„BeScouted“ yra įrankis fotografų, modelių, visažistų ir reklamos užsakovų bendriems projektams. Viskas labai paprasta, tačiau pasaulyje tokios platformos analogų nėra.
„Idėja kilo, kai žiemą leidau Balio saloje Indonezijoje, kur šiek tiek dirbau fotografu – fotografavau vilas. Nesu profesionalas ir tai man tik didelis hobis. Būdamas ten labai norėjau padaryti vietinių ar šiaip gražių žmonių portretų ir susidūriau su ta problema, kad negaliu rasti vietinių visažistų, modelių ir kas jiems sutvarkytų plaukus, pasirūpintų drabužiais ir panašiai“, – pasakojo projekto sumanytojas Deividas Leilonas.
Padaryti gerai fotosesijai neužtenka būti geru fotografu. Už kiekvienos gražios nuotraukos slypi daug juodo, ilgo ir kartais nuobodaus darbo.
„Ieškojau internete kažko panašaus, ką mes dabar darome. Yra portalų, kurie siūlo vienokius ar kitokius sprendimus. Pavyzdžiui, gali modeliams rašinėti žinutes, klausinėti, ar būtų įdomu dalyvauti, ar tiktų laikas, fotosesijos tema ir idėja. Daug kas nesivargina atrašyti, kitiems netinka laikas. Randi modelį ir tada vėl ta pati istorija su kitais komandos nariais“, – kalbėjo Deividas.
Pasak jo, pats platformos veikimo principas yra labai paprastas.
„Pagrindinis mūsų skirtumas yra tas, kad tereikia sukurti projektą, jį aprašyti, nurodyti kokių žmonių ieškai, ir gali eiti degintis į paplūdimį. Vėliau tereikia prisijungti prie sistemos ir patikrinti, kiek yra susidomėjusių pateiktu pasiūlymu. Iš karto matai, kam tinka laikas ir idėja. Žmonės aplikuoja, o tu iš visų jų išsirenki tinkamiausius. Labai daug laiko ir nervų sutaupai. Modeliai taip pat laimi. Jiems tereikia išsirinkti patikusią fotosesiją“, – kalbėjo jis.
Puikios fotosesijos gimsta ir susirašius su draugais per facebooką, bet nebūtinai visiems pasiseka.
„Facebook neįpareigoja, būna, kad modeliai neatvyksta į fotosesiją ir taip paveda kitus komandos narius. „BeScouted“ netrukus įvesime reitingavimo sistemą, kur narių patikimumas ir profesionalumas bus anonimiškai vertinamas pasibaigus kiekvienai fotosesijai, o tai darys būtent tie žmonės, kurie kartu dirbo. Tai ne tik padės vertinti narių patikimumą, bet ir drausmins vartotojus neaplikuoti kiekvienai fotosesijai skirtinguose miestuose ar šalyse“, – kalbėjo jis.
Deividas svarsto, kad gali būti, jog kažkas buvo sugalvojęs tokią idėją, bet kol niekas nieko panašaus nebuvo padaręs, nes tai užima daug laiko, algos niekas nemoka ir niekada nesi iš anksto garantuotas, kad pasiseks.
„Produktas yra labai jaunas, startavome vos prieš du mėnesius. Kol kas dirbame trise, kartais pasitelkiame žmones iš šalies. Nors ir gavome pradinę investiciją, bet negalime sau leisti taškytis pinigais į visas puses. Geri specialistai kainuoja brangiai, o gerą sistemą padaryti reikia nemažai valandų jų darbo, pagal šabloną sistemos nesukursi, nes čia daug unikalių sprendimų“, – apie „BeScouted“ pasakojo D. Leilonas.
Projektas sudėtingas ir rizikingas, bet viliamasi, kad vaisiai saldūs bus visiems.
„Kam daryti startuolį, jei darysi tą patį ką kiti ir saugiai? Ne, ne „BeScouted“ stilius. Mes norime kad visa fotografijos industrija keistųsi į gerąją pusę - ir fotografija, ir su ja susiję dalykai būtų prieinami kaip galima platesniam žmonių ratui“, – kalbėjo jis.
Ne gana to, kad platforma ne tik leidžia kūrybinėms idėjoms vystytis, bet padeda ir smulkiam verslui. Tradicinė komercinė fotografija yra labai brangi. Atsiranda daugybė tarpinių žmonių, kuriems reikia sumokėti jų dalį, procesas tampa labai komplikuotas, ilgas ir brangus.
Įsivaizduokite, kad norite nufotografuoti savo siuvamus drabužius. Kreipiatės į reklamos agentūrą, kurioje žmonės galvoja fotosesijos idėją. Tada jie kreipiasi į modelių agentūrą, kuri ieško modelių. Atsiranda fotografas, kurį jums pasiūlo, nors jo stilius gali ir nepatikti. Tada laukia brangi fotosesija, kartais neadekvačiai brangioje studijoje su nebūtinai reikalingais asistentais. Ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje yra taip, kad savo vardą užsidirbęs fotografas nebūtinai nori sunkiai dirbti – atseikėti dalį reikia retušuotojams.
Dienos gale klientas turi brangių, kokybiškų, profesionalių savo produkto nuotraukų. Bet ar tokių jis ir norėjo? Didelė tikimybė, kad kai jo užsakymą daro 10 skirtingų žmonių, poreikiai kažkurioje vietoje gali būti ir neišgirsti.
Didžiulis koncernas nesėkmės atveju gali pasidaryti kitą fotosesiją, bet paprastam entuziastingam jaunam dizaineriui jau pirmoji gali kainuoti pusės metų santaupas.
„Mūsų tikslas ir yra padaryti fotografiją prieinamą smulkiam ir vidutiniam verslui. Organizuojant reklaminę ar produktų fotosesiją per reklamos agentūras, laukiamas rezultatas tiesiog neatperka tokios fotosesijos kūrimo kaštų. Platformoje gali susikurti ir savo kompanijos ar produkto profilį, aprašyti kokios fotosesijos ir kokių nuotraukų reikia verslui, pažymėti, kad projektas turi biudžetą ir susiderėti su laisvai samdomais profesionalais. Galbūt kai kas galvoja kad BeScouted konkuruoja su reklamos ar modelių agentūromis, bet taip nėra. Tie kas gali įpirkti agentūrų paslaugas ir toliau tai darys, nebent kažkas nuspręs sutaupyti ir patys kontroliuoti procesą“, – kalbėjo Deividas.
„BeScouted“ projektas suteikia galimybę smulkiam verslui turėti gražių savo veiklos ar produkto nuotraukų, tuo pačiu ir smulkūs verslininkai – fotografai, modeliai, visažistai, stilistai ir kirpėjai gauna progą uždirbti. Visgi kyla klausimas, kaip iš to žada uždirbti „BeScouted“ įkūrėjai?
„Platformoje reklamų nėra ir nebus, tai labai pasenęs monetizavimo metodas. Ateityje tiesiog planuojame imtį nedidelį procentą už sėkmingas komercines fotosesijas. Bet tas procentas bus labai mažas ir nariams nereikšmingas bei nejuntamas. Mums svarbu, kad tokių fotosesijų per visą pasaulį vyktų labai daug“, – pasakojo D. Leilionas.