D. Keras pasakojo, ką investuotojai ir investicijas valdantys privataus ir rizikos kapitalo fondai gali duoti besikuriantiems verslams ir kaip startuoliams pasiimti iš jų kuo daugiau naudos, kuri nebūtinai turi būti išreikšta pinigais.
Padeda gauti pasitikėjimo
„Pirmiausia, atėję pas investuotoją, gaunate požiūrį ir nuomonę apie jūsų produktą. Tai labai svarbu ir vertinga – vyksta lyg realybės patikrinimas. Jeigu su jumis nori susitikti dar kartą, tai jau rodo, kad kažkas kitas tiki jūsų idėja ir tai, ką darote“, - sako D. Keras.
Toks žinojimas įkvepia ne tik pasitikėjimo pačios įmonės steigėjams, bet ir suteikia pagrindo pasitikėti ja kitiems. „Tada reikia išnaudoti visas geriausias įmonės puses ir pateikti jas visur: žiniasklaidoje, socialiniuose tinkluose, turi eiti piaras“, - teigia jis. Kai įmonė yra viešinama skirtinguose kanaluose, partneriams, esantiems ir potencialiems investuotojams tai lyg kokybės ženklas.
Nors dauguma rizikos ir privataus kapitalo fondus valdančios įmonės nori, kad verslininkai ateitų su konkrečiu pristatymu, finansiniu planu ir idėja, D. Keras skatina būsimuosius verslininkus ateiti dar kai nėra įkūrę įmonės ir produktas yra minčių stadijoje. „Skatinu ateiti anksčiau, nes gauti realybės vertinimą – labai svarbu“, - sako jis.
Tokiu atveju, reikia pasirinkti tinkamą fondų valdymo bendrovę, kadangi kai kurios daugiau dirba su jau pažengusiais versle, kai kitos – būtent su startuoliais.
Įdiegiami tvarkingesni procesai
Startuoliams, pradėjusiems bendrauti su fondais, reikia suprasti, kad tai nėra tik vienkartinis susitikimas, o ilgas procesas. Susitikimai gali vyksti reguliariai metus ar net dvejus. Per šį laikotarpį, kas kažkiek laiko įmonė turi teikti pasiūlymus investuotojams, siekdama gerinti savo veiklą. Tai įveda tam tikrą kontrolę viduje, padeda apsibrėžti kiekvieno darbuotojo įmonėje vaidmenį.
„Susitikimai vyksta ir iki investicijos, ir po investicijos. Turite apsibrėžti, ko norite po šešių, devynių ar dvylikos mėnesių ir ką tai pakeis. Suvokti tai turi ir visa komanda, todėl atsiranda tiesiog tvarkingesni verslo procesai. Taip, jūsų technologija ar inovacija yra daug svarbiau už daugelį dalykų, bet be šių minėtų higienos įmonėje dalykų, bus labai sunku ją išvesti į priekį“, - teigia D. Keras.
Jis pabrėžia, kad bendraujant su investuotojais, pamažu atsiranda ilgalaikė įmonės vizija: „Iš pradžių tėra trumpalaikis tikslas, pavyzdžiui, parodyti, kad kažkokia plėvelė langams veikia. Viskas tvarkoje, to gana pirmam etapui, pradedame ieškoti pinigų. Bet mums reikia suprasti, kas darysis su ta plėvele ant lango, ar tai taps įmonė, kuri gamins tas plėveles, ar kuri jas inovuos.“ Iš bendravimo atsiranda tikslesnis produkto vertės suvokimas ir aiškesnės galimybės rinkoje.
Ryšiai ir kontaktai
Be to, su investuotojų pagalba daug lengviau galima pasiekti galutinį tikslą – parduoti įmonę, kadangi dažnai jie turi patirties, kaip tą padaryti: „Priėjus laikui, kai reikės pardavinėti, jau būsiu praeityje turėjęs kokius 2-3 pardavimus ar bankrotus ir jums nereikės eiti tuo keliu pačiam, galima bus pasinaudoti patirtimi“, - sako jis.
Į amžiną startuolių klausimą: kaip visą tai pasiimti, D. Keras atsako paprastai: startuolių Lietuvoje nėra tiek daug, o fondų nemažai – tereikia ieškoti kontakto.