Kaip pasirinkti tinkamą finansavimo priemonę ir kokiomis finansavimo gavimą lengvinančiomis finansinėmis priemonėmis gali naudotus smulkusis ir vidutinis verslas interneto seminare pristato Aivaras Janušauskas, „Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir rinkodaros departamento vadovas bei Asta Slapšienė, bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) rinkodaros skyriaus vadovė.
Ekspertai atkreipia dėmesį, kad tiems, kad neturi prabangos pasianaudoti asmeninėmis arba šeimos narių lėšomis, turėtų ieškoti verslo patnerių, bet būtinai prieš sudarydami su jais sandorį, įsitikinti jų patikimumu.
„Labai svarbu įvertinti ir jūsų idėjos konfidencialumą, ką neretai pamiršta smulkūs verslininkai. Jeigu jūs kam nors pristatote savo verslo idėją, reikia susitarimo dėl informacijos neatskleidimo“. A. Janušauskas atkreipia dėmesį, kad būna situacijų, kai žmogus, dienos pradžioje atėjęs pas „pinigų maišą“, vakare jau lieka prie suskilusios geldos. Pasak jo, visada ten, kur yra pinigai ir tretieji asmenys, privalo būti sutartiniai pagrindai.
Verslo partneriai – jau kai verslas gyvuoja ir yra didelis pasitikėjimas tarp verslo įmonių, didesnės turi prabangą mažesnėms duoti avansavimą, t.y. duoti prekes be pradinių įmokų ar duoti didesnius atidėjimus. Ši schema labiau gyvybinga vidutiniame versle arba didžiajame.
Komerciniai bankai ir kitos finansavimo įstaigos – vienas žinomiausių finansavimo šaltinių. Svarbu akcentuoti, kad jie savo verslą stato ant pinigų priėmimo ir rizikos dalijimosi, t.y. finansavimo, todėl bankai turi pilną spektrą finansavimo paslaugų, o štai kiti finansavimo šaltiniai dažniausiai koncentruojasi į vieną siauresnį spektrą paslaugų.
Rizikos kapitalo fondai – šie subjektai orientuojasi į riziką, investuotojai investuoja į idėjas, tampa tam tikro verslo ar startuolio savininkais, dažnai jie valdo didžiąją dalį akcijų (51 proc.). Jų verslo modelis pastatytas ant to, kad jie investuoja į labai rizikingas sritis, kur maža tikimybė, kad visi verslai pasirodys gerai, bet jeigu bent vienas „iššauna“, tai jiems ta investicija atsiperka.
A. Janušauskas pripažįsta, kad pastaruoju metu vis populiarėja alternatyvūs finansavimo šaltiniai – minios finansavimas arba crowdfunding. Yra tam tikros platformos, kuriose pateikus idėją, esi paskelbiamas kaip asmuo su idėja, renkantis pinigus jai įgyvendinti. Žmonės, pervedantys pinigus, tampa būsimo verslo akcininkais. Kaip teigia ekspertas, nors šis finansavimo būdas populiarėja sparčiai, dažnai jis užstringa, nes nebūna surenkama pakankama pinigų suma.
Plačiau apie šiuos finansavimo šaltinius, jų privalumus ir kaip jais tinkamai pasinaudoti – interneto seminare „Nuo mažo prie didelio“: