Visą gyvenimą domino fotografija, tačiau pasirinko apskaitos studijų programą
J. Budreckytė pasakoja, kad visą gyvenimą domėjosi fotografija. Jai būnant 13-os metų tėtis šeimai nupirko pirmąjį skaitmeninį fotoaparatą.
„Tuomet ir prasidėjo mano fotosesijų bandymai. Pamenu, su pussesere darėme fotosesijas kiekviename kiemo kampe. Tačiau man mokykloje gerai sekėsi matematika, tad apie fotografės profesiją nė negalvojau“, – teigia ji.
Pašnekovė pasakoja, kad nuo 16 metų vasaromis važiuodavo dirbti į Švediją. Būdama 17-os, grįžusi po vasaros darbų, nusprendė, kad ją visgi traukia fotografijos menas. Tad mergina nusprendė įsigyti veidrodinį „Nikon“ fotoaparatą.
„Fotografuoti patiko, fotografavau visus savo aplinkoje esančius žmones. Tačiau profesionaliai tuo taip ir neišdrįsau užsiimti. Baigdama dvyliktą klasę dar visiškai nežinojau, kuo noriu būti. Tada atrodė, kad mano stiprioji pusė yra matematika, tad nusprendžiau stoti į buhalterinę apskaitą. Įstojau į valstybės finansuojamas studijas ir jau pirmame kurse supratau, kad šios studijos – ne man. Mokslus baigiau tik skatinama mamos“, – sako J. Budreckytė.
Baigusi studijas ji išvyko į Švediją. Moteris pasakoja, kad ten dirbo sunkų darbą, tačiau gaunamas uždarbis buvo labai patrauklus. O per atostogas grįžusi į Lietuvą vis bandė savo jėgas skirtingose srityse. Pašnekovė yra baigusi masažų, blakstienų priauginimo kursus, vėl bandė savo jėgas fotografijos srityje, tačiau taip niekas jos ir nesužavėjo.
Meilė golfui paskatino imtis naujos veiklos
J. Budreckytė pasakoja, kad prieš kelerius metus, grįžusi į Lietuvą, ji ėmė prekiauti rūbais. Tuo pat metu pradėjo žaisti ir golfą. Šį sportą moteris labai greitai pamėgo.
„Nors pradžioje ir nelabai sekėsi, pamažu golfu labai susižavėjau. Savaime suprantama, pradėjus žaisti atsirado poreikis įsigyti ir golfo aprangą. Vis dėlto, pamačiau, kad pas mus, Lietuvoje, golfo rūbų pasiūla nėra labai didelė. Su draugu pradėjome ieškoti Amerikoje įvairių prekių ženklų, kurių specializacija – golfo aprangos gamyba“, – sako pašnekovė.
Ji pasakoja, kad neilgai trukus garsiai pradėjo svarstyti, jog golfo aprangą būtų įdomu kurti patiems. J. Budreckytė pamažėle nustojo prekiauti rūbais ir mažais žingsneliais pradėjo kurti savo prekių ženklą bei pirmąją drabužių kolekciją. Anot jos, tam, kad svajonė taptų apčiuopiama, prireikė daugiau nei dvejų metų.
Susidomėjo nauja profesija kurdama prekių ženklą
J. Budreckytė prisimena, kad rengiant pirmąją golfo drabužių kolekciją ji su draugu nusprendė, jog šiais drabužiais prekiaus internetu. Tačiau pradėjus galvoti apie elektroninės parduotuvės dizainą bei prekių ženklo vizualinę pusę jiems kilo nemažai klausimų.
„Tuomet ir atėjo mintis pasidomėti valstybės finansuojamais kursais. Būtent tada ir užsiregistravau į Užimtumo tarnybą. Internete susiradau keletą kursų, kurie, atrodė, man puikiai tiktų. Nusiunčiau juos savo konsultantei ir gavau patvirtinimą, kad Užimtumo tarnyba man finansuoja grafinio dizaino, fotografijos bei videoprodukcijos kūrimo kursus. Tada susisiekiau su kursus organizuojančia mokykla. 2022 metų pabaigoje kreipiausi į mokyklą, o jau 2023 metų pradžioje pradėjau naujus kursus, jie truko apie 4 mėnesius“, – itin vertinga informacija dalinasi ji.
Šie kursai pašnekovę nuo pat pradžių labai įtraukė. Pasakoja, kad buvo labai įdomu, mat studentai turėjo galimybę mokytis dirbti net su penkiomis „Adobe“ programomis.
„Nemažai dirbome savarankiškai. Pamenu, piešti su „Adobe illustrator“ programa man būdavo tarsi meditacija. Labai susikoncentruodavau į piešimą, nieko aplink negirdėdavau. Kursai prabėgo labai greitai, buvo net gaila, kad jie baigėsi“, – teigia ji.
Moteris pasakoja, kad jos draugas jau tada buvo įkūręs jų naujam prekių ženklui įmonę. Baigusi mokslus ji į tą įmonę ir įsidarbino. Naujame darbe galėjo panaudoti savo žinias bei įgūdžius, įgytus per kursus. Pati sukūrė ir sumaketavo visas etiketes rūbams. Šiuo metu pašnekovė dirba su internetinės parduotuvės dizainu, socialiniais tinklais ir ruošiasi pradėti elektroninę prekybą.
