Įvardijo, kas numarino
„Akropolis“ numarino mūsų senamiestį. Galime ginčytis iki nakties, bet taip yra. Todėl reikėtų svarstyti, ar būtų galimybė ir prie „Akropolio“ padaryti raudonąsias stovėjimo zonas, kad klientams reikėtų susimokėti už automobilio stovėjimą. Jei tai neįmanoma, tada ir senamiestyje neturėtų būti renkama tokia rinkliava. Turi būti lygybė, nes dabar konkurencinės sąlygos yra nelygios“, – teigė itin lankomą kavinių oazę „Friedricho pasažas“ Klaipėdos senamiestyje sukūręs verslininkas Aidas Kaveckis.
Automobilio stovėjimas valandą Klaipėdos senamiestyje kainuoja 90 centų, savaitgaliais mokėti už stovėjimą nereikia.
„Su „Akropolio“ valdytojais šia tema esame kalbėję. Didelė teritorija prie prekybos centro yra privati ir mes negalime joje nustatyti jokių rinkliavų. Tačiau valdytojai aiškiai pasakė, kad jei apmokestinta automobilių stovėjimo zona būtų iki pat Kauno gatvės, tada jie apmokestintų ir stovėjimą „Akropolio“ aikštelėse. Gyventojai vis labiau kalba, jog nori, kad kiemai būtų apmokestinti ne tik senamiestyje ir naujamiestyje, bet ir kitose miesto teritorijose, todėl tokia vizija, kokią siūlo verslininkas, yra visai reali“, – kalbėjo Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas.
Problema – ir gyventojai
Verslininkai taip pat pageidavo, jog senamiesčio gatvės būtų pritaikytos neįgaliesiems, nes dabar susiduriama su didelėmis problemomis sklandžiai judėti. Jiems kilo klausimų ir dėl dviračių stovėjimo vietų įrengimo.
Anot A. Šulco, šiuo metu yra paskelbtas konkursas, kurio laimėtojai turėtų sukurti funkcionalius ir puošnius dviračių stovus. Jie turėtų būti pradėti gaminti rudenį.
Be to, Klaipėdos savivaldybė laimėjo konkursą ir gavo pinigų įrengti 20 dviračių nuomos punktų, kuriuose miestiečiams ir Klaipėdos svečiams būtų numojama 100 dviračių. Kai tik punktai bus įrengti, bus ieškoma jų operatoriaus.
Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas įžvelgė, jog viena esminių problemų, neleidžiančių senamiesčio verslininkams laisvai kvėpuoti, yra senamiesčio gyventojai, kurie nori ramybės.
„Laikas apsispręsti, ar Klaipėdos senamiestis yra pramogų zona, ar miegamasis rajonas. Mes, trijų didžiųjų miestų merai, pasirašėme kreipimąsi į Sveikatos apsaugos ministeriją. Prašome, kad miesto tarybai būtų suteikta teisė nustatyti ribinį triukšmo lygį atitinkamose miesto teritorijose. Miesto valdžia geriau nei ministerija žino, kur būtų galima leisti labiau triukšmauti, o kur turi būti tyla“, – teigė V. Grubliauskas.
Pirmadieniais net neveikia
Tačiau ne visi senamiesčio verslininkai buvo pesimistiškai nusiteikę. Aktyvių Klaipėdos verslininkų asociacijos vadovė Andromeda Grauslienė, kuriai priklauso ir baras Klaipėdos senamiestyje, teigė, jog viskas priklauso nuo pačių verslininkų.
„Pas mus įprasta tikėtis, jog kažkas kažką padarys, o mes tik pasiskųsime, padejuosime. Aktyvių verslininkų asociacija pati inicijuoja ir realizuoja projektus – jau kvietėme į Moliūgų šventę, Kaimynų dieną, šie renginiai pasiteisino. Tikrai viskas gali pasikeisti, jei patys dirbsime, o ne dejuosime ir lauksime pagalbos“, – tvirtino A. Grauslienė.
Tačiau pastebėjus, jog paprastų savaitės dienų vakarais Klaipėdos senamiestis išties yra tuščias, palyginti su Vilniaus senamiesčiu, kur gyvenimas verda kiekvieną dieną ir kone visą parą, A. Grauslienė teigė, jog nereikia lyginti Vilniaus ir Klaipėdos.
„Ir žmonės kitokie, ir kultūra kitokia. Vilniuje visai kitokie žmonių srautai ir tai yra natūralu. Aš, pavyzdžiui, nesiskundžiu savo baro veikla Klaipėdos senamiestyje, žinau ir kitų sėkmingų verslininkų. Reikia dirbti, o ne dejuoti, Tikrai keista, kai dalis kavinių, parduotuvių Klaipėdos senamiestyje pirmadieniais išvis neatveria durų, o paskui skundžiasi, jog blogai“, – konstatavo pašnekovė.