Po daugiau nei 600 patinka paspaudimų ir 100 pasidalijimų sulaukusia nuotrauka dalis internautų komentuodami demonstravo savo humoro jausmą: „Žavingas startuolis“, – ironizavo feisbuko vartotojas. „Oho, pas jus netgi tokie iškilmingi atidarymai vyksta?“, – stebėjosi kita internautė.
Kiti nepatingėjo pasiūlyti ir naujų verslo idėjų bei pakvietė sukurti kebabinę savo miestelyje. „Labai kebabinės reikia ir Pivašiūnuose. Pelnas garantuotas, nes visą vasarą daug žmonių prie Ilgio ežero ilsisi. Atvažiuoja iš miesto, po darbų. O ir vietiniai nespjautų į tokį maistą. Verslininkai, pamąstykit“, – feisbuke ragino Lina.
Atidarė vieninelę kebabinę miestelyje
Diskusijas sukėlusios kebabinės savininkė Aida Turčinavičienė teigia iš pradžių stebėjusi feisbuko vartotojų reakcijas, bet po to nustojusi tai daryti – patarė vyras.
„Tiesiog numojau ranka – rašo tai rašo. Juokiasi, vai čia kaimas atsidarė kebabinę. Mes nesam kaimas, mes esam miestelis, mes turim ežerų, piliakalnių, mes nesam nurašyta vieta. Man keistas jų požiūris į kaimo žmones kaip į kokius viduramžius“, – sako naujai atsidariusios kebabinės savininkė.
Ji tikina, kad tai – vietos bendruomenei reikšmingas įvykis, nes anksčiau panašios maitinimo įstaigos 382 (2011 m. duom.) gyventojus turinčiame Miroslave nebuvo. A. Turčinavičienės teigimu, gimnazijos valgyklai konkurenciją sukūrusi kebabinė, pajuto Alytaus rajono savivaldybės įrašo feisbuke naudą.
„Klientų atvažiavo net specialiai iš Alytaus, sakė, kad skanūs kebabai, kad rekomenduos draugams. Kiti džiaugėsi, kad ir mes turėsim savo kebabinę. Daugiau žmonių sužinojo, vieni kitus žymėjo, kad pasižiūrėtų, įvertintų. Daug visko buvo“, – pasakoja verslininkė.
Tačiau ji teigia, kad didžiausią klientų antplūdį visgi pajaučia šiltaisiais savaitgaliais, kada link ežerų važiuoja daug poilsiautojų.
A. Turčinavičienė tikina sulaukusi pasiūlymų susikurti kebabinės feisbuko puslapį ir taip išnaudoti netikėtai išaugusį populiarumą. Tačiau pašnekovė skundžiasi neturinti tam laiko: „Lėtais žingsniukais judam į priekį. Mes esam gausi šeima, pas mus šeši asmenys, iš jų keturi vaikai. Mes nieko, žinokit, nespėjam. Net nėra kada dabar prie to kompiuterio pasėdėti, nes tik darbas, darbas, darbas...“
Paklausta, kaip pavyko prisikviesti rajono savivaldybės mero patarėją, ji sako, kad tai nebuvo sunku.
„Aš ir merą kviečiau, bet jis, matyt, buvo užimtas. Aš juos geranoriškai pakviečiau, nes kebabinė įkurta savivaldybės aikštelėje. Žinot, vis tiek jų tos vietos ir prašiau. Negaliu jau nepakviesti. Aš toks žmogus, man negaila: pakviesiu, pavaišinsiu, arbatos pasiūlysiu. Esu svetingas žmogus, esame svetinga šeima. Pakvietėme ir savo seniūną, jis visada paklausia, kaip sekas, ar nereikia pagalbos“, – pasakoja.
