„Swedbank“ duomenys rodo, jog pastaraisiais metais elektroninių kortelių skaitytuvų paklausa smulkiojo verslo klientų segmente išaugo 10 proc., teigiama banko pranešime spaudai.
„Klientų elgsena keičiasi – už paslaugas ar pirkinius jie nori mokėti greitai ir patogiai. Todėl natūralu, kad nenorėdami prarasti klientų vis daugiau mūsų smulkiųjų verslo klientų diegiasi banko kortelių skaitytuvus. Ir šis skaičius nuolat auga“, – sako „Swedbank“ Smulkių verslo klientų ir rinkodaros departamento vadovas Aivaras Janušauskas.
Analizuodamas projekto „Kiekvienas gali būti didelis“, skirto smulkiajam verslui, rezultatus A. Janušauskas pastebi, kad galimybė klientams atsiskaityti banko kortelėmis turi didelės įtakos įmonių apyvartoms.
„Praėjusių metų duomenys rodo, kad 2016 m. projekte „Kiekvienas gali būti didelis“ užsiregistravusių įmonių atsiskaitymų banko kortelėmis apyvartos išaugo 156 proc. Labiausiai tai pastebime restoranų, kavinių ir kitų maitinimo paslaugas teikiančių įmonių segmente. Šių paslaugų klientams patogumas itin svarbus“, – pastebi A. Janušauskas.
Procentas auga
A. Janušausko žodžius liudija ir patys smulkiojo verslo atstovai. Pavyzdžiui, Šilutėje esančios kavinės „Kulinarai“ vadovas Gintautas Masaitis skaičiuoja, kad atsiskaitymai banko kortelėmis sudaro dešimtadalį apyvartos.
„Atsiskaitymai kortelėmis pradėjo augti praplėtus mūsų veiklą – anksčiau siūlėme vien sušius, o dabar siūlome ir picas. Žinoma, išaugo ir klientų skaičius. Galimybė atsiskaityti banko kortelėmis klientui yra patogi. Mums tai pasitarnauja, nes kelia konkurencingumą – juk atsiskaityti banko kortelėmis siūlo ne visi“, – sako G. Masaitis.
Panašios nuomonės laikosi ir Vilniuje esančio kavinių tinklo „Fast&Fresh“ vadovas Darius Biržietis: „Maždaug 15 proc. mūsų apyvartos sudaro klientų atsiskaitymai banko kortelėmis ir šis procentas auga. Pastebime, kad žmonėms atsiskaityti kortele patogiau. Tada nereikia nešiotis grynų pinigų, atsiskaitymas įvyksta greičiau. Žmonės patys klausia, ar galima sumokėti kortele. Jei tokios galimybės nebūtų, turbūt pažiūrėtų keistai. Tad tokios paslaugos poreikis auga.“
Tuo tarpu Palangoje esančios kavinės „Cafe bandukė“ vadovė Rasa Visockienė skaičiuoja, kad banko kortele atsiskaito kone kas penktas lankytojas. „Galimybė atsiskaityti banko kortele šiandien yra būtina, nes tai patogu ir klientui, ir darbuotojui. Be to, kortele atsiskaitoma greičiau“, – teigia ji.
Smulkiojo verslo projekte – naujovės
Pranešime spaudai teigiama, kad raginti klientus atsiskaityti banko kortelėmis – ne vienintelė jau trečius metus įgyvendinamo projekto smulkiesiems verslininkams „Kiekvienas gali būti didelis“ misija. Smulkusis ir vidutinis verslas ypač svarbus šalies ekonomikai – jis Lietuvoje sukuria net 76 proc. darbo vietų ir 68 proc. bendrosios pridėtinės vertės šalyje. Siekiant populiarinti smulkųjį verslą, projektas šįmet startuoja atsinaujinęs.
Svarbiausia projekto naujiena – smulkiojo verslo savaitgalius pakeitė teminiai mėnesiai. „Anksčiau smulkiojo verslo savaitgalių metu gyventojai buvo kviečiami išsukti iš įprasto apsipirkimo maršruto ir reikalingas prekes įsigyti iš smulkaus vietos gamintojo ar prekybininko. Savo ruožtu smulkieji verslininkai siūlė patrauklias akcijas. Šiais metais nusprendėme aktyviau ir ilgiau viešinti specialius smulkiųjų verslininkų pasiūlymus – kad pirkėjai juos išties pamatytų“, – sakė A. Janušauskas.
Iki pat naujų metų projekto dalyvių, taip pat smulkiųjų verslininkų klientų, laukia penki teminiai mėnesiai, kurių metu ypač daug dėmesio skiriama skirtingoms verslo šakoms. Teminių mėnesių metu pirkėjai toliau raginami rinktis smulkųjį verslą, o prekybininkai klientams žada specialių pasiūlymų.