Ateityje norėtų dar kartą išbandyti savo jėgas kursuose
J. Budreckytė tvirtai sako, kad šiuos kursus, kurių padedama įgijo labai daug naujų žinių, ji drąsiai galėtų rekomenduoti visiems žmonėms.
„Neseniai kalbėjau su savo Užimtumo tarnybos konsultante. Paklausiau, ar galima dar kartą dalyvauti finansuojamuose kursuose. Pasirodo, galima! Tiesiog turi praeiti šiek tiek laiko. Manau, ateityje dar tikrai išbandysiu save naujoje srityje“, – teigia ji.
O šiuo metu pašnekovė kartu su draugu vysto „@flyingpearl_official“ prekių ženklą. Anot jos, iki pradedant gilintis į šią sritį, jai atrodė, kad sukurti naują rūbų kolekciją nėra sunku. Vis dėlto, jiems teko susidurti su įvairiais sunkumais.
„Didžiausias iššūkis buvo susirasti tinkamus audinius. Reikėjo labai daug testuoti. Juk svarbu, kad golfo apranga būtų su elastanu, kad nevaržytų judesių. Mums rūpi, kad žmonės su mūsų rūbais jaustųsi patogiai“, – nurodo pašnekovė.
Anot J. Budreckytės, pagrindinis jų tikslas, kuriant rūbus, buvo siekis padaryti, kad jie neatrodytų kaip sportiniai drabužiai.
„Norėjome sukurti tokius, kurie būtų tinkami ne tik žaisti golfo laukuose, bet ir vilkėti kasdien. Taip pat nemažu iššūkiu tapo siuvyklos paieškos. Didžiosioms Lietuvos siuvykloms mes – pernelyg smulkus verslas, kadangi prekybą tik pradedame“, – sako ji.
J. Budreckytė nurodo, kad šiuo metu dar laukia paskutinių gaminių, taip pat daro fotosesijas. Visai netrukus pradės veikti ir jų elektroninė parduotuvė.
Prie kintančios darbo rinkos reikia prisiderinti visiems
Darbo rinka keičiasi nuolat. Darbdaviams reikia kvalifikuotų talentų, kad patenkintų rinkos poreikius. Tačiau, keičiantis rinkos aplinkybėms, technologijoms ir organizacijos reikalavimams, keičiasi ir paklausūs darbo įgūdžiai. Tad atsiranda didelis poreikis persikvalifikuoti.
Užimtumo tarnybos teikiamos paslaugos padeda atnaujinti arba įgyti naujų kvalifikacijų ar kompetencijų, reikalingų įsidarbinti ar dirbti savarankiškai. Asmenys, pageidaujantys įgyti aukštą pridėtinę vertę kuriančias kvalifikacijas ir kompetencijas, gali rinktis mokymo programas, suteikiančias IT sektoriaus, inžinerijos ir kitas perspektyvias kvalifikacijas ar kompetencijas.
Užimtumo tarnybos duomenimis, 2023 m. sausio–rugsėjo laikotarpiu įgyvendinant mokymosi paramos priemones pradėjo dalyvauti 9443 asmenys. Iš jų 3478 mokslus pradėjo profesinio mokymo srityje, 121 buvo įdarbintas pagal pameistrystės darbo sutartį, 59 pradėjo stažuotes, 23 – kompetencijų pripažinimo srityje, 3162 – neformaliojo suaugusiųjų švietimo srityje, 2600 siekė įgyti aukštą pridėtinę vertę kuriančias kvalifikacijas ir kompetencijas.
Dizaino kursai – itin populiarūs: studentai nesunkiai randa darbo vietas
Gyvename skaitmeniniame pasaulyje, tad grafinio dizaino kursai tampa tramplinu ateities profesijoms, susijusioms su skaitmenizacijos poreikiu. Šiuose kursuose įgytos žinios plačiai pritaikomos rinkodaros, vizualinės komunikacijos, spaudos ir kitose srityse.
2023 metais įvairius mokymus dizaino srityje pasirinko net 16,7 proc. visų su Užimtumo tarnybos pagalba mokslus pradėjusių žmonių. Užimtumo tarnybos duomenimis, populiariausia sritis – grafinio dizaino ir animacijos neformalioji programa. Ją pasirinko 4,1 proc. dalyvių. Programos dizaino srityje populiaresnės tarp moterų, kurios sudaro didžiąją dalyvių dalį, – net 81,8 proc. Tarp dalyvių pagal amžiaus grupes daugiausia yra 30–44 metų amžiaus asmenų.
Baigę dizaino srities mokymus asmenys turi dideles galimybes įsidarbinti, nes įgytos žinios labai reikalingos ir atliepiančios darbo rinkos poreikius. Tai objektyviai atvaizduoja statistiniai duomenys.
2023 metų sausio–rugsėjo mėn. įvairias dizaino srities mokymo programas prieš 6 mėn. baigė 311 asmenys, iš jų po 6 mėnesių jau dirbo 304. Tad integracijos į darbo rinką rodiklis – net 97,8 proc.