Kaune vykusioje konferencijoje „Geroji verslo praktika: maitinimo verslas“ buvo gvildenama maitinimo verslo tematika. Savo patirtimi pasidalino ir reklamos specialistė Elena Pipiraitė-Zimblienė.
Taigi kokie patarimai norintiems atidaryti savo restoraną?
Patarimas Nr. 1
Kokybė. Maisto kokybė, aptarnavimo kokybė. Šis veiksnys, specialistų teigimu, yra bene pats svarbiausias.
„Niekada netaupykite produktams ir jūs tikrai būsite išskirtiniai. Tai visa ko pagrindas. Žmonės keičia savo pinigus į kokybišką prekę. Jei jūs nepateisinsite jų lūkesčių – bus bėda“, - sako E. Pipiraitė-Zimblienė
Patarimas Nr. 2
Išskirtinumas. Didžiuosiuose miestuose galima rasti pačių įvairiausių restoranų, barų ir užeigų. Nuo egzotiškų šalių virtuvių iki lietuviškos virtuvės. Kuo jūs būsite išskirtiniai? Kokia jūsų vizija?
Tai itin svarbūs klausimai būsimiems restorano šeimininkams.
„Stebinkite savo klientus. Stebinkite savo lojalius klientus. Balionai ties įėjimu nepadės. Geriausia reklama iš lūpų į lūpas. Jei išpildysi ar netgi pranoksite klientų lūkesčius - jie bus lojalūs jums. Ir aišku stebinkite savo klientus. Nežinau kaip Kaune, bet Vilniuje labai sunku nustebinti. Matyt jau mes persisotinę bet kuo, kavinė kas antrame žingsnyje. Kai kurie restoranai išsilaiko, nes suka klasiką. Kitas dalykas – būti kitokiems“, - sako E. Pipiraitė-Zimblienė.
Prieš verslo pradžią svarbu turėti savo viziją, tačiau reikia mokėti taikytis prie esamų sąlygų.
„Turite būti lankstūs – vizija bus viena, o poreikiai bus kitokie“, - sako specialistė.
Patarimas Nr. 3
Netaupykite.
„Niekada netaupykite produktams ir geram virtuvės šefui. Tai bus šiek tiek brangiau, bet jūs turėsite pastovų klientą. Tai nėra greitas verslas – nebus čia ir dabar. Tačiau negali taupyti kokybės sąskaita“, - sako E. Pipiraitė-Zimblienė.
Taip pat patariama netaupyti rinkodaros elementams.
„Netaupykite savęs viešinimui. Nedėkite nuotraukų darytų telefonu – palikite tai klientams. Tegul jie fotografuoja ir deda į socialinius tinklus. Niekada netaupykite, kad save viešintumėte. Harvardo universitetas padarė tyrimą, kad vienas blogas komentaras lygus 7 tūkst. dolerių. Aišku, tai yra Amerikoje. Lietuvoje ne tokie mastai, bet žala yra didelė“, - sako E. Pipiraitė-Zimblienė.
Šiais laikas itin svarbūs socialiniai tinklai. Specialistai pataria - jei neturite laiko socialiniems tinklams geriau apskritai nepradėti.
„Kas gali būti baisiau už negyvą informaciją. Tai yra negyvas restoranas“, - sako E. Pipiraitė-Zimblienė.
Patarimas Nr. 4
Personalas. O personalas visų pirma prasideda nuo jo šeimininko.
„Tas, kas nori atidaryti restoraną, turi būti pasiruošęs gyventi restorane“, - teigia E. Pipiraitė-Zimblienė.
Padavėjai yra tarsi restorano veidas, o tuo pačiu ir reklama. Gera ar bloga jau priklauso nuo pasirinktų žmonių.
„Nebijokite priimti vyresnių žmonių. Jie niekur neskuba ir bendrauja su klientais“, - pataria E. Pipiraitė-Zimblienė.