Jaunasis verslininkas į savo įmonę pritraukė Lietuvos mastais nerealias investicijas, išsiplėtė į užsienį. Savo patirtį vilnietis perduoda ateities verslininkams.
„Nebijokote išeiti iš šiltnamio sąlygų, iš komforto zonos – tokiomis sąlygomis neateina naujovės“, - sako M. Mikuckas.
Versle – nuo mokyklos suolo
Dar mokykloje būdamas paauglys M. Mikuckas kūrė interneto svetaines pažįstamiems, o vos sulaukęs pilnametystės įkūrė savo įmonę „Interdata“. Tačiau vaikinas susidūrė su problema – interneto svetainių talpinimu serveriuose.
Klaida = pamoka
Tuomet 23 metų M. Mikuckis svarstė, kuria kryptimi pasukti. Net buvo atidaręs greitojo maisto restoraną, tačiau nusprendė, kad tai ne jam. Tačiau 30-etis vilnietis teigia, kad nereikia bijoti suklysti.
“Tai yra neišvengiama mokymosi dalis. Jei į klaidas žiūri kaip katastrofą – tada gali lengvai palūžti. Tačiau klaidas reikia vertinti kaip pamokas. Nesėkmės yra geras dalykas – be jų nebūtų atrasta labai svarbių dalykų“, - dalindamasis patirtimi su KTU studentais teigė M. Mikuckas.
Išsiskyrė specializacija
Skelbimų portalų Lietuvoje netrūksta, tad kuo šis projektas išskirtinis ir kuo jis gali pritraukti tūkstančius lankytojų. M. Mikuckas nė neabejodamas beria privalumus. Portalas turi tikslininę auditoriją – jis skirtas moterims. Be to, tai tik rūbų pardavimo, o ne bendras įvairiausių skelbimų portalas.
„Šiuo atveju tai svarbu – svarbu specializacija. Čia rūbai suskirstyti pagal stilius ir panašiai. Tai veikia“, - sako M. Mikuckas.
Verslininkas ne tik investavo savo lėšas į šį projektą, bet ir tapo „Vinted“ vykdomuoju direktoriumi. Praėjusiais metais „Vinted“ pritraukė Lietuvos mastais kosmines investicijas - 20 mln. eurų investavo JAV fondas „Insight Venture Partners“.
3 sėkmės taisyklės
Bendraudamas su KTU studentais, M. Mikuckas buvo atviras ir nuoširdus. Be to, aiškus ir tikslus. Jaunasis sėkmingas verslininkas paprastai įvardija tris sėkmingo verslo taisykles.
Nors „Vinted“ sulaukė įspūdingos injekcijos, M. Mikuckas sako, kad investuotojo paieškos anaiptol nėra svarbiausias uždavinys.
„Tai negali būti tikslas. Jei toks bus tikslas – investuotojo rasti nepavyks. Svarbiausias tikslas – sukurti produktą. Reikia tikėti savo sėkme ir dirbti. Investuotojai patys jus susiras“, - pristatatydamas pirmą sėkmingo verslo taisyklę sako M. Mikuckis.
Antroji ašis – komanda.
„Investuotojai investuoja ne į idėją – jie investuoja į žmones, kurie tą idėją vysto. Jau rytoj rinkoje gali atsirasti konkurentas, kuris pasiūlys tokį patį produktą. Tikra komanda turi prisitaikyti prie besikeičiančių rinkos sąlygų. Tai yra labai svarbu ir tai vertina investuotojas“, - sako M. Mikuckas, ne kartą pabrėžęs komandos svarbą versle.
Sukūrus patrauklų produktą, investuotojai patys ateis, įsitikinęs M. Mikuckis. Tačiau labai svarbu tinkamai pasirinkti investuotoją. Tai trečioji sėkmingo verslo taisyklė.
„Reikia labai aiškiai žinoti ir nusistatyti prioritetus, kokio investuotojo reikia“, - sako M. Mikuckas.
Sukūrę konkurencingą produktą „Vinted“ jau galėjo sau leisti rinktis, su kuo dirbti, su kuo - ne. Tačiau pasirinkimo laisvė tuo pačiu yra ir nemaža atsakomybė.
„Ieškodami investuotojo mes labai kreipėme dėmesį į tai, kiek investuotojas kantrus ir ilgalaikis, nes mūsų vizija yra ta, jog produktas yra mūsų gyvenimo dalis ir mes nenorime su juo greitai išsiskirti. Norime virsti globalia sėkminga kompanija, dėl to pasirinkome investuotojus, kurie kompanijoje vidutiniškai išbūna aštuonerius metus, o jų tikslas - ne kompaniją parduoti, o atsiimti grąžą per listingavimą biržoje“, - kiek anksčiau interviu DELFI teigė M. Mikuckas.