Visa tai natūralių sojų vaško žvakių ir namų kvapų „Smells Like Spells“ kūrėjai Vilius Malinauskas ir Marius Bartkevičius pasiekė vos per pusmetį.
Anot vilniečių, jų liejamos žvakės ir kuriami namų kvapai bei smilkalai rinkoje išsiskiria ne tik estetika. Į produktus, anot jų, įmaišomas ir lašas magijos – ant žvakių raižomos runos, kvapų mišiniai neatsitiktiniai, o kiekvienoje pakuotėje pirkėjai randa instrukciją, kaip atlikti ritualą siekiant ramybės, sveikatos, darnos ar meilės, rašoma „Versli Lietuva“ pranešime spaudai.
Šiuo metu savo kurtas žvakes verslininkai iš Lietuvos internetinėje parduotuvėje siūlo įsigyti nuo 7,5 iki 14 eurų, smilkalai pardavinėjami po 4,5 euro. Tuop tarpu namų kvapai gali pasirodyti ne kiekvieno kišenei - jie kainuoja po 47 eurus.
Režisieriaus specialybę turintis V. Malinauskas įvairiais būrimais, runomis bei magiškais ženklais domisi jau daugybę metų. Iki šiol jis runas ant žvakių raižydavo tik pavieniais atvejais. Tačiau sykį jo bičiulis Marius pasiūlė ne tik raižyti runas, bet ir patiems lieti žvakes. Praėjus vos keliems mėnesiams nuo pirmųjų bandymų buvo surengtas ir prekės ženklo pristatymas, kuris, anot pašnekovų, akimirksniu pelnė klientų simpatijas.
„Mūsų produkcija gaminama tik iš natūralių žaliavų: žvakės – iš sojų vaško, dagtys – iš lino, medvilnės, popieriaus, medžio, namų kvapai – iš eterinių ir kvapiųjų aliejų, o smilkalai – iš įvairių augalų ir žolelių. Tikintiems magija pridedame ir nesudėtingų ritualų aprašymus, pritaikytus kiekvienam produktui. O tie, kuriems tai svetima, mūsų produkciją vertina dėl malonių kvapų ir estetikos“, - įsitikinęs V. Malinauskas.
Rankų darbo žvakės ir kitokie namų kvapai per kelis mėnesius pasklido ne tik po lietuvaičių namus. Jų gali įsigyti Los Andželo ir Londono gyventojai. Vaikinų sukurta produkcija taip pat prekiaujama Latvijos ir Vokietijos butikuose. V. Malinauskas pasakoja, kad plėtra į užsienį buvo vykdoma keliais skirtingais būdais. Pavyzdžiui, Latvijos butikuose lietuviškos žvakės ir namų kvapai atsidūrė padedant su šios šalies rinka dirbančiai tarpininkei, su kuria verslininkai susipažino dizaino parodoje.
„Vokiečiai ir amerikiečiai mus susirado patys. Pakuotes mūsų produktams sukūrė bičiulis, ne kartą apdovanojimų pelnęs pakuočių dizaineris Edvardas Kavarskas. Šį savo darbą jis paskelbė internete, vėliau juo pasidalino kiti specializuoti portalai. Kelių užsienio portalų buvome įvertinti už geriausią dizainą, o netrukus po to ir sulaukėme laiškų iš dabartinių užsienio partnerių“, - pasakoja V. Malinauskas.
Po ilgų derybų išskirtines teises prekiauti lietuvių sukurtomis žvakėmis ir kitais kvapais visoje Kalifornijoje įgijo parduotuvių tinklas „Bodhi Tree“. Manheime Vokietijoje esančio butiko „ME Code“ savininkės lietuviškų žvakių ir kvapų užsisakė netgi be bandomosios partijos ir pas kūrėjus grįžo su padėkomis – prekės esą pranoko jų lūkesčius. Tiesa, prasibrauti į Didžiosios Britanijos rinką verslininkams buvo gerokai sudėtingiau.
„Kartu su „Verslios Lietuvos“ specialistais išsigryninome savo komunikacines žinutes. Nusistatėme ir savo prioritetinę rinką – tai Didžioji Britanija. Tačiau norint pradėti prekybą šioje šalyje teko imtis nestandartinių priemonių. Iš pradžių užmegzti ryšius su potencialiais partneriais bandėme el. paštu, siuntėme kelių tipų laiškus su prekės ženklo pristatymu ir bendradarbiavimo pasiūlymais. Deja, atsakymų beveik nesulaukdavome arba jie mūsų netenkino. Tad ėmėmės kitos strategijos. Susidarėme parduotuvių sąrašą, susikrovėme žvakes bei kvapus į kuprines ir savaitei išskridę į Londoną, kaip patys sakome, nusiėmę karūnas beldėmės nuo vienų durų į kitas“, - prisimena M. Bartkevičius.
Verslininkai džiaugiasi, kad toks atkaklumas nenuėjo perniek – jau kurį laiką lietuvių produkcija puošia prestižinio prekybos centro „Selfridges“ lentynas. Tačiau, teigia pašnekovai, jie Didžiosios Britanijos rinkoje pasiruošę įsitvirtinti plačiau. Augančios verslo apimtys pradedantiems verslininkams padiktavo ir kitus sprendimus. Netrukus Vilniaus Senamiestyje duris atvers kvapų ir magijos laboratorija, kurioje ne tik vyks gamyba ir prekyba, bet ir bus organizuojami edukaciniai užsiėmimai.
Kaip savo verslo sėkmės faktorių V. Malinauskas įvardija pasiryžimą daryti tai, kas tau arčiausiai širdies, ką geriausiai sugebi, nuolat gilintis į kliento poreikius ir pasiūlyti jiems vis ką nors naujo.
„Savo klientus pažįstame jau gana gerai, galima netgi pagal miestus suskirstyti, kas kokius kvapus labiausiai mėgsta. Pavyzdžiui, Klaipėdoje populiariausi gaivūs kvapai, ambros, pačiulių kvapo žvakės, galinčios padėti pasiekti finansinę sėkmę. Šiauliečiai pamėgo rožių kvapo žvakes, kurios neša meilę, o vilniečiams tinka rytietiškų prieskonių kvapai namų židiniui puoselėti“, - vardijo V. Malinauskas.
Šiuo metu verslininkai teigia ruošiantys naujas kolekcijas su dar įvairesniais kvapais, burtais bei analizuoja naujas galimas eksporto rinkas.