Pastaruoju metu prekybininkai ryžtasi pasitelkti naujus sprendimus, kurie apsipirkimą fizinėje parduotuvėje daro žymiai patrauklesnį, nei buvo iki šiol, rašoma viešųjų ryšių agentūros „Publicum Media“ išplatintame pranešime spaudai. Kas keičiasi?
Reaguoja į kintančius lūkesčius
Reklamos planavimo agentūros „Publicum Media“ verslo vystymo vadovas Šarūnas Mikelevičius įsitikinęs, jog šiandienos pirkėjas į prekybos vietą ateina ne vien tam, kad tiesiog įsigytų prekę. Anot jo, pirkėjas ateina ieškoti ir atrasti, todėl bus patenkintas, jei jam patiks pats prekės ar paslaugos ieškojimo procesas.
„Dėl šios priežasties šiandien verslininkai konkuruoja ne tik asortimentu, parduotuvių lokacija ar aptarnaujančio personalo paslaugumu, bet ir tuo, kaip vartotojas jaučiasi prekybos vietoje, kokiu būdu gauna jį dominančią informaciją bei kokias emocijas visa tai jam kelia“, – tendencijas aiškina Š. Mikelevičius.
Jo teigimu, prekybininkai Vakaruose stengiasi gerinti apsipirkimo procesą naujausiais skaitmeniniais sprendimais tokiais kaip interaktyvūs ekranai ar specialios mobiliosios aplikacijos.
Pasaulyje plinta išmanūs sprendimai
Anot Osvaldo Varno, vadovaujančio „Samsung“ pardavimams verslui Lietuvoje, parduotuvių su jose integruotais išmaniais sprendimais era dar tik prasideda, tačiau susidomėjimas jais auga. Viena aktualiausių priemonių šiuo metu – išmanūs ir interaktyvūs ekranai.
„Kai kuriose užsienio šalyse, moderniausiose drabužių parduotuvėse, jau naudojami interaktyvūs ekranai. Juose pirkėjas gali matyti, kaip jo pasirinkta prekė atrodo ant modelio 360 laipsnių kampu. Tikėtina, kad ilgainiui išpopuliarės ir šiuo metu technologijų parodose pristatomi skaidrūs arba veidrodiniai ekranai – žvelgdamas į savo atvaizdą juose pirkėjas galės „virtualiai“ pasimatuoti ekrane rodomą drabužį“, – pasakoja ekspertas.
Orientuojasi į kiekvieną pirkėją
Kaip teigia O. Varnas, pirmiausia interaktyvių ekranų parduotuvėse naudą turėtų pajausti pirkėjai, nes šie sprendimai leidžia geriau atsižvelgti į individualias jų preferencijas. „Naujausių technologijų dėka klientui galima pasiūlyti tik tas prekes, kurios atitinka jo poreikius. Pirkėjui pridėjus savo išmanųjį telefoną prie parduotuvėje esančio ekrano speciali sistema mato, kur jis eina, todėl šalia žmogaus esančiuose ekranuose pasirodys konkrečiai jam aktualūs pasiūlymai ir individualiai taikomos nuolaidos“, – sako specialistas.
Pastangos atsižvelgti į asmeninius kiekvieno žmogaus poreikius didina šansus praplėsti lojalių klientų ratą, o tai, žinoma, pliusas patiems prekybininkams. „Interaktyvūs technologiniai sprendimai leidžia sukurti įspūdį, kad klientas gauna visą įmanomą dėmesį, tačiau jam neperšami su jo preferencijomis nesusiję sprendimai. Taigi, tikėtina, kad į tokią parduotuvę žmogus norės grįžti dar ne kartą“, – teigia O. Varnas.
Modernesnės tampa ir Lietuvos parduotuvės
Naujausi rinkos tyrimo rezultatai rodo, kad inovatyvių sprendimų pastaruoju metu vis dažniau ieško ir Lietuvos prekybininkai. Tai iliustruoja faktas, kad per dvejus pastaruosius metus profesionalių monitorių, keičiančių statiškus plakatus parduotuvėse, padaugėjo penkis kartus.
„Lietuvos prekybininkai dar tik atranda modernesnio reklamos ir kito informacinio turinio pateikimo privalumus, tačiau tendencijos nuteikia optimistiškai. Atsiranda supratimas, kad norint išlikti pastebimu greitai besikeičiančiame pasaulyje reikia pasitelkti kūrybišką mąstymą ir naujausias technologijas“, – pastebi O. Varnas.
Tuo tarpu Š. Mikelevičiaus manymu, iki šiol Lietuvos prekybininkai ekranus daugiausiai išnaudoja keletui tikslų. Pirmiausia, jie pasitelkiami kaip išorinės reklamos priemonė vitrinose tam, kad patrauktų praeivių dėmesį. Antra, kaip įvaizdžio priemonė parduotuvių viduje demonstruojant įvaizdinius klipus. Trečia, kaip informavimo priemonė.
„Vis dėlto ilgainiui prognozuojame, kad šiandien Lietuvoje naudojami vienpusės komunikacijos sprendimai vystysis į kur kas labiau interaktyvius sprendimus, kuomet pirkėjai turės galimybę valdyti ekraną prisilietimu ar išmaniuoju telefonu. Tai leis įtraukti klientą, ilgiau jį išlaikyti ir didinti pirkėjo pasitenkinimą ieškojimo ir apsipirkimo proceso metu“, – prognozuoja Š. Mikelevičius.