A. Turčinavičienė sako, kad, tikriausiai, tokio rajono savivaldybės dėmesio susilaukė dėl šeimos gausos ir ryžto kurti savo verslą: „Pabrėžė, kad esame gausi šeima, savomis lėšomis įkūrėme, stengėmės, neišvykome, kai visi kiti bėga iš Lietuvos, kad kažką galvojam, kažką kuriam. Man tai net džiugu, kad atvažiavo palaikyti tokie žmonės, kuriems ne dzin, kurie nepalieka likimo valioje, pasiūlo pakonsultuoti, padėti.“
Kebabinės savininkė sako, kad kol kas dėl verslo jokių nusiskundimų neturi – jis einasi puikiai: „Kol pirkėjai patenkinti, tol gyvuosim ir stengsimės.“
Galėtų išnaudoti reklaminei kampanijai
Viešųjų ryšių agentūros „Nova Media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas, paprašytas įvertinti plačiai internete pasklidusį Alytaus rajono savivaldybės įrašą, sako, kad situacijos negalima vertinti vienareikšmiškai.
„Jeigu mes sėdime Vilniuje ir žiūrime į visą procesą iš čia, tai gali atrodyti mažų mažiausiai juokinga. Jeigu mes pasižiūrėsime iš vietinės auditorijos pusės, gali būti, kad tai – vienintelė kebabinė, esanti ten, ir tam tikras įvykis, kurį valdžia nori parodyti kaip pavyzdį“, – vertina A. Katauskas.
Jis teigia, kad bet kokiai žinutei patekus į socialinius tinklus, ji pradedama vertinti iš globalios perspektyvos, todėl kitų miestų gyventojams ir gali pasirodyti juokinga.
„Jeigu įvykis vyksta kokiame nors miestelyje, pavyzdžiui Kupiškyje, iš kurio pats esu kilęs, ten valdžia sudalyvauja renginyje, kuris yra aktualus tik tam tikrai visuomenės grupei ir nepatenka niekur plačiau, yra visiškai normalu. Dabartiniai komunikacijos kanalai, galima sakyti, pavertė mus vienu dideliu kaimu. Todėl mums, žiūrintiems iš Vilniaus, kebabinės atidarymas atrodo juokingas“,– pavyzdžiais iliustruoja komunikacijos specialistas.
A. Katausko manymu, savivaldybė, viešindama šį pranešimą, padarė komunikacijos klaidą: ištransliavo žinią be jokio konteksto: „Galėjo viską pateikti kitaip, pavyzdžiui, kad palaiko smulkų verslą ir net kebabinės atidarymas sulaukia jų dėmesio.“
Tačiau, anot viešųjų ryšių eksperto, kebabinei tokia žinutė yra naudinga. „Mano nuomone, komunikacine ir informacine prasme tai, kad kebabinė sugebėjo pritraukti savivaldybės darbuotojus tam, kad jie galėtų perkirpti juostelę, yra pliusas kebabinei. Mes apie ją šnekam. Greičiausiai jie dabar galėtų užkurti kokią nors reklaminę kompaniją ir sukviesti žmones apsilankyti. Mes tikriausiai nuvažiavę ir selfį ten pasidarytumėme“, – sako A. Katauskas.
Nemato nieko blogo
Alytaus rajono savivaldybės meras Algirdas Vrubliauskas, kurio padėjėjas lankėsi garsiai nuskambėjusiame kebabinės atidaryme, tame nemato nieko blogo. Jis sako žinantis, kad feisbuke šis įvykis sulaukė didelio dėmesio: „Komunikacijos vedėja man sakė, kad per parą pranešimą pamatė 23 tūkst. žmonių.“
A. Vrubliauskas pasakoja, kad savivaldybės darbuotojai neretai apsilanko panašiuose renginiuose: „Kadangi tų atidarymų labai nedaug, mes džiaugiamės kiekvienu. Ne visur važinėjam, nes ne visur kviečia. Bet kur kviečia, tai važiuojam. Jei ne aš, tai patarėjai. Politikai domisi, kai kas atsidaro, kokia darbo vieta susikuria, čia nieko keisto nematau. Man keista, kad kažkam keista“, – sako Alytaus rajono savivaldybės meras.