7 proc.). Vyrai rinkdamiesi dovanas pirmenybę teikia masinės gamybos prekėms – 43 proc. šventėmis dovanos būtent tokius daiktus.
„Moterys dažniau linkusios rinktis įvairesnes, individualizuotas dovanas, imasi jas daryti pačios – bent vieną šventėms skirtą dovaną savo rankomis gamins 16 proc. moterų, kai vyrų tai darys 9 procentai. Daugelis moterų dovanas sieja su emocijomis – kad rinksis patirtines dovanas, tokias kaip kelionė, bilietai į kiną ar masažas, nurodė 38 proc. respondenčių. Vyrų, besirenkančių šventėms su patirtimi susijusias paslaugas, buvo ketvirtadaliu mažiau“, – pranešime spaudai teigia banko atstovė.
Tyrimo duomenys taip pat parodė, kad moterys gerokai laisviau elgiasi ir su dovanomis, kurių joms nereikia. Perdovanoti netikusią ar nereikalingą dovaną planavo trečdaliu daugiau moterų negu vyrų.
Tyrimą banko užsakymu atliko bendrovė „Norstat“, apklausta 1 000 18–74 metų gyventojų visoje Lietuvoje šių metų lapkričio mėnesį.