Paklausios kūrybingos dovanos, drabužiai
Vaikai nori to, ką pamato televizoriaus ekrane, tačiau tėvai žino geriau, ko jiems iš tiesų reikia. Sostinės „Ogmios mieste“ įsikūrusios vaikiškų prekių parduotuvės „Cocone“ įkūrėja Gustė Pocevičienė pasakojo, kad parduotuvės klientai dažniau renkasi klasikines dovanas.
„Vaikams ieškomi jaukesni žaislai, puoselėjamos klasikinės vertybės, todėl vis dar perkamos lėlės, konstruktoriai, dėlionės. Šiemet labai populiarios buvo ir dovanos vyresnėliams: magiškų triukų ir mokslininkų rinkiniai, taip pat kūrybiniai rinkiniai“, - stebėtas tendencijas pristatė G. Pocevičienė. Jos teigimu, praėjusiais metais didelio susidomėjimo sulaukė didesni žaislai – lėlių namai, traukinukų stalai.
Moters teigimu, pirkėjui imponuoja ir tai, kad rūbai gaminti Lietuvoje arba yra su lietuviškais motyvais. Tai ypač išryškėjo parduotuvei ėmus bendradarbiauti su rašytoju V.V. Landsbergiu ir jo knygų personažams persikėlus ant marškinėlių.
„Pas mus „apsigyveno“ lapiukas Pūkis, linksmi žmogeliukai. Tėvai pirko tiek rūbus su šiais personažais, tiek pačias knygeles bei kompaktines plokšteles. Tokios dovanos labai paklausios ir ne tik tarp tėvų. Drabužius dovanoms dažnai pas mus perka seneliai anūkams“, - pasakojo R. Bieliajevienė.
Aksesuaras taip pat gali būti dovana
Parduotuvėje „Jeans Lab“ dizainere dirbanti Rūta Elkimavičiūtė pasakojo pastebinti, kad berniukams rūbai perkami daug rečiau – jie labiau rūpi mamoms, o ne mažiesiems neklaužadoms. Tiesa, mergaičių fronte situacija kitokia.
Jos teigimu, su rūbais dovanonojami ir aksesuarai, užbaigiantys visą derinį.
„Aksesuarai gali būti ir puiki dovana. Pavyzdžiui, mūsų parduotuvėje itin populiari dovana mergaitėms – kepuraitė su karūna. Ji mažosioms asocijuojasi su princesėmis, o dažniausiai jas perka krikšto mamos“, - pasakojo R. Elkimavičiūtė.
Rožinė – nebūtinai mergaitei, žydra – nebūtinai berniukui
Pardavėjai taip pat pastebi, kad nyksta griežtos ribos tarp dovanų mergaitėms ir berniukams.
Jos teigimu, tėvai dažniausiai jau būna pasidomėję, kokie žaislai tinka jų atžalai, tai amžiaus grupei, taip pat jie būna vaiko paklausę, ko jis nori, stebi jo pomėgius ir pagal tai ieško.
„Bendraujame su labai sąmoningais, žinančiais ko nori ir rūpestingais atidžiais tėvais, kurie atsakingai renkasi, kas pateks į jų vaiko rankas“, - pastebi „Cocone“ parduotuvės savininkė.
Kalėdų dovanos – brangesnės nei gimtadienio
Dovanų pardavėjų skaičiavimais, tėvai kalėdiniams siurprizams išleidžia daugiau nei, pavyzdžiui, vaikų gimtadienio dovanoms.
„Kalėdinių dovanų biudžetas šiek tiek didesnis nei gimtadienio ir siekia nuo 50 iki kelių šimtų litų vienam vaikui. Vidurkis tikriausiai būtų apie 80-100 litų“, - apibendrino G. Pocevičienė. Tuo metu parduotuvės „Jeans Lab“ dizainerė Rūta Elkimavičiūtė tikino, kad išleidžiamos sumos priklauso nuo tėvų plano, kas bus dovanojama.
„Nėra apibrėžtos sumos, su kuria tėvai išeina į parduotuvę – kad neišleistų, pavyzdžiui, daugiau nei 50 litų. Už polėkį ir idėją paklojamos didesnės sumos. Tiesa, žaislų išparduotuvėse, kurios neretai prekiauja mažiau kokybiškais žaislais, ieškoma konkretesnių daiktų už mažesnę kainą“, - sakė R. Elkimavičiūtė.