Stereotipinėmis dovanomis vaizduotės nevaržo
Verslo etiketas skelbia, kad vizitinių kortelių dėklai, odinės užrašų knygelės ar prabangūs parkeriai – laikui nepavaldžios dovanos. Tačiau praktika byloja naują tendenciją – vis daugiau įmonių savo partnerius bei darbuotojus nori nustebinti originaliomis dovanomis, kurios neleistų taip lengvai pamiršti siuntėjo.
Lietuvoje novatoriškos „Rewalon“ klientų apdovanojimo sistemos atstovas Arnas Grigaliūnas sako, kad iš jų įmonės vis dažniau užsisakomos praktiškos dovanos.
„Mūsų savitarnos svetainėje iš plataus sąrašo pasirenkama dovana ir unikalaus kodo pavidalu SMS žinute išsiunčiama verslo atstovui. Jis šį kodą iškeičia į savo dovaną bet kurioje pardavėjo kavinėje, ledainėje ar picerijoje. Vis dažniau dovanas renkasi iš tokių įmonių kaip „Vero Cafe“, „Statoil“, „Forum cinemas“, „The Body Shop“, „Čili pica“ ir pan. - tai, ką galima panaudoti asmeniškai, o ne tiesiog pasidėti ant spintelės“, - sako jis.
Įmonės atstovo teigimu, brangias dovanas geriausiai dovanoti susitikus, o SMS kodo dovana tinka klientams, kurie nėra patys didžiausi, tačiau ir ne smulkiausi - jų be ypatingo dėmesio palikti negali. Tokia didelių finansinių kaštų nereikalaujančia dovana džiaugiasi ir vidutinių įmonių darbuotojai, kurie metų pabaigoje už savo indėlį tikisi simbolinės padėkos.
„Mes siūlome įmonėms sprendimą, kuris palengvina darbą, taupo pinigus ir suteikia galimybių puoselėti ryšius. Pačios dovanos yra jau antraeilis klausimas, nes jos pačios ir jų vertė priklauso nuo klientų segmento, vertės, progos, sezono“, - sakė A. Grigaliūnas.
„Įmonės nori dovanoti kažką, pagal ką jas atsimintų. Ieškoma to, kas sietųsi su įmonės veidu, jos požiūriu, novatoriškumu, linksmumu“, - pastebėjo ji.
Dovanos, susijusios su sportu, sveikata, originaliai su dovana susietas alkoholis, žieminės pirštinės, pledai ar termosai – tai, kas itin populiaru šį sezoną.
A. Grigaliūnas vardino, kad įmonės „Rewalon“ klientai labiau vertina tai, ką galima naudoti iškart ir svarbiausiai – sau. Tai kodas karštai kavai, kvietimai į kiną, kūno grožio priemonės ar čekis, pavyzdžiui, „Douglas“ parduotuvėje – tokia dovana galima ne tik pasinaudoti pačiam/pačiai, bet ir pasidalinti su antra puse.
Abu atstovai pripažįsta, kad dažniausiai neapsineinama ir be alkoholio – „Rewalon“ platformoje užsakoma „Gero alaus parduotuvės“ produkcija, o parduotuvės „Todas“ nuolat prašoma originaliai įvynioti vyno, viskio butelį.
Sutaupyti pinigų ir laiko
Parduotuvės Geradovana.lt generalinis direktorius Ernestas Vasiliauskas DELFI pasakojo, kad jei verslo atstovui dovanojoma aktyvi pramoga, labai patogu, jei jos galiojimo laikas yra ilgesnis. Jo teigimu, dovanų sezoniškumas prieš pat Kalėdas išnyksta ir tada perkama tai, kiek siekia fantazija – pavyzdžiui, skrydis oro balionu ar pasiplaukiojimas jachta. Pelningiausias laikas – prieš pat šventes.
„Geriausia mūsų metų diena yra gruodžio 23-ioji, mat žmonės neturi laiko pirkti dovanų. Daugiausiai dovanų parduodama net Kūčių rytą, iki užsidarant parduotuvėms. Žmonės dovanas perka paskutinę minutę ir gruodžio mėnesio pardavimai išauga 3-6 kartus. Visi didieji pardavimai padaromi per 10 dienų – nuo gruodžio 14-osios iki pačių Kalėdų“, - statistika dalinosi E. Vasiliauskas.
„Rewalon“, kuri įkurta siekiant bet kokio dydžio įmonėms padėti kurti glaudesnius santykius su klientais bei partneriais, atstovas A. Grigaliūnas pridūrė, kad kodo pavidalo, o ne fizinė dovana yra itin paklausi ne tik dėl patogumo ir laiko sutaupymo, tačiau toks būdas padeda išvengti daug tiesioginių ir netiesioginių sąnaudų bei visiškai panaikina vėlavimo riziką.
„Visiems gruodis yra vienas užimčiausių metų mėnesių, tad net jei dovaną užsakysite Kalėdų rytą, būsite tikri, kad ji klientą, partnerį ar darbuotoją iškart ir pasieks“, - tikino A. Grigaliūnas. Jo teigimu, tai, kad žmonėms patinka gauti dovanas skaitmeniniu būdu, įrodo „Rewalon“ klientų atsiliepimai ir pakartotiniai vis didėjantys siuntimai.